Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » wo 03 jan, 2007 10:42
Mooie wagen Davidjoost, écht een mooi ding.
Lekker luxe ook, super.
Zet de S80 gewoon ook onder in je naam joh, anderen (zoals Jonatas en Verde) hebben er toch ook gewoon een Volvo onder staan, niets mis mee.

-
taaffert
- Geregistreerd lid
Bericht
door taaffert » wo 03 jan, 2007 11:12
Goed bezig DJ, die Fransoos lekker de deur uit.
Bij ons slaapt de Volvo ook altijd gezellig met de Saab, dus gaat prima
We verwachten nu natuurlijk wel filmpjes met een vergelijk tussen de T-6 en de Aero, acceleratie etc. Ben ik best benieuwd naar in elk geval!
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Bericht
door davidjoost » wo 03 jan, 2007 11:57
Met de T6 wordt voorlopig nog niet 'getrapt', eerst moet het ding een grote beurt krijgen... En zo'n vergelijk klinkt wel verleidelijk ja maar door de (4)versnellingsbak van die Volvo wordt het toch een beetje een appels met peren verhaal... (150 in z'n 2, 230 in de 3

)
davidjoost
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » wo 03 jan, 2007 13:19
Greg schreef:Qua velgen kan het nog altijd erger, getuige die van mijn ouders:

Wel lekker comfortabel die 15" velgen, ook helemaal geen nare motor zo'n 2.4.
-
Greg
- Geregistreerd lid
Bericht
door Greg » wo 03 jan, 2007 13:47
Wel lekker comfortabel die 15" velgen, ook helemaal geen nare motor zo'n 2.4.
Hij voldoet prima, maar ik hoop dat de nieuwe die binnenkort komt toch wel wat grotere en mooiere velgen heeft.
-
Maarten
- Lid van verdienste
Bericht
door Maarten » wo 03 jan, 2007 13:50
Erg mooie auto DJ.
Bijna het ultieme understatement, zo'n S80 T6.
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » wo 03 jan, 2007 14:04
Greg schreef:Wel lekker comfortabel die 15" velgen, ook helemaal geen nare motor zo'n 2.4.
Hij voldoet prima, maar ik hoop dat de nieuwe die binnenkort komt toch wel wat grotere en mooiere velgen heeft.
Van grotere velgen gaat hij niet comfortabeler rijden, ook kan bij het groter worden (daarbij wordt de velg doorgaans ook breder) de draaicirkel (fors) toenemen.
Ook de grotere motoren (2.9 en T6) zorgen door een grotere bloklengte voor een grotere draaicirkel, 16" is voor mij (op de oude S80) het maximum.
-
Greg
- Geregistreerd lid
Bericht
door Greg » wo 03 jan, 2007 14:08
Van grotere velgen gaat hij niet comfortabeler rijden, ook kan bij het groter worden (daarbij wordt de velg doorgaans ook breder) de draaicirkel (fors) toenemen.
Ook de grotere motoren (2.9 en T6) zorgen door een grotere bloklengte voor een grotere draaicirkel, 16" is voor mij (op de oude S80) het maximum.
Mijn ouders hebben laatst in een nieuwe S80 V8 gereden met ik meen 18", en dat beviel ze prima.
Heb ze niet horen klagen over oncomfortabel gedrag, gelukkig.

-
De Flok
- Geregistreerd lid
Bericht
door De Flok » wo 03 jan, 2007 14:13
Greg schreef:Van grotere velgen gaat hij niet comfortabeler rijden, ook kan bij het groter worden (daarbij wordt de velg doorgaans ook breder) de draaicirkel (fors) toenemen.
Mijn ouders hebben laatst in een nieuwe S80 V8 gereden met ik meen 18", en dat beviel ze prima.
Heb ze niet horen klagen over oncomfortabel gedrag, gelukkig.

Ik ga binnenkort ook rijden in de nieuwe S80 V8............ja eenmalig, ik moet het blijven doen met m'n 9-3

. M'n oom heeft er eentje besteld. Heb er vandeweek eentje bij de dealer mogen bezichtigen, wat een bloedmooie auto is dat geworden zeg.
Neemt niet weg dat de oude S80 nog steeds goed meekan, mooie auto hoor DJ.