Wie zegt dat die duitsers dat niet hebben? Je hoort er alleen minder over, of het wordt meer genegeerd. Ik heb daarvan genoeg nare dingen gezien en laten we het niet over garantieafhandelingen van VAG of Mercedes hebben. Dat lijkt ook nergens op!Robert Jansen schreef:Ik zeg ook niet dat iedere C5 dat heeft en dat het niet goed opgelost gaat worden.
Maar als je voor een flink bedrag (die grote diesel met die chrome randjes en grote wielen) een nieuwe auto koopt wil je je daar gewoon geen zorgen over maken.
De Duitsers begrijpen dat op een of andere manier toch wat beter dan de Fransen...
snoek
-
jwaterink
- Donateur (6x)

-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Nog een stukje over het 'afstoffen' van de typebenaming DS bij Citroën om die te gebruiken als 'premium-aanduiding'.

Het artikel kun je vinden via: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10905 .Wat Alexander Inia voor Autoweek.nl over het 'afstoffen' van de typebenaming DS bij Citroën schreef:Autonieuws | Citroën gaat premium met DS Inside
5 februari 2009 | Tekst: Alexander Inia
We meldden het u al eerder: Citroën wil ’premium’ gaan. Speciaal daarvoor heeft het
merk het fameuze DS-label afgestoft. Dit label gaat Citroën niet gebruiken voor een
nieuwe ’snoek’, maar voor speciale versies van bestaande modellen. De DS Inside
Concept geeft hiertoe de eerste aanzet.
De DS Inside Concept is dubbel bijzonder. Niet alleen is de auto de eerste concept-car voor DS,
ook laat de auto duidelijk zien hoe de volgende generatie Citroën C3 eruit komt te zien. Het Franse
merk heeft grootse plannen, want de DS3 (de productieversie van de DS Inside Concept) moet
vanaf de lente van 2010 de Audi A1, Alfa Romeo Mito en de Mini Cooper gaan beconcurreren.
DS staat voor ’Different Spirit’. Niet alleen de nieuwe C3 krijgt een speciale versie, ook de nieuwe
generatie C4 en de C5 krijgen een elitair broertje. De DS4 en DS5 laten echter nog even op zich
wachten. Op de Autosalon van Genève komen we meer details te weten van de DS Inside Concept.
-
Non-Turbo
- Geregistreerd lid
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
En nog meer Citroën-nieuws.
Wat Alexander Inia voor Autoweek over 'het' Citroën0nieuws schreef:Autonieuws | Citroën ‘vindt zichzelf opnieuw uit’
6 februari 2009 | Tekst: Alexander Inia
De presentatie van de DS3 Inside Concept was gisteravond uiteraard een belangrijk
moment voor Citroën. Deze onthulling staat echter niet op zichzelf. Citroën gooit het
roer behoorlijk om in de toekomst een rol mee te spelen op de drukbevochten
automarkt.
Citroën wil allereerst een nieuwe designtaal. De C-Cactus Concept is een belangrijke voorbode
voor wat het Franse merk ons in de nabije toekomst gaat brengen. Het nieuwe logo geeft
hiertoe een eerste aanzet. Een nieuwe reclamecampagne met het thema ‘Créative Technologie’.
Bovendien verandert de raceafdeling van naam. Voorheen heette deze ‘Citroën Sport’, dat wordt
‘Citroën Racing’. Het merk is vooral succesvol in het WRC.
De komende jaren gaat Citroën z’n 8.000 dealers flink verbouwen. De dealers krijgen dezelfde stijl
als het prestigieuze C_42 gebouw aan de Champs-Elysées. Dat gebouw is sinds de opening in
september 2007 inmiddels meer dan twee miljoen keer bezocht. Citroën meldt in te zetten op zo
goed mogelijke service. Uiteindelijk moet zich dit uiten in een plek in de top-vijf van de bekende JD
Power Survey.
En dan is er dus nog de nieuwe DS-productlijn. De DS3, op basis van de nieuwe C3, wordt de
eerste exponent hiervan. Later volgen ook nog een DS4 en een DS5, op basis van respectievelijk
de C4 en de C5. Een nieuw ontwerpcentrum in China moet zorgen voor extra creativiteit.
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Ach, het is gebleken dat mensen die destijds voor een bepaald type auto vielen, dat vaak ook doen als er een nieuwe versie van die auto op de markt komt.
Kijk maar naar de kever.
Het zou dus wel begrijpelijk zijn als er daarom een nieuwe DS zou geïntroduceerd worden.
Zelf vind ik de DS één van de mooiste auto's ooit
.
Kijk maar naar de kever.
Het zou dus wel begrijpelijk zijn als er daarom een nieuwe DS zou geïntroduceerd worden.
Zelf vind ik de DS één van de mooiste auto's ooit
-
Reub
- Geregistreerd lid
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
-
GHIA
- Geregistreerd lid
-
Reub
- Geregistreerd lid
-
Henk-Jan
- Donateur

Jammer dat dit jou juist moet overkomen. Wij hebben nooit problemen gehad met onze Xantia. De twee ex-XM's van mijn oom waren ook vrij storingsvrij volgens mij. Een XM Phase 1 van een kennis van mij heeft in de eerste paar jaar alles vervangen, maar nu is er al tien jaar niets meer mis mee. Later zou ik ook best wel een Citroën willen hebben, maar dan wel een klassieker, natuurlijk. 
-
Thijs Leuven
- Geregistreerd lid
Wij zijn thuis nu toe aan onze 3e Citroën, eerst een XM, daarna twee C5's.
We hebben echt nog nooit noemenswaardige problemen met die auto's gehad, van de XM waren de veerbollen op een gegeven moment op en moesten vervangen worden. Daarna reed de auto volgens mijn vader niet meer zo lekker als eerst en daarom heeft hij hem verkocht. De tweede nooit problemen mee gehad, was alleen ondergemotoriseerd, verkocht. Nu de derde Citroën op rij en nu een "kapotte" versnellingsbak (maakte een hinderlijk ratelend geluid, hoort niet bij een auto, al helemaal niet bij een auto van bijna €50,000) die meteen vervangen werd (binnen de garantie).
Ik heb meer slechte verhalen over een BMW X5 (duurste uitvoering met allers erop en eraan) van een kennis van ons gehoord dan over Citroën.
We hebben echt nog nooit noemenswaardige problemen met die auto's gehad, van de XM waren de veerbollen op een gegeven moment op en moesten vervangen worden. Daarna reed de auto volgens mijn vader niet meer zo lekker als eerst en daarom heeft hij hem verkocht. De tweede nooit problemen mee gehad, was alleen ondergemotoriseerd, verkocht. Nu de derde Citroën op rij en nu een "kapotte" versnellingsbak (maakte een hinderlijk ratelend geluid, hoort niet bij een auto, al helemaal niet bij een auto van bijna €50,000) die meteen vervangen werd (binnen de garantie).
Ik heb meer slechte verhalen over een BMW X5 (duurste uitvoering met allers erop en eraan) van een kennis van ons gehoord dan over Citroën.
-
Black 9000
- Geregistreerd lid
-
ivanzon
- Geregistreerd lid
-
screwdriver
- Donateur (2x)













