SID melding theft protection failure

1997-2010
Plaats reactie
Mistergadget
Geregistreerd lid

SID melding theft protection failure

Bericht door Mistergadget » do 16 mar, 2023 10:27

Na het aanschaffen van een SID display met mooiere knoppen bij Elferink en het monteren ervan in mijn MY05 aero estate, krijg ik elke keer bij het starten van de auto de melding: 'Theft protection failure, contact service'. Het alarm gaat niet af. Monteren van mijn vorige SID geeft niet deze melding. Nu heb ik eea ingelezen en begreep ik dat er verschil zit in de SID's. Dit heb ik ook geverifieerd, want het nieuwe display geeft meer functies weer, zoals distance travelled en een alarmfunctie die ik voorheen niet had. Waarschijnlijk geeft de nieuwe SID dus een melding omdat één van de theft protection sensoren (anti tilt/glasbreuk) het niet doet. Is dit op te zoeken via Tech2? En is er wellicht iemand in de buurt van Leiden met een Tech2 die hiermee zou willen helpen?

PeterJanssen
Donateur
Donateur

Re: SID melding theft protection failure

Bericht door PeterJanssen » do 16 mar, 2023 10:46

Ik denk dat je nieuwe SID dmv Tech2 geconfigureerd moet worden naar jouw auto. SID mist een sensor die de auto waar ie uit komt wel had. :O:

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » do 16 mar, 2023 23:25

Ik zou je adviseren een Tech2 aan te schaffen (een kloon) zoek maar eens op het forum. Je zult hem regelmatig nodig hebben en de kosten (ongeveer 300) heb je er zo uit

harolddevries
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door harolddevries » vr 17 mar, 2023 7:45

Beetje overdreven om hier een Tech-2 voor te kopen. Elke Saab garage lost dit binnen 10 minuten op.

Mistergadget
Geregistreerd lid

Bericht door Mistergadget » zo 19 mar, 2023 15:58

Ik heb nog even gekeken bij de achterste leeslampjes, daar zou volgens mij bij een estate een glasbreuksensor moeten zitten toch? Ik zie daar in ieder geval niks zitten. Wellicht inderdaad dat de nieuwe sid is ingesteld op meerdere sensoren. Weet iemand of een MY05 estate aero standaard een uitgebreid alarmsysteem heeft?

johnssons
Geregistreerd lid

Bericht door johnssons » zo 19 mar, 2023 21:37

.... nee ... alleen als optie bij aankoop ...

John

Mistergadget
Geregistreerd lid

Bericht door Mistergadget » ma 20 mar, 2023 22:12

Helder. Inmiddels langs Tinga in Leimuiden geweest, daar is de 'nieuwe' sid ingelezen met Tech2 en geen rare meldingen meer!

Plaats reactie