Het Grote Oprijwagen-topic

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 31 aug, 2006 10:25

S@@bman schreef:....Anderzijds is het compleet ridicuul omdat je een niet-gekeurde auto alleen maar in orde kan brengen door hem te vervoeren naar bijvoorbeeld een garage :? .
Daar hebben ze toch hele mooie aanhangers en vrachtwagentjes voor bedacht? :wink:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 31 aug, 2006 10:46

S@@bman schreef:Anderzijds is het compleet ridicuul omdat je een niet-gekeurde auto alleen maar in orde kan brengen door hem te vervoeren naar bijvoorbeeld een garage :? .
Het is niet anders en heeft alles met wettelijke aansprakelijkheid te maken.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » do 31 aug, 2006 15:09

S@@bman schreef:Ik denk dat de minst illegale manier nog steeds met een trekstang is tegen 30 km/h :lol: .
Een trekstang mag alleen bij ongeremde 'aanhangers' (zoals een andere auto) tot 750 kg. Een andere Saab als 'aanhanger' is te zwaar en ook al zou die geremd zijn, moet dan een eigen aanhangerkenteken hebben.
Zie b.v. http://www.tante.nl/zztrekhaak/trekstang.html

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » do 31 aug, 2006 15:16

S@@bman schreef:Anderzijds is het compleet ridicuul omdat je een niet-gekeurde auto alleen maar in orde kan brengen door hem te vervoeren naar bijvoorbeeld een garage.
Als je een afspraak hebt, mag je met een ongekeurde auto, op de dag van keuring, over de weg heen en terug naar het keuringsstation als de verzekering en (eventueel) belasting OK zijn.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 31 aug, 2006 15:19

72sonett-III schreef:
S@@bman schreef:Anderzijds is het compleet ridicuul omdat je een niet-gekeurde auto alleen maar in orde kan brengen door hem te vervoeren naar bijvoorbeeld een garage.
Als je een afspraak hebt, mag je met een ongekeurde auto, op de dag van keuring, over de weg heen en terug naar het keuringsstation als de verzekering en (eventueel) belasting OK zijn.
In Nederland.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » do 31 aug, 2006 15:51

paul99gl83 schreef:In Nederland.
Ja, maar zowel Den Haag als Groningen..... maar ik zie nu dat Saabman in B woont... :oops:

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » do 31 aug, 2006 20:31

72sonett-III schreef:
paul99gl83 schreef:In Nederland.
Ja, maar zowel Den Haag als Groningen..... maar ik zie nu dat Saabman in B woont... :oops:
Dat je dat nu pas ziet... :donot: :wink: .
Een trekstang mag alleen bij ongeremde 'aanhangers' (zoals een andere auto) tot 750 kg. Een andere Saab als 'aanhanger' is te zwaar en ook al zou die geremd zijn, moet dan een eigen aanhangerkenteken hebben.
Dus als ik nu iemand met een vrachtwagen mijn gekochte Saab laat trekken (tegen de max. snelheid, dus 30/u) en de Saab heeft een geldig kenteken (voor één dag), dan ben ik in orde?
Of zie ik het verkeerd?

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » do 31 aug, 2006 21:19

S@@bman schreef:Dat je dat nu pas ziet...

Dus als ik nu iemand met een vrachtwagen mijn gekochte Saab laat trekken (tegen de max. snelheid, dus 30/u) en de Saab heeft een geldig kenteken (voor één dag), dan ben ik in orde?
Tja... van B weet ik het niet... Maar in NL mag het in ieder geval niet, want een Saab is zwaarder dan 750 kg en is (als aanhanger met trekstang) ongeremd.

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » vr 01 sep, 2006 10:09

72sonett-III schreef:
S@@bman schreef:Dat je dat nu pas ziet...

Tja... van B weet ik het niet... Maar in NL mag het in ieder geval niet, want een Saab is zwaarder dan 750 kg en is (als aanhanger met trekstang) ongeremd.
Ik ga het eens navragen (aan een bevriende politieman; die moet het normaal wel weten :wink: ).

Plaats reactie