Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?

1997-2010
Gebruikersavatar
kleis
Geregistreerd lid

Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?

Bericht door kleis » di 24 sep, 2024 16:01

Goede middag,

Ik heb voor de zomer een fijne 9-5 uit 2001 overgenomen, heerlijk mee door Engeland en Schotland gecruist.
Nu moet ie voor APK en... afgekeurd.
Remleidingen en uitlaat zijn niet goed, naast een lampje van de kentekenplaat.

Dat gaat me meer kosten dan wat ie me nog waard is.
Wat is wijsheid? Weet iemand een plek waar hij nog wat oplevert?

Groet!

StanvanBeek
Geregistreerd lid

Re: Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?

Bericht door StanvanBeek » di 24 sep, 2024 16:34

Wat is ‘t voor 9-5?
Kenteken, kleur, station of sedan, en waar staat ie op dit moment?
Wat is de km stand?

Groetjes Stan

Gebruikersavatar
kleis
Geregistreerd lid

Re: Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?

Bericht door kleis » di 24 sep, 2024 17:21

Hallo Stan,

9-5 estate
14-GR-KN
Grijs
Zwart leder
Km 299000
Staat nu in amsterdam.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?

Bericht door Steve-O » di 24 sep, 2024 17:48

Als dat alles is ...

Remleiding is per meter te koop. Wartels voor de uiteinden zijn er met een gereedschapset van HBM zo aan te maken en ook goed verkrijgbaar. Zowel online als bij je lokale auto-onderdelenzaak.

https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-1 ... en-felsset
https://www.remleidingshop.nl/product-c ... s-wartels/

Uitlaat is voordelig te krijgen in low-budgetkwaliteit, maar gaat zomaar 5 jaar mee. Niet heel ingewikkeld om (zelf) te vervangen.

https://www.uitlaatsetje.nl/a-37469488/ ... escription

Succes met verkoop of het repareren :O: Niet slopen, natuurlijk. :!:

Gebruikersavatar
Mark14
Geregistreerd lid

Re: Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?

Bericht door Mark14 » di 24 sep, 2024 18:48

Ik wil hem wel overnemen voor de Carbagerun. Is dat ok?

Gebruikersavatar
kleis
Geregistreerd lid

Re: Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?

Bericht door kleis » di 24 sep, 2024 19:04

Steve-O, dat hoopte ik al. Denk dat ie veel te goed is voor de sloop.
Ik ga er zelf niet meer mee aan de slag, daar heb ik geen tijd ruimte en kennis genoeg voor. Maar met iemand die dat wel wil, komen we er vast uit.
@Mark14 ik stuur je een pb.

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?

Bericht door ReinO » di 24 sep, 2024 19:06

Rademaker -nee ik heb geen aandelen - heeft alle benodigde onderdelen voor je liggen in / bij Amersfoort.
Maar goed dat was niet je vraag, wat is je vraagprijs en zet hem hier te koop anders.

Gebruikersavatar
9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?

Bericht door 9323 » di 24 sep, 2024 19:19

De meest 9-5 estates staan er een stuk minder netjes bij. Ik zie bv nul roest bij de achterwielen. Lekkere kleur ook. En zo'n mk.1 zie je niet veel meer...

Te mooi voor de carbagerun zou ik zeggen.

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?

Bericht door ReinO » di 24 sep, 2024 20:31

tuurlijk: gewoon opknappen ben alleen zelf veel te druk en heb geen garage waar ik het tussendoor 'ff kan doen '.

Gebruikersavatar
95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?

Bericht door 95twinturbo » di 24 sep, 2024 22:25

9323 schreef:
di 24 sep, 2024 19:19
De meest 9-5 estates staan er een stuk minder netjes bij. Ik zie bv nul roest bij de achterwielen. Lekkere kleur ook. En zo'n mk.1 zie je niet veel meer...

Te mooi voor de carbagerun zou ik zeggen.
Deze staat er - op het oog - inderdaad netter bij dan de mijne toen ik die 2 jaar geleden kocht. Hoop dat iemand hier liefde en tijd in wil steken!

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?

Bericht door Saapie » wo 25 sep, 2024 6:16

Is het een automaat?

Het is echt ongelofelijk dat deze kleine gebreken reden zijn om een auto weg te doen. Opgeteld kost je dit een paar honderd euro.


Een auto van deze leeftijd zonder APK is in principe waard wat de gek er voor heeft. Dus niet meer dan 500 euro.

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?

Bericht door ReinO » wo 25 sep, 2024 7:05

maar als je dat geld niet hebt dan houdt het op, ik snap dat wel.
Volgende maand nieuwe banden, benzine, belasting, parkeergeld..... . enz

Gebruikersavatar
kleis
Geregistreerd lid

Re: Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?

Bericht door kleis » wo 25 sep, 2024 7:24

Ik heb deze auto gekocht om mee door Schotland en Engeland te cruisen deze zomer. Het plan was na de zomer m weer op orde maken, apk te doen en weer iemand anders er blij mee te maken.
Ik ga het in amsterdam met deelvervoer doen.

Ik heb zelf niet de tijd en de kennis om m op te knappen en met een goed geweten te verkopen. Maar hij is super mooi, dus hopelijk iemand die hem wél wil opknappen en er nog lang van wil genieten.

Gebruikersavatar
kleis
Geregistreerd lid

Re: Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?

Bericht door kleis » wo 25 sep, 2024 7:25

Oh ja. Het is een automaat.

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?

Bericht door Saapie » wo 25 sep, 2024 8:29

Aha, ik werk in Amsterdam en dan begrijp ik je afweging. Parkeren is duur, en een deelauto is dan idd praktischer.

Plaats reactie