Standverwarming

1997-2010
pilon
Geregistreerd lid

Re: Standverwarming

Bericht door pilon » wo 17 nov, 2004 23:00

Waar heb je de calix motorverwarming laten monteren?
Ik heb ook wel interesse!

mvg Hiddo

Borgwoud
Geregistreerd lid

Bericht door Borgwoud » do 18 nov, 2004 0:05

Beste Hiddo,

De Calix-verwarming, Saabnr. 40400126652, is door mijn SAAB-dealer in Leeuwarden, Wassenaar, ingebouwd. Ze zijn hier niet bekend bij het publiek, maar in de Scandinavische regio rijden vele auto's ermee. Er is daar ook een infrastructuur die op veel plaatsen een electrische aansluiting biedt voor de Calix, zoals parkeerplaatsen.
Kijk ook maar op de website, Calix.se.

S. Woudstra

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » do 18 nov, 2004 23:23

Mijn auto staat op straat en niet op eigen terrein dus zo'n elektrische verwarming lijkt mij voor mij geen optie.
Maar ik ben wel nieuwsgierig naar de calix-verwarming - die oprijlaan komt nog wel! - en vraag mij af waar bijvoorbeeld de stekker zit en hoe je dan de auto afsluit en op het alarm zet.
Is het mogelijk om een paar fotos te laten zien?
vriendelijke groet,
Olaf
P.s. Heb jij toevallig een mooie okerkleurige 96 te koop met een losse rechterdeur?

Borgwoud
Geregistreerd lid

Bericht door Borgwoud » vr 19 nov, 2004 0:26

Beste Olaf,

Mijn auto staat ook op straat, vlak naast mijn huis, dus een kabeltje gaat nog wel. De aansluiting is voor in de bumper, naast de mistlampen. Je ziet het bijna niet. Een speciale Calixstekker met een kleine doorsnee van 2,5 cm steek je hierin.

De auto kan gewoon op alarm en worden afgesloten, omdat de aansluiting buiten is. Het apparaat gebruikt zo'n 500 watt. Op nachtstroom is dit enkele centen per uur. Deze kosten haal je er zo weer uit omdat de opwarmtijd korter wordt en de auto sneller overschakelt naar LPG (in mijn geval).

Sipke Woudstra

pdp2
Geregistreerd lid

Bericht door pdp2 » do 20 dec, 2007 0:01

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » do 20 dec, 2007 0:13

Marc schreef:bestelnummer is

400 106 639 basiskit

400 106 621 Aanvullende verwarmingskit

400 106 647 aanvullende brandstofslangenkit (- Y304000)
400 106 647 aanvullende brandstofslangenkit (Y3040001 -)

400 106 654 aanvullende bedradingskit.

Als je bovenstaande nummers doorgeeft aan de dealer, heb je de prijs in 5 minuten.
Euhm zijn dat niet de onderdeelnummers voor de diesels? Topicstarter heeft een Benzine.

WMB
Geregistreerd lid

Bericht door WMB » do 20 dec, 2007 10:08

jwaterink schreef:Euhm zijn dat niet de onderdeelnummers voor de diesels? Topicstarter heeft een Benzine.
Ik hoop dat de topic starter na 3 jaar niet nog steeds op een standkachel staat te wachten...

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » do 20 dec, 2007 10:12

WMB schreef:
jwaterink schreef:Euhm zijn dat niet de onderdeelnummers voor de diesels? Topicstarter heeft een Benzine.
Ik hoop dat de topic starter na 3 jaar niet nog steeds op een standkachel staat te wachten...
:oops: :roll: :rotfl: foutje

niels1
Geregistreerd lid

Bericht door niels1 » do 23 nov, 2023 16:21

Een beetje een oude koe uit de sloot halen,

maar ik heb in de door mij van de zomer aangeschafte een Saab een DEFA kachel,

Nu wilde ik deze voor het eerst proberen vanmorgen, echter ging het auto alarm af.

het betreft hier een 9-3 uit 2008

heeft iemand hier ervaring mee? en is dit op te lossen?

Plaats reactie