'Nieuw' motorontwerp, ..... toekomst ??

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
GHIA
Geregistreerd lid

'Nieuw' motorontwerp, ..... toekomst ??

Bericht door GHIA » do 07 mei, 2009 10:33

http://www.groenopweg.nl/artikel.php?id=212&cat=150

filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=Kogz4wedwtk

Maar ja, met wat meer technisch vernuft zou ook een tweetakt weer toekomst kunnen hebben....

http://www.youtube.com/watch?v=viWhxvo6 ... re=related

Wie weet ...

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » do 07 mei, 2009 12:25

Deze innovatie vind ik ook veelbelovend. Het probleem dat de verbranding het meeste kracht heeft op een punt waarop de krukas nog een ongunstige hefboom heeft wordt hierdoor een heel eind opgelost. Ben benieuwd of dit idee het haalt in de oerconservatieve autobranche.

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » do 07 mei, 2009 13:43

Cool:
Afbeelding

Hammer
Geregistreerd lid

Bericht door Hammer » ma 22 jun, 2009 12:37

Ziet eruit als een stermotor uit een oud vliegtuig.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » ma 22 jun, 2009 13:16

@Willeme 1,
We rijden nu ook op lucht, alleen moet er wat brandstof bij :lol:

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » ma 22 jun, 2009 13:36

En een vonkje :roll:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 22 jun, 2009 14:15

Ikke :love: Wankelmotor

vanderzanden
Geregistreerd lid

Bericht door vanderzanden » ma 22 jun, 2009 14:30

josephine schreef:Kan me eigenlijk niet voorstellen dat die Scuderi motor levensvatbaar is. twee cilinders om 't zelfde als één te bereiken geeft toch enorm veel extra wrijving (dubbele wrijving op krukas, kleppen, cilinders)?
.
Een 4 cilinder (2 + 2) geeft hierbij net als bij een conventionele 4 cilinder motor 1 arbeidsslag per omwenteling, da's toch geen extra wrijving o.i.d. :?: Lijkt me toch een idee dat niet zomaar genegeerd kan worden.

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » ma 22 jun, 2009 14:52

josephine schreef:Die sterachtige motor ziet er fantastisch uit, maar ik denk dat bouwhoogte een serieus probleem is voor automobiele toepassingen (of je moet wel erg kleine cilinders gebruiken).
Leuke van die revetec-motor is dat-ie in X, V, lijn of boxer kan worden gebouwd. De X4 is een prototype met het oog op de vliegtuigbouw. Het gaat eigenlijk om het afschaffen van de krukas, waar je net na BDP vrijwel geen hefboom hebt. Bijkomend voordeel is dat er geen zijdelingse krachten meer werken op de zuigers, zodat andere (keramische) materialen toegepast zouden kunnen worden.

GHIA
Geregistreerd lid

Bericht door GHIA » di 23 jun, 2009 12:10

josephine schreef: Tweetact is wel een mooi concept, al zul bij de concepten in die filmpjes nog steeds het probleem van olieverbranding houden neem ik aan.

Injectie erop, turbootje ...
Maar de zuiger zelf als 'klep' blijven gebruiken.
De lucht wordt dan alleen niet meer via het carter aangevoerd, is olie al gen probleem meer ...

Plaats reactie