Katten op auto's

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
DJP
Geregistreerd lid

Bericht door DJP » di 07 jul, 2009 11:54

Ik zie mij 's nachts al zitten met een emmer water in de aanslag :lol:
Ik las ook iets over cocoabonen schijnt te werken, en korrels, binnenkort maar even langs een tuincentrum denk ik.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 07 jul, 2009 11:56

Klaar gaan zitten met de supersoaker (of hoe heet zo'n water gun).

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 07 jul, 2009 12:07

DJP schreef: laatst de eigenaar van de kat aangesproken, en die haalt ze schouders op, "tjah dat doen katten".
Misschien je hond ff tegen zijn auto aan laten pissen terwijl hij staat te kijken? "Tja, dat doen honden" :lol:

DJP
Geregistreerd lid

Bericht door DJP » di 07 jul, 2009 12:08

Sapphire schreef:
DJP schreef: laatst de eigenaar van de kat aangesproken, en die haalt ze schouders op, "tjah dat doen katten".
Misschien je hond ff tegen zijn auto aan laten pissen terwijl hij staat te kijken? "Tja, dat doen honden" :lol:
Good one :lol:

hannes85
Geregistreerd lid

Bericht door hannes85 » di 07 jul, 2009 12:11

Je auto op de kat zetten, dan weet hij hoe het voelt en is het gelijk afgeleerd!

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » di 07 jul, 2009 12:48

Ik heb hier ook mee geworsteld, mijn speedster dakje ging er zelfs van doorzakken. Heb diverse anti-katten luchtjes geprobeerd, maar dat werkte averechts, de kat meende daar tegen in te moeten gaan, pistte gewoon het afdekzeil onder (die ik er ondertussen had opgedaan ter bescherming van de lak). Uiteindelijk heb ik zilverpapier op de auto gelegd, en daarmee was het klaar, geen kat meer. Nu, een paar maanden later, lijkt het er op dat ie ook niet meer op de auto klimt wanneer ik het zilverpapier er af laat...

Imausr
Geregistreerd lid

Bericht door Imausr » di 07 jul, 2009 13:26

savaan76
Geregistreerd lid

Bericht door savaan76 » di 07 jul, 2009 13:40

Zwarte auto's zijn het warmste de zon, dat vinden we het lekkerst natuurlijk :wink:
Om eerlijk te zijn ik denk dat je er eigenlijk gewoon weinig aan kan doen behalve idd met een super soaker in de weer gaan.
Iemand plaatste laatst eebn filmpje over een paintballgun die bewegingsgestuurd was!

Edit: deze dus maar dan met een super soaker

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/RxBa5bQfTGc&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/RxBa5bQfTGc&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Imausr
Geregistreerd lid

Bericht door Imausr » di 07 jul, 2009 14:03

Zoiets dus
http://www.shop4home.nl/index.php?main_ ... 9b7336ba0e
:)
Ook te verkijgen met ultrasoon geluid, maar daar heeft de hond in huis denk ik ook nog last van.

rudolphw
Geregistreerd lid

Bericht door rudolphw » do 09 jul, 2009 23:18

In de tuin strooi ik op de typische vaste plaatsen waar katten hun behoefte doen al jaren gewoon wat gedroogde koffieprut. Hoeft maar heel weinig te zijn; een fijne waaier van wat korreltjes.
Katten blijven wekenlang weg van die plek omdat ze een hekel hebben aan die koffielucht.
Het werkt echt!
Heb dit ook toegepast op dat ene plekje op het dak van mijn Saab waar telkens weer een kat zat.........hij blijft daar nu ook weg..........af en toe weer eens wat strooien.........katten hebben een goed geheugen.
Alleen de buren zie je een beetje vreemd kijken en helemaal stilletjes worden als je ze na hun betreffende vraag vertelt wat je aan het doen bent............geeft niet zij vonden mij zowiezo altijd al een vreemde vogel met zo'n achterlijke Saab-auto van waaruit ik naar iedereen zwaai..........zij zijn intussen wel wat gewend van mij.
Overigens kan je het natuurlijk ook stiekem 's nachts doen, maar ja als ze dat toevallig zien zijn de rapen gaar en wordt er misschien wel een psychiater bij gehaald...........goeie, aardige buren allemaal hoor.......
Bij droog weer waait de koffieprut er bij het rijden weer af; bij regen kan het soms wat blijven plakken; is nagenoeg uitgewerkt en laat dus geen "koffiebruin "achter.
Koffieprut is niet agressief voor de lak en is met een sponsje met water eenvoudig te verwijderen.
Bij het wegjagen van katten voorkomen dat ze razendsnel moeten wegsprinten, want dan steken hun nagels maximaal uit met grootste kans op krassen.
Voor de katteneigenaar die te laks reageert op wat zijn eigen kat onrechtmatig aanricht helpt het volgende misschien van een vriend van mij...........hij nam foto's van de betreffende kat op zijn auto (Jaguar) en van de veroorzaakte krassen..............katteneigenaar moest via verzekering opdraaien voor overspuiten motorkap / "ziet er weer prachtig uit" .............betreffende katteneigenaar doet er sindsdien niet meer zo luchtigjes over..........zou de verzekeraar soms iets tegen hem gezegd hebben?
Het allerbeste tegen katten schijnt luipaardenstront te zijn; van deze lucht raken ze volledig in paniek............maar ja waar haal je dat?
Tja, het leven valt niet mee...........
Groetjes, Ruud

ivanzon
Geregistreerd lid

Bericht door ivanzon » do 09 jul, 2009 23:35

Schrikdraad generator ding eraan op standje maximaal... dan klimmen ze er ook niet meer op

rudolphw
Geregistreerd lid

Bericht door rudolphw » do 09 jul, 2009 23:39

ivanzon schreef:Schrikdraad generator ding eraan op standje maximaal... dan klimmen ze er ook niet meer op
Moet je 's ochtends wel eerst een kop koffie nemen met je slaperige hoofd............

DJP
Geregistreerd lid

Bericht door DJP » do 09 jul, 2009 23:43

Bedankt voor de tip! Had er al iets over gelezen.
M'n broer heeft vanochtend de bewuste kat met z'n mobiel gefilmd toen hij een dutje aan het doen was op de gare Corsa van onze hulp.
Heb hem nog niet gezien, maar ik hoop dat de kwaliteit voldoende is voor de verzekering, ben benieuwd. :twisted:

rudolphw
Geregistreerd lid

Bericht door rudolphw » do 09 jul, 2009 23:48

[]...helemaal laten overspuiten in de laatste modekleur...........

Plaats reactie