Subframe uitwisselbaar?
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Re: Subframe uitwisselbaar?
Vandaag maar even naar de ijzerboer gefietst en voor 3 euro 3 soorten ringen gehaald: m12, m14 en m16. Net driehoekjes losgedraaid en ring ertussen geplaatst, voor de nieuwsgierigen onder ons: m14 past het best. M16 kan ook, maar zit dan vrij dicht tegen de randen aan.
Nu dus echt klaar!
en nogmaals, wat is het fijn om van die kraak af te zijn!
Nu dus echt klaar!
en nogmaals, wat is het fijn om van die kraak af te zijn!
-
StanvanBeek
- Geregistreerd lid
4 jaar na dato wil ik toch nog even gebruik maken van dit topic.
Ik merk dat er veel discussie is over het gebruik van Powerflex bussen op 2002 onwards modellen omdat de middelste bussen een andere maat zouden hebben.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik neig ernaar om ze gewoon te bestellen en te zien of het gaat of niet.
Ik merk dat er veel discussie is over het gebruik van Powerflex bussen op 2002 onwards modellen omdat de middelste bussen een andere maat zouden hebben.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik neig ernaar om ze gewoon te bestellen en te zien of het gaat of niet.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Daar hoeft geen discussie over te zijn hoor. Vanaf my2002 zijn de middelste bussen inderdaad groter in diameter. Punt.
De vier hoeken zijn qua formaat gelijk gebleven. Daar kun je dus poweflex of andere PU gebruiken. In de middelste posities kun je daarom alleen originele rubbers gebruiken, daarvoor zijn geen PU versies beschikbaar (kun je wel op maat laten maken evt). Je kunt daar wel PU bussen in zetten (zoals sommige hobbyisten doen) maar dat is volkomen zinloos: dan heb je na montage al speling wat de overige bussen zwaarder belast en waardoor je dus nog beter de oude “versleten” bussen in die positie kunt laten zitten.
De vier hoeken zijn qua formaat gelijk gebleven. Daar kun je dus poweflex of andere PU gebruiken. In de middelste posities kun je daarom alleen originele rubbers gebruiken, daarvoor zijn geen PU versies beschikbaar (kun je wel op maat laten maken evt). Je kunt daar wel PU bussen in zetten (zoals sommige hobbyisten doen) maar dat is volkomen zinloos: dan heb je na montage al speling wat de overige bussen zwaarder belast en waardoor je dus nog beter de oude “versleten” bussen in die positie kunt laten zitten.
-
Injectie
- Moderator
De middelste bussen van de nieuwere types zijn er inmiddels ook in PU
-
StanvanBeek
- Geregistreerd lid
Heb je enig idee waar deze te krijgen zijn?Injectie schreef: ↑do 30 mei, 2024 4:21De middelste bussen van de nieuwere types zijn er inmiddels ook in PU
-
StanvanBeek
- Geregistreerd lid
Ik heb ze eens een bericht gestuurd.
Het is een beetje vaag, lijkt alsof in de UK en de US de andere Powerflex bussen wel beschikbaar zijn, maar iedere webshop hier in NL geeft niet echt aan of het de goede set is.
Het is een beetje vaag, lijkt alsof in de UK en de US de andere Powerflex bussen wel beschikbaar zijn, maar iedere webshop hier in NL geeft niet echt aan of het de goede set is.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

-
StanvanBeek
- Geregistreerd lid
https://www.ebay.nl/itm/276111793784?mk ... media=COPYSapphire schreef: ↑do 30 mei, 2024 12:39Link?
-
Moeshkien
- Geregistreerd lid
-
Moeshkien
- Geregistreerd lid
En nog zo iets gevonden in NL
https://www.biesheuvel.nl/nl/catalog/pr ... 6-208-40h/
https://www.biesheuvel.nl/nl/catalog/pr ... 6-208-40h/
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Cool, dit is net een nieuw product. Mooi om te zien dat er nog zaken ontwikkeld worden voor oude Saabs.