Elon Musk: Jouw benzine- of dieselauto is straks niets meer waard
-
hpnonthuis
- Geregistreerd lid
Re: Elon Musk: Jouw benzine- of dieselauto is straks niets meer waard
Maar rijden fijner als menig geknepen co2 blik van nu. Het bevalt mij iig prima in mijn 19 jaar oude saab. Dat is pas echt duurzaam
-
hpnonthuis
- Geregistreerd lid
Laatst gelezen dat de accu van de tesla roadster ca 30.000 euro was , wel incl arbeidsloon. Uiteindelijk werd gekozen voor refurbished voor maar 16.000 euro ex verzenden en importheffing.
Trouwens als je geen lid bent van de laadgigant betaal je 70 ct per kwh. Dat is lekker goedkoop rijden.
Een tesla thuis opladen kost je als je geen bijzondere voorzieningen hebt, ca 48 tot 60 uur om een lege accu helemaal vol te krijgen
Toch de kolencentrales maar aanhouden om s’nachts op te laden omdat de opbrengst van de panelen tegenvalt.
Ik ben geen tegenstander van vooruitgang maar dan wel doordacht. Kernenergie ipv de zwaar vervuilende en bis verwoestende biomassa, en daarnaast mensen die met biomassa het huis verwarmen, deze de houtkachel te verbieden.
Zelf jaren hybride gereden met stekker. Fijne oplossing, maar erg duur, golf van 43.000 euro
Trouwens als je geen lid bent van de laadgigant betaal je 70 ct per kwh. Dat is lekker goedkoop rijden.
Een tesla thuis opladen kost je als je geen bijzondere voorzieningen hebt, ca 48 tot 60 uur om een lege accu helemaal vol te krijgen
Toch de kolencentrales maar aanhouden om s’nachts op te laden omdat de opbrengst van de panelen tegenvalt.
Ik ben geen tegenstander van vooruitgang maar dan wel doordacht. Kernenergie ipv de zwaar vervuilende en bis verwoestende biomassa, en daarnaast mensen die met biomassa het huis verwarmen, deze de houtkachel te verbieden.
Zelf jaren hybride gereden met stekker. Fijne oplossing, maar erg duur, golf van 43.000 euro
-
turbopilot
- Donateur (7x)

die paar jaar; zag de enquête in saabberichten en gezien de uitkomst van de gemiddelde leeftijd zal dat wel voor meer saabrijders gelden.hpnonthuis schreef: ↑wo 03 jun, 2020 20:48
Laat mij die paar jaar die ik nog heb mooi in mijn saab (s) rijden en niet in zo’n lipo emmer
zolang ik zonder stekker goedkoper rij, rij ik zonder stekker en wat milieu zullen jullie dan zeggen? een oude afgeschreven refurbisde saab op lpg kan nooit slechter zijn dan een duracel gebakje.
werk ivm het C woord vanuit huis, er vallen mij 2 dingen op:
1; wat rijden er nog veel stinkende diesels op de weg (en dan ook nog redelijk nieuw)
2; wat maken tesla's ongelofelijk veel lawaai als ze voorbij komen (ik woon aan een klinkerweg) nog meer als een kleine auto met verbrandingsmotor
-
hpnonthuis
- Geregistreerd lid
Quote;
Goed idee de Tesla van de buren in de brand zetten om het warm te krijgen!
Schijnt dagenlang earmte te geven en alleen door onderdompelen uit te krijgen. Thermisch beter als een warmtepomp.
Goed idee de Tesla van de buren in de brand zetten om het warm te krijgen!

Schijnt dagenlang earmte te geven en alleen door onderdompelen uit te krijgen. Thermisch beter als een warmtepomp.
-
Bummer
- Geregistreerd lid
Er een Hesla van maken is technisch mogelijk, echter is dat bedrijf overgegaan tot het op grote schaal vervaardigen van alternatieve motoren voor het vracht- en busvervoer.hpnonthuis schreef: ↑vr 05 jun, 2020 9:05Laatst gelezen dat de accu van de tesla roadster ca 30.000 euro was , wel incl arbeidsloon. Uiteindelijk werd gekozen voor refurbished voor maar 16.000 euro ex verzenden en importheffing.
Hesla
-
verde900
- Donateur

Ik rij nu naast de super zuinige privé diesel zakelijk 'n plug in, dat ding is echt erg zuinig..
3ltr op 100km is gewoon goed haalbaar
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Best wel knap, haalt mijn grasmachine nog geen 1 op 10 eerder 1 op 5
jaja ik mijn tripmaster app een keer aangehad
1 maai beurt was meer als 10 km rijden en 1 tot 2 liter gaat er zo doorheen
En een Solex bromfiets denk ik ook niet
jaja ik mijn tripmaster app een keer aangehad
1 maai beurt was meer als 10 km rijden en 1 tot 2 liter gaat er zo doorheen
En een Solex bromfiets denk ik ook niet
-
verde900
- Donateur

Mijn diesel doet al vrij makkelijk 1 op 23, vond ik al zo lekker zuinig, deze plug in is met > 1 op 30 echt n superzuinige
-
hpnonthuis
- Geregistreerd lid
Mijn laatste diesel was een BMW 116 ed. Een diesel waarmee ik in nederland 1 op 30 kon halen zonder dat het een hybride was. Daarna een golf gte, oo de lange weg 1 op 25 echt haalbaar. Het kan dus wel. Gte had 207 pk gecombineerd.
Nu saab 9-5 ruim 1 op 10 lange weg, op zich dus bijna zelfde km prijs. En daar gaat het toch om.
Het kaden van een Tesla thuis met 100kwh accu lukt niet in een nacht. Moet dus al 2 stuks hebben. Laats leuke test gezien in engeland. Moesten 2 afspraken afzeggen om dat men niet genoeg in de accu kon krijgen vanaf 230V stopcontact.
Nu saab 9-5 ruim 1 op 10 lange weg, op zich dus bijna zelfde km prijs. En daar gaat het toch om.
Het kaden van een Tesla thuis met 100kwh accu lukt niet in een nacht. Moet dus al 2 stuks hebben. Laats leuke test gezien in engeland. Moesten 2 afspraken afzeggen om dat men niet genoeg in de accu kon krijgen vanaf 230V stopcontact.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Hè? JIJ hybride? Ik sta verbaasd...verde900 schreef: ↑vr 05 jun, 2020 19:37Ik rij nu naast de super zuinige privé diesel zakelijk 'n plug in, dat ding is echt erg zuinig..
Of mijn auto straks niks meer waard is? Om met een conferancier uit Muiderberg te spreken: "Dat zullen we nog wel eens zien!"
-
verde900
- Donateur

zoek eens in de zoveel tijd wat anders uit en de diesel is exit uit het programma