Is de band toevallig van het merk Michelin?Aero95-2000 schreef: ↑za 15 jun, 2024 9:40Rest van de band incl. profiel nog prima. Alleen de buitenkant dus zo raar met die barstjes...
Band is van 2018...
Barstjes in band gevaarlijk?
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Re: Barstjes in band gevaarlijk?
-
Aero95-2000
- Geregistreerd lid
Ja hoezo?Steve-O schreef: ↑za 15 jun, 2024 17:29Is de band toevallig van het merk Michelin?
-
9000-95
- Donateur

Michelin banden hebben er een handje van om heel snel uit te drogen. Precies de reden dat ik ze al jaren mijdt als de pest. Nog lang voordat ze er aan toe zijn als op je foto, is het rubber al zo ver heen dat ze geen grip meer hebben.
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Nog nooit meegemaakt en ik rij al denk ik 30 jaar Michelin.
Alex
Alex
-
phanot
- Donateur (2x)

Houd er ook rekening mee dat het misschien wettelijk wel goed kan zitten,
maar bij een ongeval met oude of gebarsten banden, kan dit een mogelijkheid zijn voor een verzekeringsmaatschappij om niet uit te keren.
Geen risico nemen en gewoon vervangen. Een nieuwe band van het allergoedkoopste merk is altijd beter dan een duur merk met barstjes.
maar bij een ongeval met oude of gebarsten banden, kan dit een mogelijkheid zijn voor een verzekeringsmaatschappij om niet uit te keren.
Geen risico nemen en gewoon vervangen. Een nieuwe band van het allergoedkoopste merk is altijd beter dan een duur merk met barstjes.
-
Funky Dude
- In memoriam †
Het bevreemd mij dat het woord klapband hier nog niet genoemd is, het exemplaar op de foto lijkt alle ambitie te hebben er één te worden...
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
Ik heb de laatste jaren aardig wat bandensets door mijn handen zien gaan. Vrijwel alle met flinke barsten, waaronder die vergelijkbaar als de foto van topicstarter, waren idd van Michelin.Steve-O schreef: ↑za 15 jun, 2024 17:29Is de band toevallig van het merk Michelin?
Ik gok trouwens nooit met banden, ze verouderen immers door flink wat omstandigheden. En je hebt slechts met een paar kleine stukjes rubber contact met de weg, dus dat moet in topstaat zijn om ook onder lastige omstandigheden er van op aan te kunnen. Ouder dan 5 jaar en ze gaan er bij mij vanaf.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Mijn antwoord is al door vele anderen gegeven zie ik. De naam betaal je, maar de levensduur is vaak beduidend korter.Aero95-2000 schreef: ↑za 15 jun, 2024 19:43Ja hoezo?
Produktkwaliteit en prijs kloppen niet.
Een goede band gaat kan best veel langer mee dan 5 jaar. Hangt ook van diverse factoren af. Maar Michelin haalt die termijn doorgaans niet.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Michelin maakt in mijn beleving goede banden maar dragen inderdaad af en toe belachelijk snel uit.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
wellicht daarom dat Michelin adviseert om hun eigen banden na 10 jaar te vervangen.
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
Haalden ze die 10 jaar maar 
-
Barboer
- Donateur (6x)

Ik had all seasons Michelins, nog geen 5 jaar oud, maar ook al scheurtjes.
Ik heb ze vervangen.
Ik heb ze vervangen.
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

Hoeveel kilometer had je er toen mee gereden? Na 5 jaar wissel zou ik geen probleem mee hebben.Barboer schreef: ↑zo 16 jun, 2024 20:42Ik had all seasons Michelins, nog geen 5 jaar oud, maar ook al scheurtjes.
Ik heb ze vervangen.
-
Barboer
- Donateur (6x)

Deze zaten eronder toen ik 'm kocht.frits 9-3 schreef: ↑ma 17 jun, 2024 9:00Hoeveel kilometer had je er toen mee gereden? Na 5 jaar wissel zou ik geen probleem mee hebben.
Op advies van Saab Bas nieuwe banden vóór ik naar Noorwegen ging.