RTL Autowereld

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » ma 16 jan, 2006 0:03

Je ziet in NL autoprogramma's zo goed dat ze gewoon betaald worden.
Zelfs de meest aftanse Kia is een; degelijke, ruime, praktische, leuke, aardige, pittige auto. :?
Bij Top Gear kraken ze deze auto gewoon helemaal tot de grond toe af 8) en zeggen op het eind er wel ff bij dat je daarom ook niet veel betaald.

Die gebroeders corronel kan ik ook niet uitstaan, de arrogantie schiet er bijna met lichtflitsen vanaf :P

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » ma 16 jan, 2006 9:32

marq101 schreef:
Doe mij deze maar

Afbeelding

Vicky Butler Henderson :love: :wow: :applause:

is zij niet van de 5th gear das een lekker stoer ding

ARROWS
Geregistreerd lid

Bericht door ARROWS » ma 16 jan, 2006 9:48

Topgear is volgens mij niet heel anders hoor... alleen een andere taal en raggen met een bak tot dat hij omslaat of de snelste tijd heeft :)

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 17 jan, 2006 19:50

Topgear is veel humoristischer, RTL Autowereld, Gek op Wielen, Autoxperience enzovoort, het is allemaal hetzelfde gewauwel, over nieuwe Kia's, Daihatsu's en dat soort merken. Ik moet toegeven, RTL Autowereld kijk ik meestal wel :oops: Autoxperience soms, dat vind ik wel interressant, ze geven tenminste gas en rijden (niet) altijd in van die suffe auto's. Gebroeders Coronel vind ik wel een arrogant stelletje, maar auto rijden kunnen ze wel. 8)

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » di 17 jan, 2006 21:07

Het grote verschil tussen TopGear en alle NL autoprogramma's is simpelweg de sponsoring ofwel de afhankelijkheid daarvan van onze programma's. Je kan als fabrikant zendtijd kopen en dan wordt jouw karretje 'getest'. Dat er dan geen onvertogen woord valt is natuurlijk logisch. Een ander gemis is de complete afwezigheid van enige autokennis bij de heren presentatoren (de Coronels uitgezonderd, maar die zijn gewoonweg irritant en kunnen hun gevoel voor auto's niet overbrengen op de kijker). Alles bij elkaar opgeteld levert dus een reklameblok op dat voor autoprogramma door moet gaan.

De BBC heeft simpelweg genoeg middelen om een onafhankelijk programma als TopGear te handhaven en met een goed stel presentatoren van divers pluimage (niet onbelangrijk zo'n mix, houdt het spannend).

5th gear (waar kennen we die titel toch van...) is een spin off van TopGear met enkele TopGear kopstukken van weleer (Vicky Butler Henderson en Tiff Needel) en lijkt meer op het oude TopGear, maar dan in een half uur geperst.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 17 jan, 2006 21:34

Inderdaad, de kennis van auto's ontbreekt bij Pilarczyk en Kalff, bij de Coronels is die nog wel redelijk aan wezig, alleen vind ik die gasten ontzettend arrogant en vervelend.

Dus kijk ik gewoon naar Topgear, dat is en blijft het beste autoprogramma, hoewel Jeremy erg grappig is, behoort hij tot de arroganste personen op aarde.

Ik neem elke Topgear op op DVD, kan ik ze altijd nog eens kijken 8)

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » wo 18 jan, 2006 20:56

sjoerdk schreef:Gebroeders Coronel vind ik wel een arrogant stelletje, maar auto rijden kunnen ze wel. 8)
Dat ben ik ook wel met je eens, ik kijk het niet omdat ik die 2 nu zo leuk vind, maar de auto's en wijze van presenteren (van de auto dan, niet van het programma) vind ik leuker als zoals je al zei, dat gewauwel over Kia's en Daihatsu's.

Gr,

Dennis

Plaats reactie