De DENSO Navigatie die er nu in zit:

Ik heb nu besloten om de Denso te vervangen door iets anders. Via dit topic wilde ik, met hulp van de ervaring en inzichten van medeforummers, een goed alternatief vinden en daarna in te (laten) bouwen. Ik weet dat er net zo veel navigatiesystemen zijn als meningen ... dus wordt dit een interessante discussie. Toch hoop ik dat ook anderen er wat aan hebben.
Mijn eisen lijstje:
- Modern en courant navigatie systeem (dus TomTom-, Garmin- of VDO Dayton-achtig gebaseerd).
- Kaarten op een SD card, zelf te updaten via de computer.
- Fatsoenlijke 3D weergave van de route.
- TMC verkeersupdate.
- Audio met aangesloten kunnen worden op aanwezige Harman Kardon installatie.
- Radio, CD speler.
- USB ingang voor muziek.
- iPhone/iPod ingang voor alleen muziek.
- Knopverlichting (indien aanwezig) in 'Saab groen'.
- Stuurwielknoppen bediening van radio en navigatie.
- In te bouwen in Saab 9-5 (dus via een passend frame).
- Radio en navigatie onafhankelijk van elkaar aan/uit te zetten.
Mijn wensen lijstje:
- HD Trafic (achtige) functionaliteit.
- Actuele snelheidscontroles (via apart abonnement).
- Samenwerken met de aanwezige 6CD wisselaar.
- iPhone/iPod bediening via stuurwielknoppen.
- Instelbare kaartkleuren.
- Gladde afwerking, geen ribbels, bobbels of andere dingen die uitsteken (of kantelen).
- Bekend merk.
Hoeft niet, maar te overwegen:
- Telefoon functie (ik heb al een fijne Parrot in de auto die het erg goed doet).
- Parkeercamera.
Volledig onnodig:
- DVD's afspelen.
- Spraakbediening.
De afgelopen weken heb ik al wat zitten zoeken naar goede systemen. Maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer. Voor mij is de kwaliteit het belangrijkste... daarna pas de prijs!
Forummer Redaero heeft onlangs een Pioneer AVIC-F30BT laten inbouwen, na wat een wat lastige inbouw, schijnt alles nu goed te werken. Het ziet er erg mooi uit, met name door het speciale 9-5 frame, al steekt de unit wel ietsjes vooruit.
PIONEER AVIC F30BT:

Al pruttende op het internet, kwam ik ook de Sony XNV-L77BT tegen. Deze draait op mijn vertrouwde TomTom systeem, al geloof ik dat niet alle opties van TT er in zitten. Qua presentatie zie ik dit erg zitten, maar dat is vooral omdat ik TomTom zo enorm gewend ben.
SONY XNV-L77BT:

Ik wil jullie graag vragen om meningen, ervaringen en adviezen te geven.