Natte kofferbak door koelvloeistof...

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
DNZ
Geregistreerd lid

Natte kofferbak door koelvloeistof...

Bericht door DNZ » vr 16 feb, 2007 18:26

klinkt inderdaad raar, maar er is een fles koelvloeistof omgevallen die in de kofferbak van mijn 9-3 stond en helaas zat de dop er niet goed op :oops:
Het is een hele tijd geleden (5 maanden!) maar de mat is nog steeds vettig nat. Hoe krijg je dit ooit weer droog?

Dank

tonke40
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door tonke40 » vr 16 feb, 2007 18:30

Mat uitnemen en met een "vet"sopje groene zeep flink schoon borstelen daarna bij voorkeur met warm water uitspoelen en dan goed laten drogen.

DNZ
Geregistreerd lid

Bericht door DNZ » vr 16 feb, 2007 18:38

tonke40 schreef:Mat uitnemen en met een "vet"sopje groene zeep flink schoon borstelen daarna bij voorkeur met warm water uitspoelen en dan goed laten drogen.
Ga ik dat morgen maar eens doen. Dank!

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » vr 16 feb, 2007 23:33

Die chemische troep droogt inderdaad niet vanzelf. De manier van tonke40 lijkt mee een goeie methode om je mat weer proper te krijgen.

DNZ
Geregistreerd lid

Bericht door DNZ » vr 16 feb, 2007 23:46

Oosthoek schreef:Die chemische troep droogt inderdaad niet vanzelf. De manier van tonke40 lijkt mee een goeie methode om je mat weer proper te krijgen.
Saillant detail: Ik had een pakje vers gedrukte visitekaartjes voor een klant achterin liggen. Deze was per ongeluk achtergebleven van de hele lading. Ik ontdekte het pakje vanmiddag: Het is aan de onderkant anderhalf keer zo dik geworden :cry:

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » za 17 feb, 2007 10:59

Ik ben een beetje lui en hou niet van poeten en borstelen. Daarom ga ik naar de autowasstraat met zelfbedieninghogedrukspuit, voor dit soort klusjes.

DNZ
Geregistreerd lid

Bericht door DNZ » za 17 feb, 2007 12:07

paul99gl83 schreef:Ik ben een beetje lui en hou niet van poeten en borstelen. Daarom ga ik naar de autowasstraat met zelfbedieninghogedrukspuit, voor dit soort klusjes.
Nog beter idee! Maar dan moet je met zo'n doorweekte mat naar huis rijden. :cry:

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » za 17 feb, 2007 23:24

Troost je: ik heb een lekkage van mijn kachelkraan waardoor de bekleding op de grond nogal vochtig is geworden.
Ik kan moeilijk de hele bekleding eruit halen en dan proper maken met bruine zeep :cry: .

Ik ga het dan maar plaatselijk proberen.

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » zo 18 feb, 2007 11:14

Troost jullie dat het maar koelvloeistof is. Een maat van mij had een jerrycan diesel achterin z'n Range om laten vallen. Dat ding stonk een half jaar later nog :lol:

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 18 feb, 2007 11:22

Vyv schreef:Troost jullie dat het maar koelvloeistof is. Een maat van mij had een jerrycan diesel achterin z'n Range om laten vallen. Dat ding stonk een half jaar later nog :lol:
Hoi.
Wie kan zich nog de glazen limonadeflessen nog herinneren?? :?
Ik heb het gehad dat een fles Cola aan stukken was en alles, maar dan ook alles plakte toen in mijn kofferbak. :(
Nee, cola stinkt op zich niet, maar dat geplak van dat spul is echt erg.
Ik heb toen meerdere malen een reinigings apparaat hiervoor moeten gebruiken. :-P+
Wie weet toevallig hoe zo'n apparaat heet?? :?
Op mijn werk hebben wij 'd'r ook een. :wink:
Het is een soort stofzuiger die water op kan zuigen, maar ook voorzie van een aparte tank met reinigingsvloeistof. :wink:

Groeten.:D

De900C-GAS

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » zo 18 feb, 2007 12:36

De900C-GAS schreef:
Vyv schreef:Troost jullie dat het maar koelvloeistof is. Een maat van mij had een jerrycan diesel achterin z'n Range om laten vallen. Dat ding stonk een half jaar later nog :lol:
Hoi.
Wie kan zich nog de glazen limonadeflessen nog herinneren?? :?
Ik heb het gehad dat een fles Cola aan stukken was en alles, maar dan ook alles plakte toen in mijn kofferbak. :(
Nee, cola stinkt op zich niet, maar dat geplak van dat spul is echt erg.
Ik heb toen meerdere malen een reinigings apparaat hiervoor moeten gebruiken. :-P+
Wie weet toevallig hoe zo'n apparaat heet?? :?
Op mijn werk hebben wij 'd'r ook een. :wink:
Het is een soort stofzuiger die water op kan zuigen, maar ook voorzie van een aparte tank met reinigingsvloeistof. :wink:

De900C-GAS
Een waterstofzuiger? :lol:

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » zo 18 feb, 2007 12:51

hey
of de mat weggooien en een andere erin

ps: ik heb er nog èèn

mvg werner

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 18 feb, 2007 20:45

S@@bman schreef:Een waterstofzuiger? :lol:
NEEN!! :wink:
Het heeft een eigen naam, maar die ben ik juist vergeten. :(
Overigens is het apparaat wel te gebruiken als een waterstofzuiger, dat wel. :wink:

De900C-GAS

DNZ
Geregistreerd lid

Bericht door DNZ » zo 18 feb, 2007 21:01

werli schreef:hey
of de mat weggooien en een andere erin

ps: ik heb er nog èèn

mvg werner
Dat is natuurlijk ook een optie. Ik weet inmiddels waar Wuustwezel ligt. Iets te ver voor een mat. Elferink is dan dichterbij. :wink: Desondanks bedankt voor je aanbod.

tonke40
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door tonke40 » zo 18 feb, 2007 21:15

@ S@@bman.
Is toch niet zoveel werk om de voorste vaste vloerbedekking even uit de wagen te verwijderen.Kun tegelijkertijd de hele voorkant eens een keer goed reinigen volgens de methode zoals aangegeven in combinatie met het gebruik van een hoge druk spuit wordt die dan weer als nieuw.

@Allen
Het werkzame bestanddeel van antivries is ethyleen-glycol en dit laatste
is nogal wat vettig waardoor het niet opdroogt.

Plaats reactie