Op zoek naar een Aftermarket setje voor een Saab 9-3 kwam ik berichten tegen waarin gemeld wordt dat je daar
in Duitsland en Oostenrijk een boete voor krijgt, omdat de typegoedkeuring voor de auto niet is afgegeven met die lampen.
Is er iemand die weet wat wel en wat niet is toegestaan ?
Aftermarket Xenon - problemen in buitenland ?
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Re: Aftermarket Xenon - problemen in buitenland ?
Zou het kunnen dat het gaat om de typegoedkeuring van de lampen zelf ? Kan mij bijna niet voorstellen dat je een bekeuring zou krijgen voor het monteren van aftermarket xenonlampen. Maar niets is zeker...en zelfs dat niet 
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
officieel mag je xenon niet in een Halogeen koplamp bouwen. schijnt ook nog eens APK-afkeur te zijn.
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Dat klopt, de lichtsterkte wordt anders. Maar volgens mij mag je wel gewoon de hele unit vervangen.Jungleman schreef:officieel mag je xenon niet in een Halogeen koplamp bouwen. schijnt ook nog eens APK-afkeur te zijn.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Die apk regels waren hier toch versoepeld dacht ik? Kan een apk keurmeester zich hier melden? 
-
DylanJJ
- Donateur

Voor zover ik weet mag het niet en kan je er wel voor beboet worden maar is dit geen apk afkeur punt.Jungleman schreef:officieel mag je xenon niet in een Halogeen koplamp bouwen. schijnt ook nog eens APK-afkeur te zijn.