Gumball

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » zo 30 apr, 2006 20:56

Haha, hoe snel een mens van mening kan veranderen.. :D

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » zo 30 apr, 2006 20:57

Ja, ik had er eerst nog niet zo bij stil gestaan, maar later dacht ik toch van, hmmm, eigenlijk wel erg gevaarlijk... :roll:

Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » zo 30 apr, 2006 21:04

Als ik dit zo zie, wat moet ik me dan voorstellen bij "erheen" gaan? Komen ze ergens door Nederland? Of is de start of een tussenstop ergens hier? :roll:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 30 apr, 2006 21:37

Het is het even laten zien dat op zich fatsoenlijke regels uitsluitend voor anderen bedoeld zijn en men zich boven iedere regel wenst te stellen, c.q. "outlaw" voelt en als men eens een bonnetje krijgt, ach.... geld zat dus wat maakt het uit?
Je zal het zelf zijn of een familielid van je die door zo'n debiel "dood gereden" wordt doordat jij/zij simpelweg nooit kon anticiperen op zulk a-sociaal gevaarlijk gedrag.
Een geintje is leuk maar hierbij wordt iedere fatsoensnorm uit het oog verloren, net als bij de Quote challenge.
Een (op zich buitenproportionele) vrijheidsstraf mag van mij als je je met > 200km/uur tussen nietsvermoedend verkeer mengt.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » zo 30 apr, 2006 21:47

Ik vind dat het verboden moet worden, van dat soort hufters moet gewoon het rijbewijs worden afgenomen punt, en niet van: Oke, deze keer laat ik je nog gaan, maar gewoon meteen rijbewijs innemen.

Stel je voor, jij rijdt rustig op de A4 en er komt opeens een Porsche 911 met 300 km/h langs stuiven, dat is toch gewoon bezopen? Of zoals in het filmpje te zien was dat een Porsche 911 GT2 over de vluchtstrook een aantal vrachtwagens inhaalde, als de vrachtwagenrijder opeens besluit om even te stoppen, om bijvoorbeeld te telefoneren, en die Porsche rijder ziet je niet, tja, end of the story lijkt me.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » zo 30 apr, 2006 21:51

Het is natuurlijk best als er eens een keer een supersnelle sportwagen eens flink gas geeft, maar dan wel op een beschaafde manier, en op een zodanige manier dat het veilig is voor de andere weggebruikers.

Natuurlijk, dat scheuren heeft natuurlijk ook een hardstikke leuke kant, maar doe dat niet op de manier zoals de Gumball deelnemers.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 30 apr, 2006 21:55

Het is op zich natuurlijk ook verboden, maar men neemt de gok gewoon.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » zo 30 apr, 2006 21:58

Ja, maar het is toch bezopen dat de politie niet ingrijpt? Ze weten vast dat deze race bestaat, en ik vind dat er dan voldoende voorzorgsmaatregelen kunnen worden genomen. (Laat de Italiaanse politie eens een paar van hun raspaarden inzetten om het tuig in handen te houden :wink: ).

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 30 apr, 2006 22:00

sjoerdk schreef:Ja, maar het is toch bezopen dat de politie niet ingrijpt? Ze weten vast dat deze race bestaat, en ik vind dat er dan voldoende voorzorgsmaatregelen kunnen worden genomen. (Laat de Italiaanse politie eens een paar van hun raspaarden inzetten om het tuig in handen te houden :wink: ).
Dat is het, 3km te snel en je bent de #@$ en zo'n race gaat "onopgemerkt" voorbij.... heb mijn twijfels over de wil om er iets aan te doen

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » zo 30 apr, 2006 22:05

Inderdaad, in dit (sorry voor het taalgebruik) k*t land hoef je nog maar 1 km te hard te rijden, en ja hoor, meteen post van het Centraal Incasso bureau.
En die gasten maar laten scheuren hoor, ik weet het, het ligt niet alleen aan Nederland, maar we zijn gewoon te bang en te slap. Wel allemaal keurige burgers geld aftroggelen op alle mogelijke manieren, maar de Uberrijke bevolking zowat alleen maar geld toestoppen, zovan: Nou kerel, je hebt een mooie auto, geef nog maar eens flink gas.

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » ma 01 mei, 2006 11:01

sjoerdk schreef:Inderdaad, in dit (sorry voor het taalgebruik) k*t land hoef je nog maar 1 km te hard te rijden, en ja hoor, meteen post van het Centraal Incasso bureau.
En die gasten maar laten scheuren hoor, ik weet het, het ligt niet alleen aan Nederland, maar we zijn gewoon te bang en te slap. Wel allemaal keurige burgers geld aftroggelen op alle mogelijke manieren, maar de Uberrijke bevolking zowat alleen maar geld toestoppen, zovan: Nou kerel, je hebt een mooie auto, geef nog maar eens flink gas.

De meest opzichtige rally van de wereld, de Gumball Rally, is zondagavond weer van start gegaan in de Britse hoofdstad Londen. Rijkelui razen de komende tijd met duizelingwekkende snelheden in hun peperdure bolides over het Europese wegennet. België kreeg in de nacht van zondag op maandag al te maken met de snelheidsduivels en leek klaar voor de strijd.

De politie organiseerde een grote controleactie en hield verscheidene deelnemers aan de wegrace staande. Agenten namen het rijbewijs van vijftien coureurs in. In totaal werden 25 deelnemers geflitst. De politie nam tevens een radardetector in beslag. De hoogstgemeten snelheid in België van een Gumball Racer bedroeg :applause: 242 kilometer per uur:applause:

Beetje opportunistisch Sjoerd , je hebt de klepel horen luiden echter......

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2006 ... _voor.html

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 01 mei, 2006 11:12

De politie heeft mooi werk geleverd! 242 km/h in België, had toch wel wat meer verwacht.
Maar ach, wat interessert die knakkers het ook, die paar honderd euro interesseert ze geen bal, volgend jaar doen ze gewoon drie keer zo hard mee.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 01 mei, 2006 11:34

Nou jongens, leuke discussie!!!

Ik was vannacht om half vijf weer thuis. Het verzamelpunt gisterenavond was zo'n 40 kilometer achter Bruxelles, bij een zéér mooi kasteel.
Gezien de discussie zal ik hier geen foto's laten zien, die worden toch niet gewaardeerd. Dacht dat jullie wel autoliefhebbers waren...

In elk geval, ja wij hebben ook een stuk meegereden, wij zijn ook geflitst, echter wij mochten doorrijden zonder boete. Ik kan het je nog sterker vertellen, een stuk verderop werden we zelfs begeleid door de politie naar het chateau. Wat een gekken zijn die Belgen, en ook allemaal gas geven in die politieauto's van ze, geweldig :applause:
Er stonden zo'n 2 á 3 duizend liefhebbers te wachten trouwens bij de poorten van het kasteel op de gumballauto's. En er rijden mooie mee hoor :shock:

Ik vond het een geslaagde dag in elk geval, jammer dat het weer moet uitmonden in een discussie over veiligheid en hard rijden. Ja dat doet toch iedereen...

Uit respect voor jullie zal ik zoals ik zei geen filmpjes en foto's van onderweg en ter plaatse posten.

Groet,

Eelco

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » ma 01 mei, 2006 11:42

Kan je mij dan wat foto's/filmpjes PB'en? Ík ben erg benieuwd :D

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 01 mei, 2006 11:43

Rutger schreef:Kan je mij dan wat foto's/filmpjes PB'en? Ík ben erg benieuwd :D
Eej een liefhebber, zal ik doen, morgen heb ik ze allemaal op DVD, dus dan stuur ik ze wel, stuur anders ff via pb je mailadres.

Groet,

Eelco

Plaats reactie