Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
-
jvhecke
- Geregistreerd lid
Bericht
door jvhecke » zo 27 jan, 2008 13:29
-
jonatas 900s
- Geregistreerd lid
Bericht
door jonatas 900s » wo 30 jan, 2008 16:17
-
shearwater
- In memoriam †
Bericht
door shearwater » zo 18 mei, 2008 8:23
Afgelopen vrijdag ben ik voor de lol een proefrit wezen maken in de nieuwe Outback met diesel. En ik moet zegggen, dat reed lang niet beroerd. De nieuwe diesel is een mooie motor, veel trekkracht en de all-wheel drive zorgt voor een prettig stuurgedrag. Onverhard (geen terrein) merk je erg goed dat er aandrijvng op alle wielen is en kun je lekker doorscheuren. Ik kan me voorstellen dat dit soort auto's in NZ, Chile, Australie erg populair is. Helaas zit er een vijfbak in. Gezien het vermogen en koppelverloop zou ik hier toch echt een een zesbak in willen zien. Het interieur kan ermee door, maar is toch wat 'plastikerig'. De outback is mijn type auto niet; ik zou, àls ik al voor een Subaru zou kiezen in de toekomst, een gewone Legacy stationwagon gaan. Maar vooralsnog zit ik toch wel vastgebakken aan Saab, meer karakter. Het gratis cd-tje bevat overigens k*tmuziek.
-
Reub
- Geregistreerd lid
Bericht
door Reub » zo 18 mei, 2008 9:27
Betekent het gemis van een 6-bak ook extra veel motorgeluid binnen? En hoe was het met het zitcomfort? En de ergonomie?
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Bericht
door taaffert » zo 18 mei, 2008 10:57
6-bak volgt nog, evenals krachtiger blokken.
-
shearwater
- In memoriam †
Bericht
door shearwater » zo 18 mei, 2008 11:23
Reub schreef:Betekent het gemis van een 6-bak ook extra veel motorgeluid binnen? En hoe was het met het zitcomfort? En de ergonomie?
Ik vond hem wel redelijk stil. Stiller dan m'n 9-3 estate in ieder geval. De stoelen (leer) waren niet slecht, maar ook niet geweldig. Ik kon wel een goede zitpositie vinden (1.90 m, lange rug) (electrisch verstelbaar in alle richingen, behalve zijwaarts). Aan de passagierskant een schoksgewijs verstelbare rugleuning, wat ik persoonlijk waardeloos vind. Knopjes etc. zitten wel binnen bereik. Ik heb daar niet heel speciaal op gelet. Er zit geloof ik geen boordcomputer in, wel een heen en weer zwiepend metertje dat je actuele brandstofverbruik verbeeld aan te geven door middel van een groen en rood vakje. Het geeft verder geen informatie. Wel cc met stuurbediening. 't ziet er allemaal wel netjes uit, maar zoals gezegd, wat Japans plastiekerig en het centrale rooster zat niet mooi recht in het gat en de klep van het handschoenenkastje sloot niet mooi in lijn met het omringende plastic.
-
Reub
- Geregistreerd lid
Bericht
door Reub » zo 18 mei, 2008 15:44
Aankoopadvies? Value for money?
-
gfgf
- Donateur (2x)

Bericht
door gfgf » zo 18 mei, 2008 16:17
jvhecke schreef:Subaru is net op tijd weggevlucht vanonder de verstikkende voogdij van GM en kan met de hulp van aandeelhouder Toyota wel zijn eigenheid behouden (in tegenstelling tot Saab

).
Ondanks dat het in de helft van de topics opduikt, slaag ik er maar niet in te begrijpen wat het probleem met GM is. Saab is voor mij gewoon Saab, en wat is erop tegen dat ik goedkope Vectra remschijven, -blokken, wielnaven etc. kan kopen? Elk merk hoort tegenwoordig bij een groter concern.
Die boxerdiesel kan dan een mooie motor zijn, maar heb je weleens geprobeerd langer dan 1,5 seconde naar een Forester te kijken zonder jeuk op onaangename plaatsen te krijgen? Smaken verschillen, maar liever een mooie Opel 9-3 sportsedan dan zo'n rijdend geitenhok!
-
shearwater
- In memoriam †
Bericht
door shearwater » zo 18 mei, 2008 22:36
Reub schreef:Aankoopadvies? Value for money?
Ja, ik denk wel
value for money. Subaru's zijn wat goedkoper dan Saabs. De all-wheel-techniek van Subaru heeft zichzelf wel bewezen, denk ik. Als ik in NZ of Chile zou wonen en driedubbelbovengemiddeldmodaal zou verdienen naar plaatselijke maatstaf zou ik er wellicht een kopen. Ik heb ze in beide landen veel gezien en ze lijken daar erg goed van pas te komen.
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Bericht
door taaffert » zo 18 mei, 2008 22:54
Oop IJsland zie je ze ook veel.
En het grote voordeel van Subaru, niet kapot te krijgen.
-
Reub
- Geregistreerd lid
Bericht
door Reub » ma 19 mei, 2008 5:47
Dank je wel, Shearwater.

-
Pluseight
- Geregistreerd lid
Bericht
door Pluseight » ma 19 mei, 2008 20:05
Mijn oom woont in Colorado en heeft een cabin in de Rocky's. Hij heeft een Forester uit 2006 met de 2.5T, qua prestaties net een sportwagen! Bevalt hem prima.
De nieuwe Legacy en Outback vind ik behoorlijk goed geprijsd. Het zijn toch wel onderscheidende auto's. De sedan vind ik wel wat ouwelijk ogen, maar die stations kunnen er prima mee door. Ik ben benieuwd hoe ze gaan verkopen.