>15 jaar oude techniek is gedateerd en nu eenmaal niet de schoonste/zuinigste , ook niet op lpg.ofr schreef: ↑za 04 mei, 2024 18:59Youngtimer met LPG G3 installatie
Betaal gewoon MRB
Hoezo milieu belastend???
Wordt zakelijk rijden in een Youngtimer in 2025 de voordeligste keuze?
-
verde900
- Donateur

Re: Wordt zakelijk rijden in een Youngtimer in 2025 de voordeligste keuze?
-
ofr
- In memoriam †
Wordt zakelijk rijden in een Youngtimer in 2025 de voordeligste keuze?
Tja
En dus kopen we allemaal maar nieuw
Gelukkig is mn carrosserie van 2006 inmiddels….
En die werkt nog steeds
En die werkt nog steeds
-
verde900
- Donateur

Niemand die dat ontkent, alleen is oudere techniek bepaald minder "schoon" naar hedendaagse normen, ook op lpg, dat je met een oude auto op lpg dan "schoon rijdt" is natuurlijk wishful thinking..ofr schreef: ↑zo 05 mei, 2024 21:05Tja
En die werkt nog steeds
"Belonen" middels een lagere bijtelling is dan best weinig zinvol..
-
ReinO
- Donateur (2x)

sowieso is eigenlijk helemaal niet aantoonbaar wat nu een kleinere 'footprint' geeft:
een fossiele auto helemaal op rijden of een nieuwe ev met al zijn zeldzame metalen van over
de hele wereld gevoed door een fossiele centrale. Geen enkel onderzoek geeft echt uitsluitsel en dat hoeft niet per se ook.
Natuurlijk is het einde oefening voor fossiele brandstoffen maar dat duurt nog wel ff en als ik de kans krijg
dan gaat mijn youngtimer zakelijk een mooie 10 jaar tegemoet.
een fossiele auto helemaal op rijden of een nieuwe ev met al zijn zeldzame metalen van over
de hele wereld gevoed door een fossiele centrale. Geen enkel onderzoek geeft echt uitsluitsel en dat hoeft niet per se ook.
Natuurlijk is het einde oefening voor fossiele brandstoffen maar dat duurt nog wel ff en als ik de kans krijg
dan gaat mijn youngtimer zakelijk een mooie 10 jaar tegemoet.
-
Lafrance1
- Geregistreerd lid
Einde oefening voor de fossiele brandstoffen gaat erg meevallen. Shell gaat weer volop in fossiele brandstoffen investeren
-
Orphy
- Donateur (5x)

-
Guido900T
- Donateur (3x)

Voor mij is het rijden in een youngtimer wel interessant. Ik heb twee vrij goedkope youngtimers gekocht waarover ik (lage) bijtelling betaal over de aanschafwaarde. Komt ongeveer neer op €80,- per auto per maand.
Vervolgens heb ik de auto's weer up to Par gebracht en geupgraded. Omdat ik een eenmanszaak heb betaal ik daar zelf maar 50% en is 50 % aftrekbaar. Verder zijn ook de verzekering, brandstof, belasting en parkeerkosten aftrekbaar. Ik betaal dus eigenlijk overal maar de helft voor.
Het voelt een beetje als profiteren, maar als ik een tesla van € 80.000 op de zaak had gekocht ( en ook nog een keer versneld had afgeschreven zoals velen doen) was de belastingbetaler nog veel duurder uitgeweest denk ik dan maar.
Vervolgens heb ik de auto's weer up to Par gebracht en geupgraded. Omdat ik een eenmanszaak heb betaal ik daar zelf maar 50% en is 50 % aftrekbaar. Verder zijn ook de verzekering, brandstof, belasting en parkeerkosten aftrekbaar. Ik betaal dus eigenlijk overal maar de helft voor.
Het voelt een beetje als profiteren, maar als ik een tesla van € 80.000 op de zaak had gekocht ( en ook nog een keer versneld had afgeschreven zoals velen doen) was de belastingbetaler nog veel duurder uitgeweest denk ik dan maar.
-
Spatje
- Donateur (3x)

Precies mijn redeneringTho6 schreef: ↑ma 18 mar, 2024 21:13Voor mij is het zakelijk rijden niet zozeer 'voordelig'. Ik merk dat het drempelverlagend werkt voor upgrades/reparaties dus of ik aan het eind van de rit nou voordeliger uit ben? Laten we het houden op een leuke combinatie van werk en hobby![]()
![]()
-
verde900
- Donateur

Volgens mij bestaat jouw bedrijf/handel bij de beschikbaarheid van fossiele brandstoffen.Orphy schreef: ↑ma 06 mei, 2024 1:37Keep on dreaming
-
Orphy
- Donateur (5x)

Klopt hoor, maar daarom sluit ik m’n ogen niet.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Beetje een flauwe dooddoener, zo kan ik er nog wel 100 bedenken. Is lijkt mij juist goed om de vinger aan de pols te houden en op tijd te switchen naar een meer levensvatbaar businessmodel indien nodig, ook al zou je dat liever niet doen. In elk geval slimmer dan krampachtig vasthouden aan een soort status quo ante bellum.verde900 schreef: ↑di 07 mei, 2024 19:52Volgens mij bestaat jouw bedrijf/handel bij de beschikbaarheid van fossiele brandstoffen.
-
verde900
- Donateur

Ik stel nergens dat orphy zijn business model niet levensvatbaar is.
Ev's blijven hun leven lang aan een fabrikant verbonden, is die niet langer beschikbaar voor updates of onderdelen is de eigenaar van de ev de #@$, kijk nu bv naar fisker die op omvallen staat.. Je gaat als het om EVs gaat nooit een levensvatbaar businessmodel krijgen als kleine garage.
Voor saabs zijn voorlopig nog veel onderdelen beschikbaar en zo lang er benzine is blijven ze ook rijden, een youngtimer is zekerder qua mobiliteit dan een EV, alleen is deze niet milieu vriendelijker, ook niet op lpg.
Ev's blijven hun leven lang aan een fabrikant verbonden, is die niet langer beschikbaar voor updates of onderdelen is de eigenaar van de ev de #@$, kijk nu bv naar fisker die op omvallen staat.. Je gaat als het om EVs gaat nooit een levensvatbaar businessmodel krijgen als kleine garage.
Voor saabs zijn voorlopig nog veel onderdelen beschikbaar en zo lang er benzine is blijven ze ook rijden, een youngtimer is zekerder qua mobiliteit dan een EV, alleen is deze niet milieu vriendelijker, ook niet op lpg.