een afrikaan wil mijn oude auto kopen(oplichter)
-
Robert Jansen
- Geregistreerd lid
Ow nee dat zeg ik ook niet, maar het ging me meer om de volgende situatie;
Stel nou ze hebben niet de beste bedoelingen en zijn inderdaad wat geks van plan met je auto.
Dan is vervolgens jouw advies om om te gaan met die situatie als volgt;
"willen ze niet naar het postkantoor hou je de centen en doe je ze de groeten"
Dan denk ik, goh, zou ik nou nooit doen.
Stel nou ze hebben niet de beste bedoelingen en zijn inderdaad wat geks van plan met je auto.
Dan is vervolgens jouw advies om om te gaan met die situatie als volgt;
"willen ze niet naar het postkantoor hou je de centen en doe je ze de groeten"
Dan denk ik, goh, zou ik nou nooit doen.
-
1crayfish2
- Geregistreerd lid
maar waarom zouden ze dan niet de zelfde dag naar het postkantoor willen
3 dagen wegenbelasting voor een kia pride is 2cent
verzekering idemdito
ik werd net weer gebeld maar toen door de gozer die hem zou komen ophalen, en ik heb hem gewoon gezegd dat ik het niet vertrouw en dat ik h`m niet aan hem verkoop.
3 dagen wegenbelasting voor een kia pride is 2cent
verzekering idemdito
ik werd net weer gebeld maar toen door de gozer die hem zou komen ophalen, en ik heb hem gewoon gezegd dat ik het niet vertrouw en dat ik h`m niet aan hem verkoop.
-
DiedX
- Geregistreerd lid
Hij is zo ontiegelijk grof, maar zo briljant af en toenelfrikandel schreef:Briljant, die site had ik al ooit gezien en ik was de URL vergeten. Goed voor vele uren lachen...DiedX schreef:Het eerste waaraan ik denk is http://www.ebolamonkeyman.com/ . Een hilarische site van een Amerikaan die scammers bezig houdt.
-
taaffert
- Geregistreerd lid
http://www.ebolamonkeyman.com/Peter_Aka1.html
Geweldig verhaal! Hoe hij die mensen toch voor de gek houdt
Geweldig verhaal! Hoe hij die mensen toch voor de gek houdt
-
Non-Turbo
- Geregistreerd lid
De RAF deed ook niet in autohandel; vluchtwagens voor moordaanslagen, gewapende bankovervallen; ontvoering etc. Ook zij gebruikten vaak onopvallende, erg gewone auto's. Tenminste, behalve Baader dan, bij zijn arrestatie stond hij naast een gestolen Iso Griffo in de garage...verde900 schreef:om er dan soortgelijke Kia bij te jatten en deze om te katten? een gestolen Kia doet € 100,-- bespaar je die moeiteNon-Turbo schreef:Het eerste wat me te binnen schiet, is de Doubletten Taktik van de Rote Armee Fraktion in de jaren 70.
Als ze het kenteken, je naam en adres, kentekennummer (kom je achter als je naar een auto kijkt om te kopen) en alle data op het kentekenbewijs hebben is het heel makkelijk om een identieke auto te stelen en die van een juridisch sluitende identiteit te voorzien...
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Als je geen adres in NL hebt kun je de auto niet op je naam zetten, alleen exporteren.1crayfish2 schreef:... mochten ze echt gewoon de auto willen kopen, zou ik niet weten waarom ze hem niet direct willen overschrijven.
Je kunt na contante betaling dus wel naar de RDW, daar lever je de nummerplaten in en je krijgt voor 11 euro een exportverklaring. Die geeft je met het kentekenbewijs aan de koper en klaar is 1crayfish2.
-
werli
- Donateur (2x)

Re: een afrikaan wil mijn oude auto kopen(oplichter)
heywilleme 1 schreef:nou niks aan de hand toch1crayfish2 schreef:Ik ben zojuist gebeld door een buitenlandse meneer die graag mijn oude Kia
zou willen kopen om te importeren naar Afrika,
Hij zou morgen een familie lid langs willen sturen
die het geld cash betaald,
Dan zou ik hem een fotokopie van het kentekenbewijs moeten geven,
en dan word de auto 3 dagen later opgehaald.
Dat dit een oplichter is lijkt me vrij duidelijk,waarschijnlijk word de 1500 cash,1500 wester union plakken wortels.
Maar wat kun je precies met een kopie van een kentekenbewijs?
geld in de hand en drie dagen later naar het postkantoor, copie hebben ze misschien nodig voor inschepen/uitklaren of zo
willen ze niet naar het postkantoor hou je de centen en doe je ze de groeten
ik weet niet waaruit je kan staven dat dit een oplichter is
dit is de manier van werken bij de afrika handel
het bedrijf waardat ik voor rij http://www.bmh.be/ doet niet anders dan verschepen voor afrikanen die hier auto's kopen
die man heeft de kopy nodig als bewijs om naar zo een expiditie bedrijf te gaan en zen plaats op de boot te bevestigen ;zo koopt die een aantal auto's .
opslagplaats plaats hebben die mannen hier niet;ze slapen dikwijls in de auto die ze kopen
hebben ze hun aantal auto's dan pas brengen zij die naar het verscheep bedrijf
het enige waardat ik je voor verwittig is hier "vals geld "
kijk het na met ultra violet , vind je een vals briefje vraag gewoon een ander daar doen ze niet druk over
mvg werner
ps; zij die deze handel eens in het echt willen zien pb maar
-
bergra
- Geregistreerd lid
-
1crayfish2
- Geregistreerd lid
Re: een afrikaan wil mijn oude auto kopen(oplichter)
ik weet niet waaruit je kan staven dat dit een oplichter is
het bedrijf waardat ik voor rij http://www.bmh.be/ doet niet anders dan verschepen voor afrikanen die hier auto's kopen
die man heeft de kopy nodig als bewijs om naar zo een expiditie bedrijf te gaan en zen plaats op de boot te bevestigen ;zo koopt die een aantal auto's .
opslagplaats plaats hebben die mannen hier niet;ze slapen dikwijls in de auto die ze kopen
kijk het na met ultra violet , vind je een vals briefje vraag gewoon een ander daar doen ze niet druk over
mvg werner
ps; zij die deze handel eens in het echt willen zien pb maar[/quote]
ge pbt
mvg werner
ps; zij die deze handel eens in het echt willen zien pb maar[/quote]
ge pbt
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Ja.bergra schreef:...omdat je zonder kenteken geen meter meer mag rijden op de openbareweg.
Of je moet zelf al een oplegger gaan regelen?
Nee, dat is dan het probleem van de koper.
Voor een exportverklaring hoeft de auto niet mee naar de RDW, alleen de kentekenplaten, die lever je in en dan ben jij legaal van de auto af. De auto is dan van degeen die de exportverklaring en het (oude, ongeldige) kentekenbewijs heeft.
Jij houdt een kopie van de exportverklaring, daarmee kun je de verzekering opzeggen.
-
werli
- Donateur (2x)

hey72sonett3 schreef:Ja.bergra schreef:...omdat je zonder kenteken geen meter meer mag rijden op de openbareweg.
Of je moet zelf al een oplegger gaan regelen?
Nee, dat is dan het probleem van de koper.
Voor een exportverklaring hoeft de auto niet mee naar de RDW, alleen de kentekenplaten, die lever je in en dan ben jij legaal van de auto af. De auto is dan van degeen die de exportverklaring en het (oude, ongeldige) kentekenbewijs heeft.
Jij houdt een kopie van de exportverklaring, daarmee kun je de verzekering opzeggen.
in brussel(liverpoolsrtaat) is zo een depot waardat je je auto voor export binnen brengt (conakrey, lagos, abijan, point noire,tema monrovia,dakar....)
daar wordt de auto klaar gemaakt voor transport haven ,alles wat er ook maar in kan gaat er in ;ovens pc's matrassen flessen drinken,fietsen brommers noem maar op ik heb het allemaal al wel zien passeren
wat me wel opviel dat de nl kentekens gewoon aan de auto blijven hangen ,ook al nadat deze op de vrachtwagen stond en dit definitief is
èènmaal op men truk is er geen weg terug en gaat deze op de boot enkel de douane kan nog iets
ik heb reeds mensen van het forum eens mee genomen voor een dag je gelooft je ogen niet
mvg werner
-
Oosthoek
- Donateur

Waarom weet je dit allemaal?Non-Turbo schreef:De RAF deed ook niet in autohandel; vluchtwagens voor moordaanslagen, gewapende bankovervallen; ontvoering etc. Ook zij gebruikten vaak onopvallende, erg gewone auto's. Tenminste, behalve Baader dan, bij zijn arrestatie stond hij naast een gestolen Iso Griffo in de garage...verde900 schreef:om er dan soortgelijke Kia bij te jatten en deze om te katten? een gestolen Kia doet € 100,-- bespaar je die moeiteNon-Turbo schreef:Het eerste wat me te binnen schiet, is de Doubletten Taktik van de Rote Armee Fraktion in de jaren 70.
Als ze het kenteken, je naam en adres, kentekennummer (kom je achter als je naar een auto kijkt om te kopen) en alle data op het kentekenbewijs hebben is het heel makkelijk om een identieke auto te stelen en die van een juridisch sluitende identiteit te voorzien...
-
Coby01
- Geregistreerd lid
"I could tell you, but than I have to kill you"Oosthoek schreef:Waarom weet je dit allemaal?Non-Turbo schreef:De RAF deed ook niet in autohandel; vluchtwagens voor moordaanslagen, gewapende bankovervallen; ontvoering etc. Ook zij gebruikten vaak onopvallende, erg gewone auto's. Tenminste, behalve Baader dan, bij zijn arrestatie stond hij naast een gestolen Iso Griffo in de garage...verde900 schreef:om er dan soortgelijke Kia bij te jatten en deze om te katten? een gestolen Kia doet € 100,-- bespaar je die moeite