telefoon van mediamarkt kapot - update: geld teruggekregen!

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
davidjoost
Geregistreerd lid

telefoon van mediamarkt kapot - update: geld teruggekregen!

Bericht door davidjoost » zo 19 mar, 2006 19:45

Beste forummers,

Ik heb afgelopen donderdag een nieuwe telefoon gekocht bij de mediamarkt. Een Nokia 7610, het was een demo model welke in de vitrine had gestaan. Ik moest namelijk vanwege een abbonement waar ik aan vast zit een simlockvrij los toestel kopen (mijn vorige is kwijtgeraakt). De Nokia was afgeprijst van 400 naar 250 euro, omdat het een demo was. Desondanks vertoont het toestel op het oog vrijwel geen gebruikssporen. Ook vanbinnen is hij smetteloos en stofvrij. Er is wel een vlekje op de accu waar te nemen. Ik heb de telefoon onder 'nieuw'-voorwaarden gekocht met 1 jaar garantie.

Maar nu dus het punt, gisteren begon het toestel ineens kuren te vertonen. Hij viel steeds uit en ging moeilijk of niet aan, om vervolgens weer uit te vallen. De batterij is volledig opgeladen dus daar ligt het niet aan. De oplader er aan vast helpt ook niet, vandaag wil het toestel helemaal níet meer aan. Ik zal hem dus morgen terug moeten brengen naar de mediamarkt. Wat kan en mag ik van hun kant verwachten. Ik zou eigenlijk wel een vervangend of nieuw toestel willlen, of evt. de koop ongedaan willen maken. Ik ben het zo beu na al een keer eerder opgelicht te zijn via marktplaats achter mobieltjes aan te moeten gaan. Mijn communicatieprobleem moet opgelost worden want ik ben best wel afhankelijk van mijn mobiele telefoon, ook voor mijn werk. Wat moet ik doen?

Bij voorbaat dank voor de reacties,

Groeten,

David Joost

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » zo 19 mar, 2006 20:47

Hoi David Joost,
Een demomodel uit de vitrine hoeft zeker niet slechter te zijn dan een andere, exemplarisch loop je met elk apparaat wel de kans dat je een zgn maandagochtendexemplaar treft.
De Mediamarkt heeft best een goede naam als het om klantvriendelijkheid gaat, voor vorig jaar zelfs op no 1 en afgelopen jaar wel flink wat plaatsen gezakt maar ik dacht nog steeds goed. Ik weet ook van een geval vanuit m'n naaste omgeving waar de Mediamarkt verder ging dan gewoon garantie geven vanwege de kostenloze omruil van een jonge MP3 speler die een scheur in het scherm had. (door de eigenaar zelf per ongeluk veroorzaakt)
Zeker als je het toestel met 1 jaar nieuw garantie gekocht hebt denk ik dat het met de aftersales best snor zit en zou ik het eerst maar een kans geven en morgen gewoon langs gaan. Geld terug zit er meestal niet in maar reparatie/inruil/tegoedbonnen denk ik wel.
Mocht het tegenzitten kan je je via een consumentenorganisatie en evt internet verder laten informeren over het consumentenrecht, dat kan je natuurlijk ook vooraf doen. Ook de Mediamarktgarantievoorwaarden zullen vast wel ergens staan....
Suc6!
Cornell

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » zo 19 mar, 2006 20:49

Ik denk dat mediamarkt wel voor een passende oplossing zorgt. Ik heb er een keer cartridges gekocht voor de printer, die het niet bleken te doen. Ik kreeg zo geld terug zonder dat ze gecheckt werden. Ik had dus zomaar lege cartridges kunnen terugbrengen. Service van mediamarkt is gewoon goed, even afwachten wat ze met jouw probleem doen.

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » zo 19 mar, 2006 21:16

ik ben ook benieuwd maar juridisch sta ik niet erg sterk volgens deze persoon:

http://kassa.vara.nl/portal?_uc=n&_li=y ... 77&cat=802

onder 10.1 vind je de voorwaarden, ik voldoe niet aan 'c':
http://www.mediamarkt.nl/1/producten_tr ... aarden.pdf

gelukkig spreken die positieve verhalen van hierboven me weer moed in...

jullie horen er nog van!

davidjoost

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » zo 19 mar, 2006 21:22

Zeg niet zo snel dat je niet aan C voldoet. Als ik je eerste post lees is het niet beschadigd(1) en bij C gaat het om een product zonder dat er sprake is van gebrekkigheid van het product. Maar het product is wel gebrekkig(2). Dus wacht maar even af wat mediamarkt je te melden heeft.

paul_cci
Geregistreerd lid

Bericht door paul_cci » ma 20 mar, 2006 10:43

ik dacht dat je wettelijk als consument voor alle artikelen die je koopt een 'afkoelingsperiode' hebt van 7 dagen waarop je op je koop kunt terugkomen, dus als ook nog eens het apparaat niet meer werkt binnen die 7 dagen, dan lijkt het me stug dat je je geld niet terug krijgt...

Daarnaast mag er, ongeacht wat er in contracten staat of wat er op bordjes in de zaak staat vermeld, NOOIT iets worden bepaald dat in strijd is met algemene consumentenrecht.

Dus ga zo snel mogelijk terug met de telefoon en zeg eerst dat de telefoon niet meer werkt en dat je je geld terug wilt of een andere telefoon met een prijskaartje dat overeenkomt met wat je hebt betaald voor jouw demomodel, en als ze daar moeilijk over beginnen te doen beroep je dan op het feit dat je binnen 7 dagen het recht hebt om de koop ongedaan te maken.

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » ma 20 mar, 2006 15:37

ik heb gelukkig mijn geld teruggekregen!! :D

dat valt me weer mee van de mediamarkt...!

het specifieke model hadden ze niet meer op voorraad, anders had ik waarschijnlijk eenzelfde nieuw toestel gekregen...

bedankt iedereen voor de adviezen!

davidjoost

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » ma 20 mar, 2006 19:00

David Joost schreef; ik heb gelukkig mijn geld teruggekregen!!

dat valt me weer mee van de mediamarkt...!

:bluethumb: :applause: , zo zie je maar, de wereld is zo slecht nog niet :P

Cornell

Plaats reactie