Wat een gemopper op .ol.o! Nergens voor nodig toch??... Smaken verschillen. Op het gevaar af dat ik hier gevierendeeld wordt zou ik willen stellen dat .ol.o meer .ol.o is gebleven dan Saab... Saab.
Grappig, ik vind de S80 postuum een uitgerekte S40 terwijl een ander het model niet vindt kunnen op een kleinere maatvoering. Maar goed, ik vind o.h.a. compacte auto's mooier dan lange sleeeeeeen.
Volvo S40
-
bmw3er
- Geregistreerd lid
Re: Volvo S40
eens met de vorige spreker t.a.v de ford- volvo versus gm-saab identiteitshandhavingsstelling (zo, 3 maal woordwaarde en niet te kloppen bij galgje) In ieder geval heeft volvo a. het volume goed uitgebuit en b. de usp zeer goed in de markt gezet. Neemt niet weg dat ik- na hoge verwachtingen van de eerste foto's van s40 en v50- het allemaal errug vind tegenvallen: vooral binnenruimte is zeer beperkt, en hij ziet er inderdaad uit als een te heet gewassen s60.
en opgedikte auto's vind ik bij volvo -net als bij saab- gewoon geen gezicht, da's voorbehouden aan bmw, merc, en dikke amerikanen die door sjonnie en annie bereden worden.
maar als ik m een jaartje mag lenen, ik zeg toch even niet direct nee, al was t maar om eens te kijken of ik door het trekken van keien uit de straat wat wegenbelasting terug kan verdienen.
en opgedikte auto's vind ik bij volvo -net als bij saab- gewoon geen gezicht, da's voorbehouden aan bmw, merc, en dikke amerikanen die door sjonnie en annie bereden worden.
maar als ik m een jaartje mag lenen, ik zeg toch even niet direct nee, al was t maar om eens te kijken of ik door het trekken van keien uit de straat wat wegenbelasting terug kan verdienen.
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Re: Volvo S40
Ik heb net het AutoVisie Jaarboek 2005 binnen, en daar maakt de S40 T5 gehaktbrood van de Saab 9-3 2 liter turbo Aero. Hoewel ik de laatste weer mooier vind dan de S40, veel mooier ook dan de vorige 9-3.
-
verde900
- Donateur

Re: V*lv* S40
Grappig de hoeveelheid "deskundigen" hier, een S40 is toch echt goed vergelijkbaar met een Audi A4, beiden heel adekwate auto´s als het om ruimte gaat.bmw3er schreef:Neemt niet weg dat ik- na hoge verwachtingen van de eerste foto's van s40 en v50- het allemaal errug vind tegenvallen: vooral binnenruimte is zeer beperkt, en hij ziet er inderdaad uit als een te heet gewassen s60
Realiseer je wel dat van de S40/V50 er toch al meer verkocht zijn dan van alle SAAB´s in Nederland tesamen, dan doet Volvo het toch echt beter als SAAB.
-
easy
- Geregistreerd lid
Ook ik vind de Saab 9-3SS veeel mooier dan de Volvo S40/V50, echter wat de Saab mist is niet het eigen gezicht doch wel het o zo bekende en door ons geliefde KARAKTER!!!.ralph12 schreef:Ik heb net het AutoVisie Jaarboek 2005 binnen, en daar maakt de S40 T5 gehaktbrood van de Saab 9-3 2 liter turbo Aero. Hoewel ik de laatste weer mooier vind dan de S40, veel mooier ook dan de vorige 9-3.

Wellicht dat de 5 cilinder toch de doorslag geeft bij menigeen solicitatiegesprek? Misschien dat de ons bekende turbo/koppelkick enige verkoopbevorderende vooruitgang kan bewerkstelligen!
easy
-
ralph12
- Geregistreerd lid
... euhh, met '90' bedoelde ik de S80. Want de '90' typering gebruikt die andere Zweedse fabrikant niet meer. Vaakst gebruikte nummertypering volgens mij ook, gezien de Alfa 90 en de Audi 90.WGT90 schreef:wat een vergelijking! laat je niks wijksmaken ralph! jij hebt ook een mooie wagen hoor, heus.ralph12 schreef:Ik vind ze mooi die S40 en V40. Mooi compact, goed qua proportie. Wat vooral bij de 90 minder het geval is.
Ik zou mijn lobbes niet willen vergelijken met nieuwe modellen. Ding staat op zich.