Nee, niet met bami, nasi of Lassie Tovellijst en het is geen auto, maar goed er is geen topic bromfietsen algemeen, dus gooi ik het hier maar neer
Mijn Chinees staat om de week met een lege accu (als ik hem intensief gebruik), nu mocht ik de accutester van mijn buurman gebruiken en viel mij op dat het lampje op de accutester die aangeeft dat de accu oplaadt wel gaat branden als de verlichting op de Chinees uit is (en ik meet dan ook met een multimeter +/- 14 volt). Doe ik de verlichting aan (dimlicht/achterlicht/instrumenten), gaat het laadtestlampje op de tester HELEMAAL uit en ook met de multimeter meet ik dan veel minder Volts.
Testen zijn uitgevoerd met draaiende motor.
Maar aangezien ik lange tijd de dynamo als verdachte gezien heb, krijg ik nu meer het vermoeden dat de spanningsregelaar heen is.
Ik vind het een rare storing.
Wie het weet, mag het zeggen.
probleem met de Chinees
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Re: probleem met de Chinees
ik heb nog wel een suggestie met vuur maar ik denk niet dat je daar op zat te wachten 
-
PeetSaa
- Geregistreerd lid
Vaak is het bij die chinezen toch 1, de spanningsregelaar zit toch in de dynamo verwerkt?
Gewoon ff andere dynamo erop en klaar.
-
Knientje
- Geregistreerd lid
Nope, is een apart dingetje, maar ik heb inmiddels gevonden waar die zit.PeetSaa schreef:Vaak is het bij die chinezen toch 1, de spanningsregelaar zit toch in de dynamo verwerkt?
De kap eraf halen en terugsteken is meer werk dan de spanningsregelaar vervangen...
Kosten ook nog eens bijna niks, dus zal me er binnenkort eens mee amuseren.
-
djairo
- Geregistreerd lid
tanisha schreef:ik heb nog wel een suggestie met vuur maar ik denk niet dat je daar op zat te wachten
-
Knientje
- Geregistreerd lid
Ze kunnen lullen wat ze willen over die Chinezen, maar het motortje blijft draaien
Moet er wel bij zeggen dat-ie gewoon origineel loopt.
Dat de rest eromheen af valt is bijzaak. En eigenlijk valt zelfs dat mee
Zolang-ie het maar doet.
Moet er wel bij zeggen dat-ie gewoon origineel loopt.
Dat de rest eromheen af valt is bijzaak. En eigenlijk valt zelfs dat mee
Zolang-ie het maar doet.