snoek

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Gebruikersavatar
jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » vr 06 feb, 2009 0:56

Robert Jansen schreef:Ik zeg ook niet dat iedere C5 dat heeft en dat het niet goed opgelost gaat worden.
Maar als je voor een flink bedrag (die grote diesel met die chrome randjes en grote wielen) een nieuwe auto koopt wil je je daar gewoon geen zorgen over maken.
De Duitsers begrijpen dat op een of andere manier toch wat beter dan de Fransen...
Wie zegt dat die duitsers dat niet hebben? Je hoort er alleen minder over, of het wordt meer genegeerd. Ik heb daarvan genoeg nare dingen gezien en laten we het niet over garantieafhandelingen van VAG of Mercedes hebben. Dat lijkt ook nergens op!

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » vr 06 feb, 2009 15:45

Nog een stukje over het 'afstoffen' van de typebenaming DS bij Citroën om die te gebruiken als 'premium-aanduiding'. 8)
Wat Alexander Inia voor Autoweek.nl over het 'afstoffen' van de typebenaming DS bij Citroën schreef:Autonieuws | Citroën gaat premium met DS Inside

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
5 februari 2009 | Tekst: Alexander Inia

We meldden het u al eerder: Citroën wil ’premium’ gaan. Speciaal daarvoor heeft het
merk het fameuze DS-label afgestoft. Dit label gaat Citroën niet gebruiken voor een
nieuwe ’snoek’, maar voor speciale versies van bestaande modellen. De DS Inside
Concept geeft hiertoe de eerste aanzet.


De DS Inside Concept is dubbel bijzonder. Niet alleen is de auto de eerste concept-car voor DS,
ook laat de auto duidelijk zien hoe de volgende generatie Citroën C3 eruit komt te zien. Het Franse
merk heeft grootse plannen, want de DS3 (de productieversie van de DS Inside Concept) moet
vanaf de lente van 2010 de Audi A1, Alfa Romeo Mito en de Mini Cooper gaan beconcurreren.
DS staat voor ’Different Spirit’. Niet alleen de nieuwe C3 krijgt een speciale versie, ook de nieuwe
generatie C4 en de C5 krijgen een elitair broertje. De DS4 en DS5 laten echter nog even op zich
wachten. Op de Autosalon van Genève komen we meer details te weten van de DS Inside Concept.
Het artikel kun je vinden via: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10905 . :idea: :idea:

Gebruikersavatar
Non-Turbo
Geregistreerd lid

Bericht door Non-Turbo » vr 06 feb, 2009 16:13

Wat een dom hokje.
Kan me echt niet voorstellen dat iemand hier iets van "premium" inziet.

Citroen zou beter de mallen van de BX weer kunnen gebruiken, productie hervatten en deze dan als Logan-concurrent op de markt kunnen zetten voor < 10KEur imho...

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » vr 06 feb, 2009 16:17

En nog meer Citroën-nieuws. :idea:
Wat Alexander Inia voor Autoweek over 'het' Citroën0nieuws schreef:Autonieuws | Citroën ‘vindt zichzelf opnieuw uit’

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
6 februari 2009 | Tekst: Alexander Inia

De presentatie van de DS3 Inside Concept was gisteravond uiteraard een belangrijk
moment voor Citroën. Deze onthulling staat echter niet op zichzelf. Citroën gooit het
roer behoorlijk om in de toekomst een rol mee te spelen op de drukbevochten
automarkt.


Citroën wil allereerst een nieuwe designtaal. De C-Cactus Concept is een belangrijke voorbode
voor wat het Franse merk ons in de nabije toekomst gaat brengen. Het nieuwe logo geeft
hiertoe een eerste aanzet. Een nieuwe reclamecampagne met het thema ‘Créative Technologie’.
Bovendien verandert de raceafdeling van naam. Voorheen heette deze ‘Citroën Sport’, dat wordt
‘Citroën Racing’. Het merk is vooral succesvol in het WRC.
De komende jaren gaat Citroën z’n 8.000 dealers flink verbouwen. De dealers krijgen dezelfde stijl
als het prestigieuze C_42 gebouw aan de Champs-Elysées. Dat gebouw is sinds de opening in
september 2007 inmiddels meer dan twee miljoen keer bezocht. Citroën meldt in te zetten op zo
goed mogelijke service. Uiteindelijk moet zich dit uiten in een plek in de top-vijf van de bekende JD
Power Survey.
En dan is er dus nog de nieuwe DS-productlijn. De DS3, op basis van de nieuwe C3, wordt de
eerste exponent hiervan. Later volgen ook nog een DS4 en een DS5, op basis van respectievelijk
de C4 en de C5. Een nieuw ontwerpcentrum in China moet zorgen voor extra creativiteit.

Gebruikersavatar
S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » vr 06 feb, 2009 16:51

Ach, het is gebleken dat mensen die destijds voor een bepaald type auto vielen, dat vaak ook doen als er een nieuwe versie van die auto op de markt komt.
Kijk maar naar de kever.

Het zou dus wel begrijpelijk zijn als er daarom een nieuwe DS zou geïntroduceerd worden.

Zelf vind ik de DS één van de mooiste auto's ooit 8) .

Gebruikersavatar
Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » vr 06 feb, 2009 21:56

Ja, de echte! Maar niet één of ander retro afgietsel. Het succes van de Kever, Mini en Cinquecento, zowel toen als nu, is samen te vatten met 1 woord: kek.
En een Snoek was niet kek en moet ook niet kek worden. Een snoek is hors compétition, imho. 8)

Gebruikersavatar
72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » vr 06 feb, 2009 22:33

Non-Turbo schreef:Wat een dom hokje..
Ja, dit is net de retro mini... ook nog met een Seat achtig logo er op... :evil:

Gebruikersavatar
GHIA
Geregistreerd lid

Bericht door GHIA » za 07 feb, 2009 17:21

72sonett3 schreef:
Non-Turbo schreef:Wat een dom hokje..
Ja, dit is net de retro mini...
Eerste wat ik ook dacht!!

Gaat Citroën nu ook Mini's verkopen.... :shock:

Gebruikersavatar
Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » za 07 feb, 2009 21:53

Ja, die heten C1, C2 en C3 en zijn binnenkort als DS leverbaar :wink:
Stonden al een tijdje op het programma hoor.

Gebruikersavatar
Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 08 feb, 2009 14:57

Jammer dat dit jou juist moet overkomen. Wij hebben nooit problemen gehad met onze Xantia. De twee ex-XM's van mijn oom waren ook vrij storingsvrij volgens mij. Een XM Phase 1 van een kennis van mij heeft in de eerste paar jaar alles vervangen, maar nu is er al tien jaar niets meer mis mee. Later zou ik ook best wel een Citroën willen hebben, maar dan wel een klassieker, natuurlijk. ;)

Thijs Leuven
Geregistreerd lid

Bericht door Thijs Leuven » zo 08 feb, 2009 21:58

Wij zijn thuis nu toe aan onze 3e Citroën, eerst een XM, daarna twee C5's.

We hebben echt nog nooit noemenswaardige problemen met die auto's gehad, van de XM waren de veerbollen op een gegeven moment op en moesten vervangen worden. Daarna reed de auto volgens mijn vader niet meer zo lekker als eerst en daarom heeft hij hem verkocht. De tweede nooit problemen mee gehad, was alleen ondergemotoriseerd, verkocht. Nu de derde Citroën op rij en nu een "kapotte" versnellingsbak (maakte een hinderlijk ratelend geluid, hoort niet bij een auto, al helemaal niet bij een auto van bijna €50,000) die meteen vervangen werd (binnen de garantie).

Ik heb meer slechte verhalen over een BMW X5 (duurste uitvoering met allers erop en eraan) van een kennis van ons gehoord dan over Citroën. :wink:

Gebruikersavatar
Black 9000
Geregistreerd lid

Bericht door Black 9000 » zo 08 feb, 2009 23:35

De DS is een icoon en een mijlpaal in de autohistorie. Dat moet vooral zo blijven. Afblijven van die naam !

Gebruikersavatar
ivanzon
Geregistreerd lid

Bericht door ivanzon » ma 09 feb, 2009 0:59

josephine heeft kennis gemaakt met de PSA alles-of-niets accelerarie van de cruise control.... op een 406 station met een dikke (2.2 liter) turbodiesel is dat wel de moeite waard. gaat harder van 0 tot 100 dan de concurrentie

Gebruikersavatar
Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » za 18 apr, 2009 21:18

Is dat de retro-eend?

Gebruikersavatar
screwdriver
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door screwdriver » za 18 apr, 2009 21:27

Doe mij die maar... niet.
Leuk zo'n concept die laat zien waar ze naar toe willen, maar zorg dan in ieder geval dat ie er goed uit ziet :o

Plaats reactie