sirene alarm batterij

1997-2010
irix
Geregistreerd lid

Re: sirene alarm batterij

Bericht door irix » di 20 jan, 2015 16:47

Na heel veel moeite is het kreng er uit, de alarmunit dus. Wat een gedoe.
Nu hij er uit is blijkt ook dat dit de versie is zonder schroefjes, dus dichtgeplakt/gegoten. Fijn :(
Hoe ga ik dit nu openen? Ik heb geen Dremel.

irix
Geregistreerd lid

Bericht door irix » di 20 jan, 2015 17:33

Het antwoord is: een ijzerzaag, een stanleymes, wat geduld en veel voorzichtigheid. Het is gelukt.
Ik heb ook gelezen dat de CR17335SE niet hetzelfde zijn als de CR17335 (zonder SE) en dat het probleem snel terugkomt als ik die er in zet.
In de plaats dan maar Duracell CR123A besteld, dat zijn vervangers met dezelfde specs als de originele CR17335, alleen dan zonder soldeerlipjes, dus heb ik elders weer 2 houders besteld. Hopen dat morgen alles binnen is, dan kan alles terug er in. Alles is inmiddels van het bordje verwijderd en de condensatoren vervangen voor nieuwe Panasonics.

irix
Geregistreerd lid

Bericht door irix » wo 21 jan, 2015 18:07

Dit is het geworden:

Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe condensatoren, nieuwe CR123A batterijen in houders (ik ga de batterijen nog wel vastzetten met een drupje lijm er onder).
Op hoop van zegen!

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » wo 21 jan, 2015 18:26

irix schreef:Dit is het geworden...
Niet slecht voor iemand die nog geen wiel kan verwisselen.
irix schreef:... ik heb nu wel een Saab Alarm Repair Kit
Waarom heb je nu uiteindelijk deze toch niet gebruikt?

irix
Geregistreerd lid

Bericht door irix » wo 21 jan, 2015 19:55

[]

Alles terug ingebouwd (ik moet alleen het wiel nog vast vast zetten, hopelijk doe ik dat goed :P )

Resultaat:

Afbeelding

En het alarm werkt ook weer gewoon.

Reden dat ik die witte batterijen niet heb gebruikt is omdat ik nog wat onderzoek heb gedaan en de CR17335 en CR17335SE hebben een paar erg belangrijke verschillen.
Ze zijn wel allemaal 3V:

CR17335 (origineel)
Capaciteit: 1400mAh
Ontlading: 10mA
Ontlading continue: 1500mA
Piek: 3500mA

CR17335SE (de witte)
Capaciteit: 1800mAh
Ontlading: 1mA
Ontlading continue: 8mA
Piek: 100mA

CR123A (die ik nu heb gebruikt)
Capaciteit: 1500mAh
Ontlading: 10mA
Ontlading continue: 1500mA
Piek: 3000mA

Zoals je ziet hebben de witte batterijen wel een hogere capaciteit, maar ze zijn veel sneller leeg, ze kunnen maar weinig hebben.
Conclusie: laat een tijdje je alarm afgaan en die witte zijn weer leeg. Resultaat: na een paar maanden weer hetzelfde probleem als voorheen.

Dus als er geen originele CR17335 te krijgen is dan moet je de CR123A nemen, die komen qua specs het best overeen.
Neem je de CR17335SE dan komt het probleem binnen afzienbare tijd terug zodra je alarm een paar keer is afgegaan.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » vr 23 jan, 2015 0:56

mooi gedaan1

bedankt voor info en duidelijke foto's.

Heb je nog besteladressen die je aan kunt raden voor de onderdelen?

irix
Geregistreerd lid

Bericht door irix » vr 23 jan, 2015 13:17

CR123A is vrijwel overal te krijgen, de houders heb ik ergens gevonden waar ze er nog net 2 hadden (oude voorraad gok ik), dus goed zoeken bij je lokale elektronicahandel.
Alleen zorg dat je 'verse' batterijen krijgt, aan oude heb je niks. Liever een euro meer betalen dan dat ze nog maar 2 jaar meegaan, het was niet het leukste klusje namelijk (je kunt er vrij lastig bij).
De houders zijn overigens te groot en de pinnen te dik, dus pinnen afknippen en draadjes solderen, de houders vastlijmen met een lijmpistool. Ook de batterijen even een drup lijm geven, je hebt er niets aan als ze er onderweg uitvallen.

Dus ik zou niet zeggen dit is de ideale oplossing, maar met een beetje modificatie kun je toch een goed werkend resultaat krijgen.
Alleen als je die CR17335SE gaat inbouwen dan weet je dat binnen afzienbare tijd het probleem waar je alles voor uit elkaar haalde terug gaat komen, daarom heb ik ze ook niet gebruikt. Zonde, maar altijd beter dan over een half jaar nog eens hetzelfde moeten doen (alarm gaat namelijk ook wel eens af als het hard hagelt en als die batterijen dan na een paar keer weer leeg zijn...).

Plaats reactie