Het grote Range Rover, Jaguar en Mercedes topic

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Reub
Geregistreerd lid

Re: Het grote Range Rover, Jaguar en Mercedes topic

Bericht door Reub » wo 10 nov, 2010 22:25

Thijs Leuven schreef:Mag mijn Rover hier ook tussen?

Van mij wel, maar ik ga er natuurlijk niet over :wink:

nove mille
Geregistreerd lid

Bericht door nove mille » do 11 nov, 2010 0:40

Eerste helft jaren '70 was de Rover 2200TC een model dat mijn pa overwoog te kopen, is uiteindelijk opnieuw een DS geworden, meer specifiek de DSuper.
Ik herinner me bezoeken aan Audi (voor de 100), bladeren in brochures van Rover en de finale keuze, waar ik ook niet rouwig om was... geweldige auto.
Afbeelding

Hans9-5
Geregistreerd lid

Bericht door Hans9-5 » do 11 nov, 2010 18:17

Als er iemand geïnteresseerd is in zo een Rover; Brui, V8, leer??? Ik weet een hele mooie staan. Was verleden week nog te koop.

Thijs Leuven
Geregistreerd lid

Bericht door Thijs Leuven » vr 12 nov, 2010 16:52

Zeker weten een aanrader... Fantastische auto's! Een V8 lijkt me al helemaal geweldig rijden, gezien de soepelheid van mijn 2200.

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » za 13 nov, 2010 14:34

Tjongejonge, MB stopt een viercilinder in die verprutste opvolger van de CLS, niks mis mee want van 0-100 in 7,5 sec. en een top van ruin 240. Wel bijna 1 op 20 verbruiken, ook niet gek. Maar lees het commentaar nou eens van de AudiBeemerBenzboys, ook op elkaar.

Wat een zooitje sneue snobjes zijn het toch daar op Audiweek.
http://www.autoweek.nl/autonieuws/15389 ... S-geprijsd

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » za 11 dec, 2010 1:16

Pfew, ben net thuis.

Wat een hoerenbak! Heb morgenvroeg nog even een goed gesprek met de taxi centrale waar ik de Jaguar weg heb.

Bestel je een trouwauto (Jaguar MK2 uit 1960) met bloemstuk en fles champus voor niet al te mals geld.

8 week geleden besteld
2 week geleden gebeld of er geen problemen zijn ivm vorst of sneeuw. Waren er niet.
Donderdagmorgen nog contact gehad hoe laat ik de auto kom halen, geen probleem hij staat klaar.

Vanmorgen

Auto stond achterop terein buiten met motorkap los en zonder accu. Bleek gisteren niet te willen starten, lege accu. Die is eruit gehaald en binnen gezet aan de oplader. Ding zat dus potdicht gevroren, niet gepoetst, geen bloemstuk erbij, geen champagne. Kreeg een noodaccu met startkabels mee.

Op de snelweg, alleen richting naar rechts werkt. Lucht in koppelingscylinder, moet 2x trappen om voldoende druk te krijgen om vrij te trappen. Aanjager alleen koude lucht, kachel werkt niet meer dus alle ramen weer potdicht.
1 klapraam achter kapot, wou niet meer dicht dus tochten als de ziekte, bruidegom moest die vandaag met zijn elleboog dichthouden anders zat die in de regen.

Vanavond vanaf restaurant terug naar woning echtpaar, slaat de auto af start nooit weer. Blijkt de dynamo zo weinig laadvermogen te hebben, met alleen verlichting en ruitenwissers blijft de laadmeter negatief. Met alleen ruitewissers aan gaat het net goed boven de 2500 toeren. Stadslicht en acherlampjes volgen. Heb dat lijk aan de oplader gezet en ben met zijn polo weer naar huis, morgenvroeg om half 9 vertrekt de tocht om dat ding te retourneren.

Ik snap nu volledig de term, Lucas Prince of Darkness

(voor de liefhebbers van die zooi, ja ik ben bekend dat massa en plus andersom zitten, chassis is + pool)

K Plop
Geregistreerd lid

Bericht door K Plop » za 11 dec, 2010 9:23

Da's wel een sneu verhaal. Zo'n auto moet je een beetje onderhouden, bij voorkeur met wat liefde. Daar ontbreekt het vaak aan bij zulke verhuurbedrijven. Die zijn alleen geinteresseerd in jouw centen, die auto zal ze een rotzorg zijn (en dat isíe dus ook).
Ik hebt 20 jaar Triumph gereden en ben altijd thuisgekomen (rijdend met auto). Met een beetje preventief onderhoud en wat kennis van zaken kan je zo'n auto heel goed betrouwbaar hebben en houden.
Bij zo'n verhuurtoko gaat dat anders: die zien op MP een MKII (of RR Silver Shadow, ook een bekend slachtoffer) voor weinig staan, net overgeblazen en verse APK. Die kopen dat en gaan het verhuren zonder er eerst ruimschoots in gereden te hebben en fatsoenlijk na te lopen want dat doen ze met die'MB's van nu ook niet. Je praat wel over auto's van 40-50 jaar oud. Gek he dat het dan niet goed gaat.

Succes met de afhandeling.

nh
Geregistreerd lid

Bericht door nh » za 11 dec, 2010 12:21

http://www.youtube.com/watch?v=Qj_yXq0z88I" onclick="window.open(this.href);return false;

gisteren even de mb uitgelaten op de snelweg :)

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » za 11 dec, 2010 13:36

Nu bij lichtdag nog eens kritisch nagekeken. Met volle accu 1 druk op de knop en het loopt. Alleen ruitewissers aan kan net.

Veel roest op het chroom
1 achtervleugel compleet verrot.

Heb overigens niet de volle mep betaald bij retourneren.

Afbeelding
zie net op de marktplaats foto dat dat achterraamje dus al veel langer kapot is. Staat hier ook al los.

Afbeelding

in de linker knik in het achterscherm is de roest zichtbaar. liep zo de koffer in.

Afbeelding

die lap bij de pook is om de toch weg te houden, pookhoes is weggerot
alleen dynamoklokje, toerenteller en snelheidsmeter werkten (wel 15 mijl afwijking!)

keesvanputten
Geregistreerd lid

Bericht door keesvanputten » za 11 dec, 2010 15:22

Schandelijke actie van het verhuurbedrijf, duidelijk geen liefhebbers!

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » za 11 dec, 2010 17:21

nh schreef:http://www.youtube.com/watch?v=Qj_yXq0z88I

Maar, maar...

Je mag helemaal niet zo hard!

De witte W124 Estate van m'n pa haalde die snelheid al helemaal niet, was meen ik een 200D

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » za 11 dec, 2010 17:45

jwaterink schreef:die lap bij de pook is om de toch weg te houden, pookhoes is weggerot
Wat een schandelijke vertoning :twisted:
Heel veel mensen huren een dergelijke auto om hun mooiste dag, tot dan toe, extra glans te geven. Dan moet zo'n auto ook in topstaat zijn en moet je d'r niet uit waaien.

nh
Geregistreerd lid

Bericht door nh » za 11 dec, 2010 18:16

Barboer schreef:
nh schreef:http://www.youtube.com/watch?v=Qj_yXq0z88I

Maar, maar...

Je mag helemaal niet zo hard!

De witte W124 Estate van m'n pa haalde die snelheid al helemaal niet, was meen ik een 200D
Een 200d loopt ook gemiddeld niet 1 op 5, en ja er mag zoveel niet. Heb geen 400 pk onder de kont om 100 te rijden.

http://www.youtube.com/watch?v=Qj_yXq0z88I" onclick="window.open(this.href);return false;

K Plop
Geregistreerd lid

Bericht door K Plop » za 11 dec, 2010 22:07

@ Jwaterink: je hebt niet eens een MKII meegekregen!
Op de foto's zien we een S-type Jaguar, het front is nagenoeg gelijk aan een MKII, de achterzijde is een beetje geleend van de grotere 420G. Technisch waren de S-types beter dan de MKII, optich zijn ze toch stukken minder.
Er is hier vast een handige forummer die ff wat foto's plaats waarop je de verschillen duidelijk kan zien. Ik zou gewoon NIET betalen want je het niet gekregen wat je dacht te huren (een MKII dus). In de markt liggen de MKII ook duidelijk hoger dan de S-type.

nove mille
Geregistreerd lid

Bericht door nove mille » za 11 dec, 2010 22:21

Ah, voilà.

Plaats reactie