BrinkMatic Advance trekhaak wil niet koppelen

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
iluvsanela
Donateur (2x)
Donateur (2x)

BrinkMatic Advance trekhaak wil niet koppelen

Bericht door iluvsanela » za 06 apr, 2013 11:43

Ik heb bij m'n 9-3 SS een BrinkMatic Advance afneembare trekhaak welke er al onder zat bij aankoop.
Ik krijg de haak alleen met geen mogelijkheid vastgekoppeld.
Zoals hier te zien: http://www.youtube.com/watch?v=1W3ZqeQSwkw" onclick="window.open(this.href);return false; druk je hem naar beneden en klaar.
ik heb wel het oudere type, niet met het groen en rood vlakje. Blauwe hendel met een pijl erop.

Als ik de hendel naar beneden draai komt hij wel tot het einde erin, maar dit is voor het ontgrendelen, zo blijft hij dus ook niet vast.
Ik heb alles al in de WD40 gezet, slotje, hendel en pen aan het uiteinde loopt allemaal soepel.
Ik weet trouwens ook niet hoe het sleuteltje moet staan bij het koppelen, op slot of van slot af?
Ik neem aan van het slot af, en eenmaal gekoppeld op slot en sleuteltje eruit. Heb beide geprobeerd.
Beetje frustrerend dat je het zowat met 1 hand zonder te bukken moet kunnen doen, en het mij niet lukt ;-|+

Alvast bedankt!

Het is dus dit model, maar ipv het rode of groene vlakje heb ik een grote pijl erop staan.
Afbeelding

RoelandV
Geregistreerd lid

Re: BrinkMatic Advance trekhaak wil niet koppelen

Bericht door RoelandV » zo 07 apr, 2013 9:33

Heb even een uitgebreide handleiding voor je opgezocht:

http://kabink.eu/failai/BrinkMatic_Advance.pdf

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » zo 07 apr, 2013 10:07

Bij mij gaat hij soms ook wat lastig. Ik heb exact dezelfde. Met wat vaart er indrukken doet hem doorgaans wel vastklikken. Hij moet van het slot af, dat in ieder geval. Ik zal er vandaag nog een naar kijken, want bij mij mag het ook wel wat soepeler.

iluvsanela
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door iluvsanela » zo 07 apr, 2013 18:34

Het is toch gelukt! :D
Bij de 2de poging weer geen resultaat, toevallig zag ik de buurman bezig met z'n auto, hij is monteur.
Ik dacht die moet het wel weten :roll:
Maar alsnog lukte het ons beiden niet. Lag het gelukkig dus niet aan mij.

Bleek dat in het mechanisme het niet helemaal lekker zit, je moet de ontkoppelknop ietsje verdraaien,
dan kan de pen aan het uiteinde net iets verder naar binnen.
Het slotje werkt ook niet zoals het hoort volgens mij, als hij op slot staat kan ik hem alsnog ontkoppelen :-S+
Ik heb geprobeerd met een rubberen hamer los te slaan, maar hij blijft zitten. (veiliger gevoel voor mezelf)

Maar hij zit erop, dat ik het belangrijkste!
Bedankt voor de handleiding RoelandV, deze had ik inderdaad ook al gevonden.
En jij ook bedankt Shearwater :wink:

Plaats reactie