Vanaf morgen rond 11.30 uur ben ik de trotse eigenaar van mijn eerste Saab (900c, beige, 1988).
Echter, er zitten wat bedrijfsstickers op de zijkanten van de bolide. Jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik onmiddellijk wil beginnen met de auto haar waarde terug te geven.
Wie heeft ervaring met het verwijderen van (dat soort) stickers.
De een zegt namelijk fohnen, de ander weer heet water, maar wat is nou de beste manier om de stickers eraf te krijgen met zo min mogelijk achterblijvende lijmresten?
En als er lijmresten achterblijven, waarmee kan ik deze het best mee verwijderen?
stickers verwijderen
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Is dat die SAAB 900c 3drs. Combi-Coupé, die, volgens mij, in Maasland te koop stond??
Trouwens, eerst de stickers verwarmen met een elektrische verfbrander, op een lagere stand wat temperatuur
betreft of met een haarföhn, waardoor de lijm zacht wordt en de stickers makkelijker te verwijderen zijn.
Dan met een zachte doek met wasbenzine doordrenkt de achtergebleven lijmresten verwijderen ne tot slot
de auto poetsen en in de wax zetten.
Veel succes!!
Trouwens, eerst de stickers verwarmen met een elektrische verfbrander, op een lagere stand wat temperatuur
betreft of met een haarföhn, waardoor de lijm zacht wordt en de stickers makkelijker te verwijderen zijn.
Dan met een zachte doek met wasbenzine doordrenkt de achtergebleven lijmresten verwijderen ne tot slot
de auto poetsen en in de wax zetten.
Veel succes!!
-
noknokius
- Geregistreerd lid
-
nielsdiy
- Geregistreerd lid
-
De Flok
- Geregistreerd lid
-
edwardk
- Geregistreerd lid
-
nielsdiy
- Geregistreerd lid
Nou, het is allemaal gelukt, na een paar uurtjes flink fohnen en krabben in de zon!! Daarna zoals getipt met wat terpentine de lijmresten verwijderd.
Enfin, zie via onderstaande link de "ervoor" en de "erna".
viewtopic.php?t=40447
Enfin, zie via onderstaande link de "ervoor" en de "erna".
viewtopic.php?t=40447
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Bij het weghalen van bestickering van een bedrijfauto denk ik in eerste instantie aan een een afgeleefde dienstkoets van een garage of een bedrijfje, niet aan een nette en duidelijk gekoesterde auto.
Ook die echte dienstkoetsen kunnen overigens meevallen weet ik uit ervaring.
Veel rijplezier gewenst ennuh, zulke auto's worden steeds zeldzamer dus hou 'm zo mooi
Cornell