Vakantie in Zweden

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
RolVer
In memoriam †

Bericht door RolVer » ma 09 jul, 2007 20:56

Zolang je geen sterk alcoholisch drinkt vallen de prijzen wel mee. Het is er iets goedkoper dan in Denemarken. In de 7 jaar dat ik nu in Denemarken woon heb ik de prijzen van Nederland angstwekkend snel naar die van een Scandinavisch niveau zien groeien.
Er zijn nog degelijk grote verschillen binnen de EG. Wij doen onze boodschappen dan ook in Flensburg, het scheelt op een kratje bier bijna de helft.
Ik kan je dan ook aanraden om je drank sowieso in Flensburg in te slaan bij een van die megastores als Citti, Fördepark, Poetsch etc.
De Zweden laden hun wagens hier ook af met voornamelijk drank.
Maar mocht je een gemiddelde alcoholische behoefte hebben, zou ik een normale hoeveelheid drank meenemen en de rest daar halen.
Trouwens Zweden is ook een mooi land :D :D buiten drank, blond schoon en midzomernachtfeesten , je kan er ook prima vakantie genieten :lol: :lol: .
Als je van het nachtleven houdt is Göteborg de moeite waard, Stockholm uiteraard.
Mooi is het om via Helsingborg, Götenborg, Trolhättan naar Stockholm te rijden en dan via de andere kust en Kalmar terug.
En Kopenhagen is een relaxte stad om te stappen op heen en terugweg :P

Houdt het forum op de hoogte van je avonturen.

Groet, Rolf

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » ma 09 jul, 2007 21:03

RolVer schreef:Zolang je geen sterk alcoholisch drinkt vallen de prijzen wel mee. Het is er iets goedkoper dan in Denemarken.
:shock: waarom gaat men dan vanuit Helsingborg(zweden) bier halen in Helsingor(Denemarken) even met de pont over .

...., omdat het in zweden goedkoper is, dacht het niet :wink:

Voor dat men b.v. in Helsingborg naar de kroeg gaat gaat men zich eerst thuis zitten 'indrinken' met in Helsingor gekochte drank (bier veelal) en men gaat daarna bijna bezopen pas naar de kroeg toe, om daar na een of 2 pilsjes echt bezopen te worden, lijken wel Nederlanders, zo is het een stuk voordeliger om dronken te worden. :wink:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 09 jul, 2007 21:11

sinds de koersval van de zweedse kroon een jaar of wat geleden liggen de prijzen wat minder ongunstig.

maar goed.. een dubbeltje is een dubbeltje.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » ma 09 jul, 2007 21:14

jelger schreef: een dubbeltje is een dubbeltje.
dubbeltjes bestaan niet meer in het betalingsverkeer :wink: , is dan een 10€ct muntje :lol:

robertw

Bericht door robertw » ma 09 jul, 2007 21:39

ik ga dit jaar dit ook (voor het eerst) naar Zweden, vooral voor de natuur en veel rust aan mijn kop (zo'n scheiding tikt aardig aan) maar schuw zeker niet een goeie autosloop om wat onderdelen voor 900i te scoren. mijn lijstje;

1. paar mooie alu-velgen
2. leder interieur
3. setje deuren links met de juiste kleur
4. betere hoedenplank
5. schakelaars waren de lampjes het niet meer van doen.

dus ik neem idd een paar flessen jenever etc,. mee. dus tips over de do's and dont's al daar, die zijn van harte welkom. we blijven in het zuiden, overigens.

/rw

marcelgerry
Geregistreerd lid

Bericht door marcelgerry » ma 09 jul, 2007 23:43

robertw schreef:ik ga dit jaar dit ook (voor het eerst) naar Zweden, vooral voor de natuur en veel rust aan mijn kop
Een hele fijne vakantie Robert en je zal er geen spijt van krijgen :D Zweden is voor ons de uitvalsbasis voor rust en ruimte. Gelukkig hebben mijn ouders daar een vakantiehuis. Moet voor mijn werk een aantal maanden naar het buitenland maar bij terugkomst zal de 9.3 weer richting Zweden koersen. Zweden in de winter is voor ons ook weer een nieuwe uitdaging :!:

JS Jacobs
Geregistreerd lid

Bericht door JS Jacobs » di 10 jul, 2007 2:27

Ik krijg er steeds meer zin in, misschien dat we al wat eerder kunnen vertrekken :lol:

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » di 10 jul, 2007 8:47

JS Jacobs schreef:
Qua drank mag het volgende mee naar Zweden:

Voor personen van 20 jaar en ouder gelden de volgende hoeveelheden:
10 liter sterke drank
20 liter likeur
90 liter wijn (waarvan max. 60 liter mousserend)
110 liter bier
Dankjewel WMB!
Is dit dan per voertuig of per persoon?
Ben je bang dat het niet voldoende is? :shock: :wink:

Kleine indruk van Zweden: modules.php?set_albumName=Zweden&op=mod ... _album.php

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » di 10 jul, 2007 9:15

edwardkommeren schreef:
jelger schreef: een dubbeltje is een dubbeltje.
dubbeltjes bestaan niet meer in het betalingsverkeer :wink: , is dan een 10€ct muntje :lol:
Neeeee, je houdt ons voor de gek..... echt?? :roll:

RolVer
In memoriam †

Bericht door RolVer » di 10 jul, 2007 9:19

waarom gaat men dan vanuit Helsingborg(zweden) bier halen in Helsingor(Denemarken) even met de pont over
Dat tref je nu niet meer in die mate aan als een aantal jaar terug.
En als je op vakantie gaat in Zweden is zoals ik al heb gezegd er meer dan drank alleen.
Het gemiddelde prijspeil van vakantie houden in Zweden ligt wat lager dan in Denemarken en wat duurder dan in NL.
Noorwegen is het duurst van de Scandinavische landen.

Maar als ik het zo hoor zijn er een aantal die het beste 3 weken de kroeg om de hoek in kunnen, spaart een hoop benzine wat je weer in drank om kan zetten :lol:

Groet, Rolf

JS Jacobs
Geregistreerd lid

Bericht door JS Jacobs » di 10 jul, 2007 15:49

Wees maar niet bang, er gaat echt wel een hoop tijd aan het verkennen van het land besteed worden :D
Maar moest natuurlijk wel weten hoe de primaire levensbehoeften het best voldaan konden worden :wink:

Ik heb in de albums hier op het forum idd ook al ontzettend mooie plaatjes van de natuur gespot. NICE!

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » di 10 jul, 2007 17:38

RolVer schreef: Het gemiddelde prijspeil van vakantie houden in Zweden ligt wat lager dan in Denemarken en wat duurder dan in NL.
Noorwegen is het duurst van de Scandinavische landen.

Groet, Rolf
Noorwegen is goed duur ja, maar zweden valt reuze mee, het dagelijkse leven aan boodschappen is zeker niet duurder, behalve drank en sigaretten maar die zijn hier ook zeker niet goedkoop meer.

Vroeger was groente erg duur maar dat valt de laatste jaren ook goed mee.

Veel is de laatste tijd in zweden voordeliger geworden sinds het lidmaatschap van zweden van de EU en hier is veel duurder geworden.

9000H
Geregistreerd lid

Bericht door 9000H » di 10 jul, 2007 20:45

nu op nu.nl:

Milieuvriendelijke politie in Zweden
Uitgegeven: 10 juli 2007 12:18

Jaarlijks neemt de Zweedse politie in verband met het strenge alcoholbeleid flink wat alcoholhoudende dranken in beslag. In tegenstelling tot bij sommige andere politiekorpsen is de in beslag genomen drank niet voor eigen gebruik.

In Zweden wordt het namelijk gebruikt voor de productie van ethanol. Veel Zweden smokkelen drank over de grens vanwege de hoge alcoholaccijnzen in eigen land. Alles wat de douane in handen krijgt, verdwijnt direct richting de biobrandstof-fabrieken. Daar worden de bieren, wodka’s en andere vrolijk stemmende dranken omgezet in biogas.
Zweden loopt voorop met biobrandstoffen: een kwart van de bussen in de stad rijdt op ethanol en de gemeente is vastbesloten dat aandeel in de toekomst te vergroten. ‘Groene’ auto’s kunnen gratis parkeren in twintig grotere steden en in het centrum van Stockholm hoeft voor een auto op ethanol geen congestion tax te worden betaald.

Plaats reactie