stickers verwijderen

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
nielsdiy
Geregistreerd lid

stickers verwijderen

Bericht door nielsdiy » vr 23 mei, 2008 18:33

Vanaf morgen rond 11.30 uur ben ik de trotse eigenaar van mijn eerste Saab (900c, beige, 1988).

Echter, er zitten wat bedrijfsstickers op de zijkanten van de bolide. Jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik onmiddellijk wil beginnen met de auto haar waarde terug te geven.

Wie heeft ervaring met het verwijderen van (dat soort) stickers.
De een zegt namelijk fohnen, de ander weer heet water, maar wat is nou de beste manier om de stickers eraf te krijgen met zo min mogelijk achterblijvende lijmresten?

En als er lijmresten achterblijven, waarmee kan ik deze het best mee verwijderen?

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » vr 23 mei, 2008 19:16

Is dat die SAAB 900c 3drs. Combi-Coupé, die, volgens mij, in Maasland te koop stond?? :roll:
Trouwens, eerst de stickers verwarmen met een elektrische verfbrander, op een lagere stand wat temperatuur
betreft of met een haarföhn, waardoor de lijm zacht wordt en de stickers makkelijker te verwijderen zijn. :idea:
Dan met een zachte doek met wasbenzine doordrenkt de achtergebleven lijmresten verwijderen ne tot slot
de auto poetsen en in de wax zetten.
Veel succes!! :wink:

noknokius
Geregistreerd lid

Bericht door noknokius » vr 23 mei, 2008 19:16

Ik heb goede ervaringen met de fohn. De lijmresten haalde ik er altijd met wasbenzine of terpentine vanaf.

nielsdiy
Geregistreerd lid

Bericht door nielsdiy » vr 23 mei, 2008 20:28

Dankjulliewel voor de bruikbare tips!
Dat wordt dan de fohn van vrouwlief sneaky het huis uitsmokkelen ;)
Heb zojuist een fles turtlewax gekocht... does that do the trick?

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » vr 23 mei, 2008 20:40

Als je echt lijmresten hebt die je er niet af kan krijgen, dan kun je een caramelschijf gebruiken. Dat verwijdert lijm en kitresten van de lak.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » vr 23 mei, 2008 20:44

Kunststof stickers warm maken met fohn en lijmresten verwijderen met terpentine.

Papieren stickers doordrenken met terpentine en er aftrekken en lijmresten verwijderen met terpentine.

nielsdiy
Geregistreerd lid

Bericht door nielsdiy » zo 25 mei, 2008 1:46

Nou, het is allemaal gelukt, na een paar uurtjes flink fohnen en krabben in de zon!! Daarna zoals getipt met wat terpentine de lijmresten verwijderd.

Enfin, zie via onderstaande link de "ervoor" en de "erna".

viewtopic.php?t=40447

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » zo 25 mei, 2008 8:55

8) Tsjonge wat een prachtige auto!
Bij het weghalen van bestickering van een bedrijfauto denk ik in eerste instantie aan een een afgeleefde dienstkoets van een garage of een bedrijfje, niet aan een nette en duidelijk gekoesterde auto.
Ook die echte dienstkoetsen kunnen overigens meevallen weet ik uit ervaring.
Veel rijplezier gewenst ennuh, zulke auto's worden steeds zeldzamer dus hou 'm zo mooi :wink:..
Cornell

Plaats reactie