een collega chauffeur vertelde mij dat hij in spanje een ongeluk gehad heeft hij reed bergopwaard's er kwam een camper in tegengestelde richting die werdt met hoge snelheid ingehaald er was geen ruimte meer en een vrontale botsing was het gevolg de spaanse politie heeft er een week over gedaan om uit te zoeken wat voor auto het was.
mijn collega vertelde mij dat er echt niets meer aan te herkennen was het zag er uit als schroot een sardienen blik zoals hij het beschreef.
de auto bleek een megane te zijn door de klap is de geheleonderzijde van de vrachtauto er af gebroken en is het onderstel met daar op nog de cabiene zijn tegen de berg aan gekomen de enige reden waar om hij er goed van af in gekomen is was dat hij hoog zat.
er gaat dus niks boven veilig rijden
En daarom rij ik in een Saab
-
Oosthoek
- Donateur

Jullie snappen toch wel dat een Saab in zo'n geval net zo plat zou zijn geweest? Met zulke krachten blijft er niets heel als je tegen een vrachtwagen klapt.
Ik twijfel er sterk aan of een moderne megane wel onder doet voor een 9-3 of een 9-5. Zeker gezien het feit dat het design van die 9-5 al 'behoorlijk' verouderd is.
Ik twijfel er sterk aan of een moderne megane wel onder doet voor een 9-3 of een 9-5. Zeker gezien het feit dat het design van die 9-5 al 'behoorlijk' verouderd is.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
maar zie jij een saab rijder die zulke dingen uithaald.Oosthoek schreef:Jullie snappen toch wel dat een Saab in zo'n geval net zo plat zou zijn geweest? Met zulke krachten blijft er niets heel als je tegen een vrachtwagen klapt.
de spaanse politie ziet het als zelfmoord ze konden zich niet voor stellen dat het een ongeluk was
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Saab en renault hebben een totaal andere visie over veiligheid. Renault propt de auto vol met airbags en scoort daardoor hoog in de ncap test. Ik heb sterk het gevoel dat (oa) renault ontwerpt op de testcriteria en niet zo zeer een veilige auto. Volgens mij pakt Saab het anders aan.Oosthoek schreef:Jullie snappen toch wel dat een Saab in zo'n geval net zo plat zou zijn geweest? Met zulke krachten blijft er niets heel als je tegen een vrachtwagen klapt.
Niet dat ik wil stellen dat een Saab niet plat zou zijn geweest hoor