Aftermarket Xenon - problemen in buitenland ?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
RoelandV
Geregistreerd lid

Aftermarket Xenon - problemen in buitenland ?

Bericht door RoelandV » zo 14 dec, 2014 12:27

Op zoek naar een Aftermarket setje voor een Saab 9-3 kwam ik berichten tegen waarin gemeld wordt dat je daar
in Duitsland en Oostenrijk een boete voor krijgt, omdat de typegoedkeuring voor de auto niet is afgegeven met die lampen.

Is er iemand die weet wat wel en wat niet is toegestaan ?

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Aftermarket Xenon - problemen in buitenland ?

Bericht door Gårdarket » zo 14 dec, 2014 22:33

Zou het kunnen dat het gaat om de typegoedkeuring van de lampen zelf ? Kan mij bijna niet voorstellen dat je een bekeuring zou krijgen voor het monteren van aftermarket xenonlampen. Maar niets is zeker...en zelfs dat niet :wink:

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » zo 14 dec, 2014 22:42

officieel mag je xenon niet in een Halogeen koplamp bouwen. schijnt ook nog eens APK-afkeur te zijn.

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Gårdarket » zo 14 dec, 2014 22:45

Jungleman schreef:officieel mag je xenon niet in een Halogeen koplamp bouwen. schijnt ook nog eens APK-afkeur te zijn.
Dat klopt, de lichtsterkte wordt anders. Maar volgens mij mag je wel gewoon de hele unit vervangen.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » zo 14 dec, 2014 22:50

Die apk regels waren hier toch versoepeld dacht ik? Kan een apk keurmeester zich hier melden? :D

DylanJJ
Donateur
Donateur

Bericht door DylanJJ » zo 14 dec, 2014 23:35

Jungleman schreef:officieel mag je xenon niet in een Halogeen koplamp bouwen. schijnt ook nog eens APK-afkeur te zijn.
Voor zover ik weet mag het niet en kan je er wel voor beboet worden maar is dit geen apk afkeur punt.

Plaats reactie