Juist ja... In de polder misschiendaar...tanisha schreef:dat klopt en maakt niks uit tenzij je een set goedkope honkyponk dweil banden hebt gekocht
wat ik ook anders doe is dat ik bij voorkeur het hele jaar op winterbanden rij dat heb ik van Poolse collega's over genomen
met winterbanden sta je nooit voor verrassingen zelfs niet in de zomer als na 4 weken droogte er een enorme hoosbui valt
er zijn eigenlijk maar 2 nadelen aan het slijt iets sneller en ze maken meer afrolgeluid
Zomer banden zijn wel degelijk beter bij 7+ graden, leveren gewoon weg meer tractie.
En ik knal niet op volle snelheid door een hoos bui? Je moet als bestuurder rekening houden met de verkeers, weers en auto situatie. Een van de meest gemaakte fouten. Een winterband is geen vrijbrief dat je je rij stijl niet hoeft aan te passen.
Terug ontopic.
Mij opschool vertellen ze de beste banden achter, ben ik het niet mee eens (zeker niet me onze saab's). Jou vooras remt altijd harder af. Je ABS voorkomt blokker. Van je achterwielen en je zult daardoor niet snel door je kont ingehaald worden. Plus je voorwielen brengen je stuur krachten over. En zetten je vermogen aan de grond. Daarom kies ik altijd voor de beste banden voor. Mooiste is natuurlijk rondom de zelfde banden te hebben, maar hoeft niet natuurlijk! (Wel op iedere as de zelfde soort banden)