Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?
-
kleis
- Geregistreerd lid
Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?
Goede middag,
Ik heb voor de zomer een fijne 9-5 uit 2001 overgenomen, heerlijk mee door Engeland en Schotland gecruist.
Nu moet ie voor APK en... afgekeurd.
Remleidingen en uitlaat zijn niet goed, naast een lampje van de kentekenplaat.
Dat gaat me meer kosten dan wat ie me nog waard is.
Wat is wijsheid? Weet iemand een plek waar hij nog wat oplevert?
Groet!
Ik heb voor de zomer een fijne 9-5 uit 2001 overgenomen, heerlijk mee door Engeland en Schotland gecruist.
Nu moet ie voor APK en... afgekeurd.
Remleidingen en uitlaat zijn niet goed, naast een lampje van de kentekenplaat.
Dat gaat me meer kosten dan wat ie me nog waard is.
Wat is wijsheid? Weet iemand een plek waar hij nog wat oplevert?
Groet!
-
StanvanBeek
- Geregistreerd lid
Re: Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?
Wat is ‘t voor 9-5?
Kenteken, kleur, station of sedan, en waar staat ie op dit moment?
Wat is de km stand?
Groetjes Stan
Kenteken, kleur, station of sedan, en waar staat ie op dit moment?
Wat is de km stand?
Groetjes Stan
-
kleis
- Geregistreerd lid
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Re: Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?
Als dat alles is ...
Remleiding is per meter te koop. Wartels voor de uiteinden zijn er met een gereedschapset van HBM zo aan te maken en ook goed verkrijgbaar. Zowel online als bij je lokale auto-onderdelenzaak.
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-1 ... en-felsset
https://www.remleidingshop.nl/product-c ... s-wartels/
Uitlaat is voordelig te krijgen in low-budgetkwaliteit, maar gaat zomaar 5 jaar mee. Niet heel ingewikkeld om (zelf) te vervangen.
https://www.uitlaatsetje.nl/a-37469488/ ... escription
Succes met verkoop of het repareren
Niet slopen, natuurlijk. 
Remleiding is per meter te koop. Wartels voor de uiteinden zijn er met een gereedschapset van HBM zo aan te maken en ook goed verkrijgbaar. Zowel online als bij je lokale auto-onderdelenzaak.
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-1 ... en-felsset
https://www.remleidingshop.nl/product-c ... s-wartels/
Uitlaat is voordelig te krijgen in low-budgetkwaliteit, maar gaat zomaar 5 jaar mee. Niet heel ingewikkeld om (zelf) te vervangen.
https://www.uitlaatsetje.nl/a-37469488/ ... escription
Succes met verkoop of het repareren
-
Mark14
- Geregistreerd lid
Re: Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?
Ik wil hem wel overnemen voor de Carbagerun. Is dat ok?
-
kleis
- Geregistreerd lid
Re: Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?
Steve-O, dat hoopte ik al. Denk dat ie veel te goed is voor de sloop.
Ik ga er zelf niet meer mee aan de slag, daar heb ik geen tijd ruimte en kennis genoeg voor. Maar met iemand die dat wel wil, komen we er vast uit.
@Mark14 ik stuur je een pb.
Ik ga er zelf niet meer mee aan de slag, daar heb ik geen tijd ruimte en kennis genoeg voor. Maar met iemand die dat wel wil, komen we er vast uit.
@Mark14 ik stuur je een pb.
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?
Rademaker -nee ik heb geen aandelen - heeft alle benodigde onderdelen voor je liggen in / bij Amersfoort.
Maar goed dat was niet je vraag, wat is je vraagprijs en zet hem hier te koop anders.
Maar goed dat was niet je vraag, wat is je vraagprijs en zet hem hier te koop anders.
-
9323
- Donateur (2x)

Re: Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?
De meest 9-5 estates staan er een stuk minder netjes bij. Ik zie bv nul roest bij de achterwielen. Lekkere kleur ook. En zo'n mk.1 zie je niet veel meer...
Te mooi voor de carbagerun zou ik zeggen.
Te mooi voor de carbagerun zou ik zeggen.
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?
tuurlijk: gewoon opknappen ben alleen zelf veel te druk en heb geen garage waar ik het tussendoor 'ff kan doen '.
-
95twinturbo
- Donateur (2x)

Re: Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?
Deze staat er - op het oog - inderdaad netter bij dan de mijne toen ik die 2 jaar geleden kocht. Hoop dat iemand hier liefde en tijd in wil steken!9323 schreef: ↑di 24 sep, 2024 19:19De meest 9-5 estates staan er een stuk minder netjes bij. Ik zie bv nul roest bij de achterwielen. Lekkere kleur ook. En zo'n mk.1 zie je niet veel meer...
Te mooi voor de carbagerun zou ik zeggen.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?
Is het een automaat?
Het is echt ongelofelijk dat deze kleine gebreken reden zijn om een auto weg te doen. Opgeteld kost je dit een paar honderd euro.
Een auto van deze leeftijd zonder APK is in principe waard wat de gek er voor heeft. Dus niet meer dan 500 euro.
Het is echt ongelofelijk dat deze kleine gebreken reden zijn om een auto weg te doen. Opgeteld kost je dit een paar honderd euro.
Een auto van deze leeftijd zonder APK is in principe waard wat de gek er voor heeft. Dus niet meer dan 500 euro.
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?
maar als je dat geld niet hebt dan houdt het op, ik snap dat wel.
Volgende maand nieuwe banden, benzine, belasting, parkeergeld..... . enz
Volgende maand nieuwe banden, benzine, belasting, parkeergeld..... . enz
-
kleis
- Geregistreerd lid
Re: Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?
Ik heb deze auto gekocht om mee door Schotland en Engeland te cruisen deze zomer. Het plan was na de zomer m weer op orde maken, apk te doen en weer iemand anders er blij mee te maken.
Ik ga het in amsterdam met deelvervoer doen.
Ik heb zelf niet de tijd en de kennis om m op te knappen en met een goed geweten te verkopen. Maar hij is super mooi, dus hopelijk iemand die hem wél wil opknappen en er nog lang van wil genieten.
Ik ga het in amsterdam met deelvervoer doen.
Ik heb zelf niet de tijd en de kennis om m op te knappen en met een goed geweten te verkopen. Maar hij is super mooi, dus hopelijk iemand die hem wél wil opknappen en er nog lang van wil genieten.
-
kleis
- Geregistreerd lid
Re: Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?
Oh ja. Het is een automaat.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: Komt niet door de APK. Wie wil 'm hebben?
Aha, ik werk in Amsterdam en dan begrijp ik je afweging. Parkeren is duur, en een deelauto is dan idd praktischer.



