Ik heb al een tijdje een originele Hirsch-achterspoiler voor mijn 9-5 estate klaarliggen voor montage maar zie er toch een beetje tegenop want heb nog nooit met Sikaflex gewerkt. Is er iemand in de regio Beverwijk-Velsen-Haarlem die me daarbij zou kunnen helpen?
Groet, Martin
Hulp bij montage achterspoiler
-
veenaalt
- Donateur (7x)

Re: Hulp bij montage achterspoiler
Schroeven en kitten geen probleem.
Vaak ben je te bang.
Vaak ben je te bang.
-
busy
- Donateur (4x)

Eerst een mal maken zodat je weet waar de gaten moeten komen Tweekeer meten zodat je zeker weet dat je goed zit Dan eerst kleine boor gebruiken en boor van de maat die je moet hebben Dan zijn gaten op maat passen Zit alles goed dan starten met montage
Hoe dan ook plastic aan binnenzijde eerst verwijderen
Randen gaten aanstippen met verf
Rondom gaten sikaflex aanbrengen
Dan monteren
Hoe dan ook plastic aan binnenzijde eerst verwijderen
Randen gaten aanstippen met verf
Rondom gaten sikaflex aanbrengen
Dan monteren
-
sjares
- Donateur

Ik zou er niet aan beginnen, veelst te riskant! Je kunt beter de spoiler weer van de hand doen (aan mij)
Alle gekheid; volg het advies van busy, dan zit het goed en waterdicht.
Alle gekheid; volg het advies van busy, dan zit het goed en waterdicht.
-
evo
- Donateur (2x)

Ik heb het wel zonder mal gedaan... spoiler met vet insmeren, en een "afdruk" op je klep maken. Ter controle kun je de afdruk, waarin de gaten goed zichtbaar zijn, nog nameten. Dan met een centerpunt een goede punt op de juiste plek slaan en boren...
-
Orphy
- Donateur (5x)

Nou weet ik zeker dat ie het niet gaat proberenevo schreef: ↑do 08 dec, 2022 0:37Ik heb het wel zonder mal gedaan... spoiler met vet insmeren, en een "afdruk" op je klep maken. Ter controle kun je de afdruk, waarin de gaten goed zichtbaar zijn, nog nameten. Dan met een centerpunt een goede punt op de juiste plek slaan en boren...
-
Sonab
- Donateur (4x)

Ik heb indertijd een paar stukjes karton op mijn achterklep getapet. Daar de spoiler opleggen en passen en meten tot hij op de mm correct zit. Dan voorzichtig op spoiler duwen zodat de boutjes ervan in het karton drukken. Dan weet je precies waar je met de centrepin en boor moet zijn.
Houd een doek bij de hand om eventuele overtollige sikaflex na montage meteen grondig te kunnen wegvegen.
Tenslotte de moertjes handvast draaien en dan na opdrogen van de kit pas de laatste slag aandraaien zodat je niet alles in vloeibare toestand ertussen uit perst
Houd een doek bij de hand om eventuele overtollige sikaflex na montage meteen grondig te kunnen wegvegen.
Tenslotte de moertjes handvast draaien en dan na opdrogen van de kit pas de laatste slag aandraaien zodat je niet alles in vloeibare toestand ertussen uit perst