Wie denkt/zoekt er mee? Dieseltje gezocht...

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Alexander
Geregistreerd lid

Re: Wie denkt/zoekt er mee? Dieseltje gezocht...

Bericht door Alexander » di 11 jan, 2005 10:20

Ewout,

Ik heb in het verleden een 205 Diesel gehad en daar heb ik zeer zuinig, redelijk comfortabel en vooral goedkoop mee gereden. De 1.8 is een relatief zware motor in vergelijking met de 1.5/1.6 litertjes die in vergelijkbare auto's zitten. Diesel van Toyota en Volkswagen zijn over het algemeen ook vrij betrouwbaar. Neem geen Opel want die komen vaak slecht door de roetmeting (Corsa) of zuipen olie.

Als je de auto alleen voor woon/werk gaat gebruiken is het misschien een goed idee om naar een grijs kenteken te gaan kijken. Door het wegvallen van de grijze (goedkopere) Houderschapsbelasting zal de waarde van zo'n auto flink zijn gedaald/gaan dalen.

Alexander

Joop
Geregistreerd lid

Bericht door Joop » di 11 jan, 2005 10:31

Het grote voordeel van een Suzuki Jeep is wel dat je bij 80 km/u het gevoel hebt minstend 140 km/u te rijden. Het gaat dus altijd hard :lol: Verder is het een hondehok van een auto. Volgens mij is een Fiat Panda dan een zuiniger keus met vergelijkbaar comfort!

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » di 11 jan, 2005 19:32

Hallo Ewout,

Om goedkoop en op een eigenwijze manier te dieselen lijkt mij een good old BX een leuk alternatief. Ze beginnen zo langzamerhand semi-klassiekers te worden. Ik heb er een paar op marktplaats gevonden op redelijke afstand van jou:

http://www.marktplaats.nl/markt/autos/c ... 0%26js%3D1

Of, tegen een geringe meerprijs een wat moderner alternatief:

Ben benieuwd waar je uiteindelijk mee thuis gaat komen! Als Saab liefhebber zal het toch geen huis-tuin-en-keuken voertuig worden.. of?

Groeten,
Gerrit Jan

Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » wo 12 jan, 2005 0:07

Gerrit Jan,

grappig dat je ze noemt. Ik heb wel wat met Citroën (met name CX GTi TII). Heb ook al diverse BX' gezien op Internet en tevens een Xantia op de zaak. Ben benieuwd wat het verbruik van dergelijke wagens is...

Maar de 900 staat voorlopig nog steeds te glimmen hier.

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 12 jan, 2005 0:27

toyota starslet op LPG of Dieseltje

Gripen
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Gripen » wo 19 jan, 2005 22:16

205 of bx. 205, zuinig, betrouwbaar, licht, gewild, dus vaak wat hogere prijzen. 800euro is wel het min. Zweten/lekken vaak vanaf 200000-300000km, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Bx, goedkoop in aanschaf, betrouwbaar, erg goed rijden. Let wel op de stand van de achterwielen, deze moeten recht staan, en geen BMW stand hebben, anders laten staan. Vering hoeft zeker geen probleem te zijn i.t.t. wat vaak wordt gedacht. Leidingen moeten roestvrij zijn, en bolletjes vervangen/op druk brengen kost geen kapitalen. Mijn keus? BX. Is toch aparter... :wink:

Plaats reactie