waar te koop, ethanolhoudende ruitenspr. antivr. /vloeistof

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
edwardk
Geregistreerd lid

waar te koop, ethanolhoudende ruitenspr. antivr. /vloeistof

Bericht door edwardk » do 28 dec, 2006 19:08

Iemand hier die weet of in Nederland ethanolhoudende ruitensproeiervloeistof cq antivries te krijgen is. Het spul dat men in zweden verkoopt trekt fantastisch streeploos op en maakt prima schoon. Weet dat bij het universele spul dat men hier verkoopt uit milieuoogpunt(ethanol zou milieu belastend zijn) NIET ethanolhoudend is maar ik wil MET hebben en misschien is er toch een zaak die het verkoopt. Neem dit spul altijd mee vanuit zweden maar het is hard gegaan met het spul ( :idea: volgende keer nog meer 5 ltr kannen meenemen dus.

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » do 28 dec, 2006 19:38

Ethanol (ook ethylalcohol) is de bekendste alcohol uit de scheikunde; het is namelijk de alcohol die in alcoholische dranken zit. In het dagelijkse spraakgebruik heet ethanol simpelweg alcohol.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 28 dec, 2006 20:14

jonatas 900s schreef:Ethanol (ook ethylalcohol) is de bekendste alcohol uit de scheikunde; het is namelijk de alcohol die in alcoholische dranken zit. In het dagelijkse spraakgebruik heet ethanol simpelweg alcohol.
Ja weet ik (heb ook jaren scheikunde onderwijs gevolgd en er ook nog h.e.e.a. van opgestoken :wink: ), is als onderdeel in de sproeiervloeistof ook brandbaar ,en dat was niet de vraag.......... :?:

:offtopic: is een natuurproduct, dus waarom milieubelastend :roll: , en het zout dat gestrooid wordt niet dan :wink: , dat probeerd men in zweden zoveel mogelijk te vermijden omdat DAT dus milieubelastend is en daarom is men daar aan het experimenteren met het strooien van een weinig suiker(oplossing) ipv zout.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 28 dec, 2006 20:47

Is een spiritus/water mengsel iets?

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 28 dec, 2006 21:03

paul99gl83 schreef:Is een spiritus/water mengsel iets?
:bluechin: Doe ff normaal, dat stinkt die zooi. Heb nu met heerlijke frisk citrus duft (reuk) :-P+

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » vr 29 dec, 2006 0:08

josephine schreef:'t wordt er wel errug streeploos schoon van: die krenten op m'n werk gooien er continue spiritus in :lol:

Je wordt alleen wel high als je moet sproeien :roll:
dan maar ff wachten als het op is tot in april en dan maar 20 - 25 ltr meenemen(wel geconcentreerd.

en als het nodig is dan maar die zooi van hier, toch beter dan niets :wink:

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » vr 29 dec, 2006 0:22

Dit zocht je?
http://www.kroon-oil.com/nl/producten/p ... 317&m=desc
Bij jou in de buurt verkrijgbaar...Automat Balladelaan 208 Amersfoort

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » vr 29 dec, 2006 0:32

jonatas 900s schreef:Dit zocht je?
http://www.kroon-oil.com/nl/producten/p ... 317&m=desc
Bij jou in de buurt verkrijgbaar...Automat Balladelaan 208 Amersfoort
THANKS jonatas voor de service

Zal eens gaan kijken en eens proberen

Is niet helemaal wat ik bedoel, dit is een toevoeging ,maar met als ik het lees dezelfde voordelen. Ik spreek over een ruitensproeiervloeistof waar dit al aan is toegevoegd in de vorm van ethanol.

Doc
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Doc » vr 29 dec, 2006 10:37

Kun je niet bij de apotheek of drogist een flesje alcohol 70% halen en dat door je vloeistof mikken?

Maarten C
Geregistreerd lid

Bericht door Maarten C » za 30 dec, 2006 14:54

Edward, ik haal die van mij vaak bij een bedrijf in Schijndel.
Omdat de reclamecodecommissie meekijkt, :roll: geef ik je de naam via PB

Maarten

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » za 30 dec, 2006 16:57

paul99gl83 schreef:Is een spiritus/water mengsel iets?
Nee want Saab gebruikt klepjes i het sproeiersysteem. En de membraampjes in dit systeem lossen op ddor Spiritus

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » zo 31 dec, 2006 4:08

Kan dat een reden zijn voor het telkens uitvallen of zwakker worden van een van de twee straaltjes in een sproeikop?

Ook na veelvuldig doorspuiten met fietspomp of perslucht bleef dit probleem bij mijn vorige 90 telkens weer terugkomen.

boxeruitzoetermeer
Geregistreerd lid

Tip

Bericht door boxeruitzoetermeer » zo 31 dec, 2006 11:19

Ik zag bij Dirk van de Broek spuitflacons van 1 ltr om je raam te de-icen. Kun je deze niet mengen met ruitenwisservloeistof ???

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » zo 31 dec, 2006 11:52

Steve-O schreef:Kan dat een reden zijn voor het telkens uitvallen of zwakker worden van een van de twee straaltjes in een sproeikop?

Ook na veelvuldig doorspuiten met fietspomp of perslucht bleef dit probleem bij mijn vorige 90 telkens weer terugkomen.
Als er nog het ouwe type klepjes inzat. Met het gaatje aan de achterkant ja heel goed. Dan werd je motorruimte wel mooi gesproeid overigens.

Plaats reactie