Noodweer en forse schade aan de auto's
-
blafwoef
- Geregistreerd lid
Noodweer en forse schade aan de auto's
Vandaag een behoorlijke bui gehad. Het begon te onweren en te regenen. Toen het begon te hagelen hadden we zoiets van, OK, maar toen barstte de hemele open. Hagelstenen van 4-5 centimeter. Lijdzaam moeten toezien hoe onze auto's mishandeld werden. Heb nog geen foto's van de auto's maar behoorlijke schade. motorkap, schermen, dak, alles een grote deukenpartij. Vreselijk balen, maar verder gelukkig geen grote schade aan directe omgeving.
Bewezen is toch dat de Saab van wat steviger is als de Alto van mijn vrouw, want de alto heeft duidelijk diepere deuken, maar beide zullen een bezoek aan de spuiter moeten brengen, want beiden lijken wel beschoten.
Morgen de verzekering maar eens bellen. Moet toch wel zeggen dat als je zulk noodweer meemaakt, je toch wel weer even heel erg onder de indruk bent van zoiets.........
Bewezen is toch dat de Saab van wat steviger is als de Alto van mijn vrouw, want de alto heeft duidelijk diepere deuken, maar beide zullen een bezoek aan de spuiter moeten brengen, want beiden lijken wel beschoten.
Morgen de verzekering maar eens bellen. Moet toch wel zeggen dat als je zulk noodweer meemaakt, je toch wel weer even heel erg onder de indruk bent van zoiets.........
-
Robke
- Geregistreerd lid
-
Pluseight
- Geregistreerd lid
Wat ontzettend vervelend zeg! Vooral omdat je niks anders kon doen dan toekijken. Ik hoop dat de schade meevalt, deuken zijn dure grappen.
Wel opmerkelijk trouwens dat ik hier in Bennekom, hemelsbreed 10 km verderop, nauwelijks hagel heb gezien.
Wel stevige buien met onweer, maar dan zo'n bericht van iemand die vlakbij woont.. Ik kan me voorstellen dat je er van onder de indruk was.
Hopelijk staan beide auto's binnenkort weer netjes voor de deur!
Wel opmerkelijk trouwens dat ik hier in Bennekom, hemelsbreed 10 km verderop, nauwelijks hagel heb gezien.
-
blafwoef
- Geregistreerd lid
Tja, in verband met verbouwing thuis, zitten we tijdelijk in Ochten. Ik begreep dat het in Veenendaal zwaar geregend heeft, maar geen hagel.Pluseight schreef:Wat ontzettend vervelend zeg! Vooral omdat je niks anders kon doen dan toekijken. Ik hoop dat de schade meevalt, deuken zijn dure grappen.
Wel opmerkelijk trouwens dat ik hier in Bennekom, hemelsbreed 10 km verderop, nauwelijks hagel heb gezien.Wel stevige buien met onweer, maar dan zo'n bericht van iemand die vlakbij woont.. Ik kan me voorstellen dat je er van onder de indruk was.
Hoop idd binnenkort wel weer eea netjes voor de deur te hebben staan.
-
sb153b
- Geregistreerd lid
-
De Flok
- Geregistreerd lid
-
rudolphw
- Geregistreerd lid
Vreselijk rot voor je........ik heb echt met je te doen........blafwoef schreef:Tja, in verband met verbouwing thuis, zitten we tijdelijk in Ochten. Ik begreep dat het in Veenendaal zwaar geregend heeft, maar geen hagel.Pluseight schreef:Wat ontzettend vervelend zeg! Vooral omdat je niks anders kon doen dan toekijken. Ik hoop dat de schade meevalt, deuken zijn dure grappen.
Wel opmerkelijk trouwens dat ik hier in Bennekom, hemelsbreed 10 km verderop, nauwelijks hagel heb gezien.Wel stevige buien met onweer, maar dan zo'n bericht van iemand die vlakbij woont.. Ik kan me voorstellen dat je er van onder de indruk was.
Hoop idd binnenkort wel weer eea netjes voor de deur te hebben staan.
Lijkt mij moeilijk om al die kleine deukjes te repareren.....
Heb je al een idee hoe de schadehersteller dit bij je Saab gaat doen...?
Veel sterkte, Ruud
-
blafwoef
- Geregistreerd lid
Woensdag naar de schadehersteller voor een opgave van de schade. Morgen de auto van mijn vrouw. Was nogal druk daar.rudolphw schreef:Vreselijk rot voor je........ik heb echt met je te doen........
Lijkt mij moeilijk om al die kleine deukjes te repareren.....
Heb je al een idee hoe de schadehersteller dit bij je Saab gaat doen...?
Veel sterkte, Ruud
Herstellen zal deels misschien uitdeuken zonder spuiten, maar sommige deuken zitten op onmogelijke plaatsen en dat zal plamuren en spuiten worden.
Jammer, dan probeer je zuinig te zijn op je auto, had ze net allebei zaterdag weer helemaal gewassen en gepoetst.
Gelukkig wel verzekerd, dus financieel zal het probleem niet zijn. Vind het wel erg voor mensen die er niet voor verzekerd zijn. Bij mij wordt het nog gefixt, maar als je net een oude auto kunt betalen en een standaard WA, dan heb je echt een probleem. Overigens schijnt het zo te zijn dat hagelschade niet door iedere verzekering gedekt is, maar bij mijn maatschappij weer net wel...
-
harteman
- Donateur

In Ochten was het inderdaad noodweer. Onze 9-5 stond een beetje in de luwte van het huis, maar toch 3 dikke putten in het dak en een stuk of 4 in de motorkap. Toch snel € 1.500 schade.....
De Beamer stond geheel onbeschermd en lijkt wel een poffertjespan.
Heb nog nooit zulke duiveneieren met zo'n geweld uit de lucht zien vallen.
Groet (uit een nu rustig Ochten),
Harteman
De Beamer stond geheel onbeschermd en lijkt wel een poffertjespan.
Heb nog nooit zulke duiveneieren met zo'n geweld uit de lucht zien vallen.
Groet (uit een nu rustig Ochten),
Harteman