Uitgelijnd, maar is dit nou goed?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Uitgelijnd, maar is dit nou goed?

Bericht door johnb52 » za 04 apr, 2015 19:35

AeroR schreef:Als dit het best is wat ze kunnen.. bij 110km/u en stuur los zit ik binnen de 100m op de vluchtstrook met 2 wielen. Flauwe bochten naar rechts hoef ik niet te sturen en bij rechtuit moet ik mijn stuur een graad of 2 - 3 naar links sturen. Die cijfers zeggen me nog steeds niets trouwens maar de praktijk zegt voldoende. Toch maar eens goed laten doen.
Jammer dat ze je zo weg sturen en niet zelf een testrit hebben gedaan...

Dan hadden ze zelf wel gezien dat t niet goed was.

AeroR
Geregistreerd lid

Bericht door AeroR » za 04 apr, 2015 19:42

't zijn bandenwisselweken (blah) dus tis druk. Volgens mij doen ze zelf nooit een proefrit en hopen ze dat de klant niet terug komt.
Eigenlijk zou ik nog een keer terug moeten gaan, gewoon voor de fun.

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » za 04 apr, 2015 21:35

Funky Dude schreef:Links en rechts ongelijk is niet goed.
AeroR schreef:Als dit het best is wat ze kunnen.. bij 110km/u en stuur los zit ik binnen de 100m op de vluchtstrook met 2 wielen. Flauwe bochten naar rechts hoef ik niet te sturen en bij rechtuit moet ik mijn stuur een graad of 2 - 3 naar links sturen. Die cijfers zeggen me nog steeds niets trouwens maar de praktijk zegt voldoende. Toch maar eens goed laten doen.
Dit is wat ik bedoelde met mijn vorige opmerking, aangezien geen wegdek gelijk is, is het onzinnig om links en rechts ongelijk af te stellen (en al helemaal zo'n groot verschil), kijk ook maar eens wat er gebeurt als je met deze afstelling fors in de remmen gaat...
Hebben ze Bovag- en/of RDW-bordjes hangen? Zo ja dan zou ik zeker deze organisatie(s) van dit prutswerk op de hoogte stellen omdat het ronduit onveilig is en jij waarschijnlijk niet de enige bent die met smoesjes over de niet kloppende afstelling daar de deur uitgaat.

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » wo 08 apr, 2015 8:19

:offtopic: Ik ken Vianen nog niet maar mijn 9-3 mag ook uitgelijnd worden. Iemand een naam of website beschikbaar ipv een plaatsnaam? :mrgreen:

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » wo 08 apr, 2015 8:35

http://www.stigtersbanden.nl/index_stigter_ns.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » wo 08 apr, 2015 9:01

Axeluik
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Axeluik » vr 10 apr, 2015 23:17

Ik woon er praktische om de hoek :o

bij http://www.stigtersbanden.nl/index_stigter_ns.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:roll: leuk om te weten :roll:

pieter!
Geregistreerd lid

Bericht door pieter! » wo 15 apr, 2015 11:37

Ik ben vorige week bij Stigter in Vianen geweest voor het uitlijnen van mijn 9-3. Schokdempers en draagarmen zijn vervangen dus het was nodig.

Alleen de sporing voor valt af te stellen. De voorzijde zit weer helemaal binnen de waardes, links en rechts zijn nu vrijwel gelijk. De 9-3 gaat nu perfect rechtuit op de snelweg en dat rijdt toch wel erg comfortabel moet ik zeggen.

Aan de achterzijde valt weinig eer te behalen. De sporing van het linker achterwiel valt buiten de waardes. Ik begreep van Stigter dat ze dit wel kunnen verbeteren door vulplaatjes maar dat dit een heleboel werk is voor weinig: ook volgens Stigter ga je in de praktijk het verschil niet merken.

GHIA
Geregistreerd lid

Bericht door GHIA » za 18 apr, 2015 15:56

Uitlijnen doe ik tegenwoordig gewoon weer zelf en dat bevalt me prima.
Wel niet 100% en lekker ouderwets met een touwtje.
Maar het stuurt prima en geen verkeerde slijtage van de banden.

AeroR
Geregistreerd lid

Bericht door AeroR » za 18 apr, 2015 18:42

Tof maar ik ga denk ik maar niet vragen of je die van mij ook wilt uitlijnen.....

GHIA
Geregistreerd lid

Bericht door GHIA » za 18 apr, 2015 21:21

Ik laat liever niemand anders meer aan mijn auto's.
Zelf uitlijnen gaat prima, kost alleen wat extra tijd.
Voor velen is het makkelijker om even bij de garage langs te rijden.
Soms gaat dat dan beter, soms dan weer niet.

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » ma 20 apr, 2015 12:06

Potver, Stigter zit de komende tijd vol :( Moet wel echt snel uitgelijnd gaan worden, is er nog een alternatief met gelijkwaardige kwaliteit ten westen?

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » ma 20 apr, 2015 12:56

Hoe lang is de komende tijd?

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » ma 20 apr, 2015 13:48

Sowieso t/m volgende week. En dat is wel een beetje te lang eigenlijk. Zitten vol met winterbanden wisselen voor zomerbanden.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » ma 20 apr, 2015 15:03

mocht je nog op reis moeten en langs lelystad komen, dan kan ik wel een afspraak voor je maken bij onze beste uitlijner.

Plaats reactie