Auto verkocht aan een Pool maar geen bewijs registratie

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
odin1899
Donateur
Donateur

Re: Auto verkocht aan een Pool maar geen bewijs registratie

Bericht door odin1899 » vr 23 dec, 2016 16:20

Dat is een mogelijkheid ja, zo heb ik ook mijn huidige 9000 aangeschaft en geïmporteerd in een ander land.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » vr 23 dec, 2016 18:07

sjaak-dimphie schreef:Als je een (postkantoor)vrijwaring hebt moest je (volgens) mij de platen laten zitten, ongeacht aan wie je da auto verkocht hebt.
Nu heeft de Pool de exportpapieren aangevraagd en kon daarna, als "laatste Nederlandse eigenaar" de BPM terugvragen (volgens mij)
Lijkt mij juist en zuur voor Style.
Of is het beter afgelopen?

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » do 29 dec, 2016 15:35

Nog geen reactie n Style, maar ben het met sjaak dimphi eens.

Als de auto normaal is gevrijwaard via een postkantoor actie dus standaard vrijwaring, dan blijven platen op auto. Style is dan niet laatste NL eigenaar en maakt geen recht op rest bpm.

Exporteer je (als burger altijd via inleveren kenteken bij RDW) en heb je de witte exportbrief en vrijwaring dan ben je wel laatste NL eigenaar. Ik moest toen ook als particulier gelijk de platen inleveren.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 29 dec, 2016 15:53

Style&Co schreef:ik heb m gevrijwaard in Zwolle, vrijwaringsbewijs heb ik. De NL kentekenplaten heb ik laten zitten

Hoe, gewoon bij postkantoor zoals normaal bij autoverkoop?

Als dat ja is en nu staat hij op export, dan denk ik dat de pool met de bpm ervandoor is .

Falcon heeft ooit eens een handleiding gemaakt.

viewtopic.php?f=47&t=122857" onclick="window.open(this.href);return false;

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 29 dec, 2016 22:18

excuus heren... ik maakte een wat afwezige indruk in mijn eigen topic.

Inmiddels is er via via via via contact gelegd met de aankopende Pool en deze lijkt bereid te zijn om een bewijs van inschrijving in Polen te gaan verstrekken. Zijn naam, adres, woonplaats, telefoonnummer etc zijn me inmiddels allemaal bekend en via Poolse connecties van een connectie van mij verloopt het contact nu

het lijkt erop dat het goedkomt. Maar ik geloof het pas echt als het geld op mijn rekening staat

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » vr 30 dec, 2016 17:47

Maar is de auto nou op naam gezet van een Nederlands ingezetene in Zwolle of ben jij de laatste Nederlands geregistreerde eigenaar?

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 30 dec, 2016 17:55

formeel gezien was mijn garage de laatste eigenaar, daar stond ie in de handelsvoorraad

Plaats reactie