Nieuwe Lexus IS250

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
verde900
Donateur
Donateur

Re: Nieuwe Lexus IS250

Bericht door verde900 » ma 21 mar, 2005 21:10

jelger schreef:wat 'geen eigen design' betreft : de ES die we in NL niet hebben is een behoorlijk 'eigen' design (waar je van moet houden natuurlijk...net als met elke andere auto ) - en verkoopt als een tierelier aan de andere kant.

De SC vind ik toch wel behoorlijk 'eigen', net als de RX..

kom nou niet flauw dat dat dakkie van de SC is gekopieerd van de SLK, want dat is langzamerhand in heel europa het geval.... :roll:

wat de woordspelletjes betreft : waar een bmw eruit ziet als bmw etc...

hoe komt dat nou toch? inderdaad historie...

een spyker ziet er ook niet uit als ... inderdaad...

een 'geschiedenis' bestel jje helaas niet even op internet... :roll:

helaas vind ik alleen deze IS geen voruitgang. de huidige is mooi, de nieuwe GS is ook top, maar dit is het gewoon niet/

maar dat heb ik ook met bmw's ondanks 'hun geschiedenis' en 'ze zien eriuit als een bmw' :wink:
Ik mis een samenhangende "verwantschap" tussen de verschillende modellen, zoiets als het grilletje van een Seat
(om eens een merk met weinig historie te pakken)

renaat mattheus
Geregistreerd lid

Bericht door renaat mattheus » ma 04 apr, 2005 9:33

Ik vind 'm mooi en een van de mogelijke kandidaat opvolgers van mijn 9-5 wanneer de nieuwe 9-5 in 2007 (?) me niet zou bevallen.

Sjo
Geregistreerd lid

Bericht door Sjo » ma 04 apr, 2005 10:18

een 'geschiedenis' bestel jje helaas niet even op internet.
Dat is zeker waar. Veel designs van vandaag zijn gebaseerd op vormen uit het verleden, juist omdat autoproducenten de druk voelen om zich meer van elkaar te onderscheiden. Voor Oosterse merken is dit altijd minder een item geweest. Kan me nog een aflevering van Top Gear herinneren waarin een Peter Horbury (destijds designchef van Volvo, tegenwoordig "Premier Automotive Group Director of Design" bij Ford) die even een lesje in hogere designkunde gaf. Hij vertelde onder andere dat Japanners een andere perceptie van de wereld hebben. Zij kijken veel meer naar details, waar westerlingen veel meer naar het geheel kijken. Hij liet en passant ook nog even zien wat een Volvo nou tot een Volvo maakt in een stuk of drie lijntjes (schouderlijn).
Wat Lexus betreft, ze maken erg goede auto's, maar de exemplaren in Europa missen nogal wat originaliteit, behalve de SC dan (maar die vind ik persoonlijk niet zo mooi). Deze nieuwe IS past wel weer bij de rest van de Lexuslijn.

Plaats reactie