Gebruikte trekhaak ??

1997-2010
Plaats reactie
paulus900cabrio
Geregistreerd lid

Gebruikte trekhaak ??

Bericht door paulus900cabrio » za 04 mar, 2023 16:11

Ik overweeg op mijn 9-5 estate een trekhaak te laten monteren om met een aanhangwagen af en toe tuinafval naar de stort te brengen. Zag bij Elferink tweedehands diverse te koop. Zijn er ervaringen mee, denk aan een 7 polige, want iets zwaars of bijzonders ga ik er toch niet mee treken, afneembaar natuurlijk want dat is fraaier...Uiteraard laten monteren door een deskundige garage.(twee linker handen)
Ben benieuwd naar commentaar...

Oosthoek
Donateur
Donateur

Re: Gebruikte trekhaak ??

Bericht door Oosthoek » zo 05 mar, 2023 15:31

Afneembare trekhaak is een aanrader. Heb er zelf een gekocht, met originele zeven pools aansluiting, bij forummer Steve-O. Misschien vantevoren in je kofferruimte kijken of je een originele aansluitingsvoorbereiding hebt liggen.

Voor montage kun je wellicht bij andere forummers terecht. Geen moeilijk klusje, wel handig (geen noodzaak) om een brug te hebben en twee rechter handen :lol:

el-barro
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Gebruikte trekhaak ??

Bericht door el-barro » zo 05 mar, 2023 16:34

Ik heb ook net via forummer Royw een vaste trekhaak aangeschaft. Mocht je er een aanschaffen zou ik goed kijken of hij compleet is. Bij een trekhaak horen extra bumpersteunen zodat de bumper met 2 bouten extra vast kan. Ook de bevestigingsbouten onder de bodem zijn geen gewone bouten. Ik verving mijn afneembare ivm extreme roest, dus de extra delen en bevestigingsbeugels had ik genoeg.

Plaats reactie