ACC blenddoor

1997-2010
Plaats reactie
stieness
Geregistreerd lid

ACC blenddoor

Bericht door stieness » di 06 jun, 2023 7:09

Ha,

9-5 estate 2003.
Mijn rechter mengklep lijkt het begeven te hebben. Foutcode 11 op de ACC.
Na tijdje rijden is het recht standje crematie en links ijskoud. Achter ook warm maar zal wel verbonden zijn met passagierszijde?
Nu wil ik zelf de klep repareren en dacht doe ook meteen links.
Met https://photo.platonoff.com/Auto/200910 ... or_Repair/ ziet het er best te doen uit.
Klopt dat of is het echt een klote klus?
En als ik het toch doe. Zijn er andere ACC onderdelen die dan ook handig/slim zijn om meteen te vervangen?

Wilde in ieder geval even de interieurfilter doen meteen.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: ACC blenddoor

Bericht door Steve-O » di 06 jun, 2023 9:00

Reparatieprocedure is goed zelf te doen. Ga voor de aluminium-upgrade als je die krijgen kunt. Is duurzamer en kost ongeveer evenveel.

Als je er toch bent: Rechts zit een motortje waarvan met de tijd het asje begint te verschuiven. Als je het motortje demonteert kunt je dat makkelijk zien. Je kunt deze met enige kracht terugduwen of, als je daar meer vertrouwen in hebt, een andere monteren.

stieness
Geregistreerd lid

Re: ACC blenddoor

Bericht door stieness » ma 19 jun, 2023 15:54

Denk toch motortje. As werkt prima, kan goed handmatig bedienen en ziet er nog goed uit (auto ook pas 160xxx km) Motortje maakt heel raar geluid.
Duur maar maar nieuwe besteld. Twijfel of ik dan preventief nog van alles ga doen. Hoor ook wel ratelen als ik de recirculatieklep dicht/open doe. Maar zie geen probleem in systeem/diagnose.

Plaats reactie