Met 338 km/u over de snelweg....
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Re: Met 338 km/u over de snelweg....
Als je met een snelheid van meer dan 200km/u over een polderweg rijdt dan kan dat inderdaad flink misgaan:
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... -almeerder
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... -almeerder
-
ReinO
- Donateur (2x)

gelukkig weer enigzins on topic.
Volgens mij moeten we gewoon erkennen dat hard rijden echt genieten. Hoge bochtensnelheid ook leuk maar je gaat altijd glijden en verlies je snelheid.
Een snelwegbochten met >280 is echt supercool om te doen, je denkt ineens ' verdomd dit is echt een bocht' -een niet te missen ervaring. Je wilt niet dood en een ander ook niet dood maken maar statistisch vallen er erg weinig doden op de openbare weg die >280 rijden. laat staan >300.
Piloten die zo hard rijden hebben blijkbaar benul van snelheid, remweg, wegdek en grip: maw veilig.
mag ik dit allemaal typen? - enz vrij naar mart-
Volgens mij moeten we gewoon erkennen dat hard rijden echt genieten. Hoge bochtensnelheid ook leuk maar je gaat altijd glijden en verlies je snelheid.
Een snelwegbochten met >280 is echt supercool om te doen, je denkt ineens ' verdomd dit is echt een bocht' -een niet te missen ervaring. Je wilt niet dood en een ander ook niet dood maken maar statistisch vallen er erg weinig doden op de openbare weg die >280 rijden. laat staan >300.
Piloten die zo hard rijden hebben blijkbaar benul van snelheid, remweg, wegdek en grip: maw veilig.
mag ik dit allemaal typen? - enz vrij naar mart-
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

viewtopic.php?f=46&t=162136&p=1789018&h ... n#p1789018ReinO schreef: ↑za 06 okt, 2018 20:15Piloten die zo hard rijden hebben blijkbaar benul van snelheid, remweg, wegdek en grip: maw veilig.
https://www.rtlnieuws.nl/node/646116
Piloten die zo hard rijden op de openbare weg hebben 0 benul van snelheid, remweg, grip en veiligheid.
-
martinphili
- Geregistreerd lid
Ik snap je Rein. Echt.
Maar doe dat in hemelsnaam alleen op een circuit, niet op de openbare weg waar je niet de enige weggebruiker bent maar waar ook andere mensen rijden die niet dat pilotengevoel hebben.
Maar doe dat in hemelsnaam alleen op een circuit, niet op de openbare weg waar je niet de enige weggebruiker bent maar waar ook andere mensen rijden die niet dat pilotengevoel hebben.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Sorry tjoord,
Die eerste deden het op een circuit, die zijn dus slim en brengen normaal gesproken niemand in gevaar
En die andere had waarschijnlijk drank op, als dat echt zo is rijbewijs afpakken en nooit meer rijden
Die eerste deden het op een circuit, die zijn dus slim en brengen normaal gesproken niemand in gevaar
En die andere had waarschijnlijk drank op, als dat echt zo is rijbewijs afpakken en nooit meer rijden
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
@Turbopilot: zoals je in het bericht kunt lezen: deze 36-jarige Oostenrijker heeft geen rijbewijs.... kun je dus ook niet afpakken.
-
gj900
- Donateur (9x)

Bij coureurs zonder rijbewijs zou je als straf kunnen denken aan een verbod voor het halen van het rijbewijs in de komende x-jarenRoelandV schreef: ↑za 06 okt, 2018 23:40deze 36-jarige Oostenrijker heeft geen rijbewijs.... kun je dus ook niet afpakken.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Om jou een indruk te geven van de straf in ons land bij rijden zonder rijbewijs:
https://www.advocaat-verkeersstrafrecht ... rijbewijs/
https://www.advocaat-verkeersstrafrecht ... rijbewijs/
-
ReinO
- Donateur (2x)

ik heb het niet over alcohol en in de bebouwde kom veel te hard rijden of in druk verkeer slalommen op hoge snelheid, maar over >280 rijden: over die categorie durf ik te beweren dat die statistisch gezien minder ongelukken veroorzaken.
Waar dat door komt, daar had ik een idee over.
Waar dat door komt, daar had ik een idee over.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Ik heb geen idee waar jouw statistische informatie vandaan komt.
Wat ik wel weet is dat ik soms een diep triest bericht lees over de gevolgen van zo'n snelheidsmaniak:
Wat ik wel weet is dat ik soms een diep triest bericht lees over de gevolgen van zo'n snelheidsmaniak:
Bron: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~ba542c8c/Af en toe krijgen de autogekke Duitsers een spiegel voorgehouden. Zoals de afgelopen weken,
toen een tragisch ongeval op de A5 bij Karlsruhe in het nieuws kwam. Een 21-jarige moeder reed met
haar dochter van twee in een kleine Koreaanse Kia, raakte van de snelweg en ramde een boom.
Beiden waren op slag dood.
Ooggetuigen vertelden dat de Kia-bestuurster was geschrokken toen een donkere Mercedes met 220 kilometer
per uur achter haar was verschenen en had geprobeerd haar autootje weg te drukken. Nadat ze van de weg raakte,
reed de Mercedes gewoon door.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Ja, ik liet me even gaan. Maar we zijn helemaal back-on-topic volgens mij.ReinO schreef: ↑za 06 okt, 2018 20:15gelukkig weer enigzins on topic.
Vrijheid van meningsuiting is juridisch leidend, mits je niet opzettelijk mensen kwetst. Dus je mag het typen, Rein.ReinO schreef: ↑za 06 okt, 2018 20:15Piloten die zo hard rijden hebben blijkbaar benul van snelheid, remweg, wegdek en grip: maw veilig.
mag ik dit allemaal typen?
Even afgezien van het feit in hoeverre ik je mening deel: Deze persoon had nog geen rijbewijs. We weten niet of hij zijn ervaring tot dusver op een trekker of een circuit heeft opgedaan. We weten ook niet hoeveel auto's er op dat tijdstijp op dat traject aanwezig waren.
Drie redenen om zelfs al meer ervaren piloot niet zo hard op een/die snelweg te karren:
1 - De geldende maximum snelheid (Oostenrijk grenst aan een land waar het op diverse plaatsen (nog) wel mag).
2 - Inhaalmanoevres van medeweggebruikers die jou in hun spiegel gemist hebben.
3 - Schrikreacties van medeweggebruikers en de mogelijke succesievelijke stuurbewegingen of ee tijdje niet goed opletten, waardoor ...
Ik denk dat de bewuste piloot dacht: "Ik ben sneller dan die politieauto's + ik heb geen rijbewijs + Als ze me pakken haal ik er toch maar alles uit dan, nu ik mijn roze papiertje nog niet heb = gaan met die banaan".
Ik vraag me af of hij de cel in moet. Een tijdje bezinning voor zo iemand, lijkt me wel gepast. En misschien ook veroordelen tot het behalen van een rijbewijs?
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Tja geen rijbewijs, wat zegt dat.
Ik zie mensen met rijbewijs waarvan ik mij afvraag, hoe kom je eraan en waarom heb je hem nog
Ik ken ook iemand die had nog geen rijbewijs maar deed doet dingen in een F1, daaraan kan ik nooit tippen
Hard op de snelweg, zelfs in Duitsland is het snelheidsverschil groot. Vooral gele platen zijn daar gevaarlijk. Die willen nogweleens naar links gaan
Ik zie mensen met rijbewijs waarvan ik mij afvraag, hoe kom je eraan en waarom heb je hem nog
Ik ken ook iemand die had nog geen rijbewijs maar deed doet dingen in een F1, daaraan kan ik nooit tippen
Hard op de snelweg, zelfs in Duitsland is het snelheidsverschil groot. Vooral gele platen zijn daar gevaarlijk. Die willen nogweleens naar links gaan
-
ReinO
- Donateur (2x)

ik heb geen onderbouwing van die +280 categorie omdat die niet bestaat of geregistreerd wordt, maar bij de dodelijke ongelukken die Justitie bijhoudt weet ik wel dat de meeste verkeersdoden vallen op b wegen met bochten en bomen. Niet op de snelweg.
-
millerman
- Donateur (3x)

De meeste mensen rijden geen 200+km/u, dus in absolute aantallen zul je sowieso gelijk hebben. Het gaat om de relatieve aantallen. Welk percentage van de chauffeurs die extreem hard rijdt, krijgt een ongeluk tegenover het percentage ongelukken over alle chauffeurs. Die laatste zijn wel cijfers/schattingen van te vinden, echter ga je nergens informatie vinden over het aantal chauffeurs dat fors over de 200km/u gaat.
Het zal dus blijven bij een onderbuikgevoel.
Het zal dus blijven bij een onderbuikgevoel.
-
ReinO
- Donateur (2x)

mee eens, en een theoretische discussie uiteraard. Hard rijden is zo leuk en daar mogen we van genieten alleen de regels verbieden hard
rijden maar het gevoel is niet te verbieden.
rijden maar het gevoel is niet te verbieden.