De zoveelste budget 9-5, een goed idee?

1997-2010
Dorenboost
Geregistreerd lid

De zoveelste budget 9-5, een goed idee?

Bericht door Dorenboost » do 24 okt, 2024 18:03

Ik zou deze wel een kans willen geven is dat een goed idee? Het plan is om aankomend voorjaar een reis van 8000 kilometer te maken naar de noordkaap, via de Baltische staten en Duitsland weer terug naar het mooie Drenthe. En dit is alles moet natuurlijk wel in comfort en volledig in stijl.

https://link.marktplaats.nl/m2157725321 ... nt=app_ios

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: De zoveelste budget 9-5, een goed idee?

Bericht door Gårdarket » do 24 okt, 2024 18:10

Er wordt al weer erg snel afscheid genomen van de auto door de huidige eigenaar, daar word ik altijd wat achterdochtig van.
Als je het echt wat vindt, gaan kijken en zelf oordelen.

Dorenboost
Geregistreerd lid

Bericht door Dorenboost » do 24 okt, 2024 18:15

Ja heel goed punt in juni van dit jaar gekocht en nu alweer weg. Misschien alleen gekocht voor de reis en vallen de kosten in de maand toch tegen? Mijn vriendin rijdt al 4 jaar in een Volvo 960 rond dus hoge gebruikskosten schrik ik niet zo van.

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » do 24 okt, 2024 18:24

Ik zou het wel aandurven. Lijkt me een nette auto.

Dorenboost
Geregistreerd lid

Bericht door Dorenboost » do 24 okt, 2024 18:36

Ja mij ook zo op het eerste gezicht. Heb de verkoper een bericht gestuurd en wacht het af!

95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 95twinturbo » do 24 okt, 2024 18:48

https://finnik.nl/kenteken/tn164s/gratis/embed/true

Wat ik tegenwoordig doe is zo’n kentekenrapport kopen. Dat kun je de meldingen zien die bij de apk zijn gedaan, en kun je daar naar vragen. Kost je 4,99.

Is nog steeds geen garantie, maar dan kun je in ieder geval naar dingen vragen.

Dorenboost
Geregistreerd lid

Bericht door Dorenboost » do 24 okt, 2024 19:21

Oooh dan heb ik een tip voor jou! Kentekencheck.nl die is gratis en er is ook een app van. De laatste APK baart me wel zorgen bij deze. De bandenspanning was namelijk te laag hahaha

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Bericht door Blackboxer07 » vr 25 okt, 2024 0:33

Controleren is wel raadzaam. Een bandje of spanning is niet spannend maar olielekkage of roest op kwetsbare delen is al een stuk serieuzer en wil je dat?

Veel is zelf te doen en binnen de redelijke kosten. Anders kan het een kostbaarder verhaal worden.

Dorenboost
Geregistreerd lid

Bericht door Dorenboost » vr 25 okt, 2024 8:03

Ja ik ga hem goed bekijken ben benieuwd!

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 25 okt, 2024 9:43

en een andere motor ook... . en turbo. de rest kan je zelf zien,
anders ff compressietest en een kenner meenemen?

Dorenboost
Geregistreerd lid

Bericht door Dorenboost » vr 25 okt, 2024 10:49

Ga morgenochtend een kijkje nemen. Heb de verkoper gesproken en hij verkoopt hem omdat zijn andere Saab kapot was en hij snel een auto nodig had. Echter is hij student en is deze toch wel duur in het dagelijks gebruik. Ik houd jullie op de hoogte. Ik heb helaas niet echt bekenden met kennis van auto’s dus we gaan het zien!

En als dit de kans is om voor een redelijke prijs aan een 9-5 Aero te komen dan durf ik het wel aan. Waar vind je nou nog een dikke station met 200+ PK voor dit geld? Ben ook te nieuwsgierig om het niet te proberen onder het mom van wat nou als het lukt? haha. Mijn zakelijke kilometers rijd ik toch elektrisch met een voertuig van de zaak.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » vr 25 okt, 2024 11:28

Ik heb bij hem ooit een onderdeel opgehaald, herken de oprijlaan en schuur nog. Is een echte Saab kenner/liefhebber. Zonde dat ze er een oud type motor in hebben geplaatst bij de motorwissel en wat was de km-stand van de motor bij inbouw die er nu in zit?
Wel lekker; automaat en open dakje, heerlijk cruisen!

Dorenboost
Geregistreerd lid

Bericht door Dorenboost » vr 25 okt, 2024 11:36

Ah dat is opzich een goed teken. En welk oud type motor hebben we het dan over? Van voor 2004 met de black sludge problemen? daarvan heb ik er al 2 zelf laten slopen en eentje heb ik ingeruild en die heeft de desbetreffende autozaak naar de sloop kunnen brengen (hij wist dit van te voren) dus dan krijg ik de rillingen alweer. Verder heb ik er niet zo heel veel verstand van helaas. Verder is de auto precies zoals ik hem wil hebben dus ik zal wel eens even vragen hoeveel kilometer de motor had toen die erin ging en of die aantoonbaar een mod heeft gehad ivm black sludge mocht het zo’n motor blijken te zijn.

95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 95twinturbo » vr 25 okt, 2024 13:29

Dorenboost schreef:
do 24 okt, 2024 19:21
Oooh dan heb ik een tip voor jou! Kentekencheck.nl die is gratis en er is ook een app van. De laatste APK baart me wel zorgen bij deze. De bandenspanning was namelijk te laag hahaha
Oh dat klinkt interessant! Geeft die dezelfde info? Want dan is gratis natuurlijk altijd fijner :)

Dorenboost
Geregistreerd lid

Bericht door Dorenboost » vr 25 okt, 2024 14:26

Ja die geeft dezelfde informatie. Wel wat minder overzichtelijk maar het is wel te zien. Wel even de app downloaden anders kan je de APK punten niet zien.

Plaats reactie