Na jaren vreemdgaan met Volvo's, keer ik binnenkort terug naar Saab, met liefde terugdenkend aan de 90 en 900s die me naar de randen van het continent brachten, niet zonder horten of stoten maar wel altijd met veel plezier. Mooi om zo'n levendig forum aan te treffen! k zal me binnenkort nog even netjes voorstellen met foto's, maar de garagist is nog bezig met wat klusjes.
Het gaat om een Saab 2.3T aero uit 2004 en er zit een Denso met nav in. Ik heb me ingelezen op het forum en weet dat er al veel over geschreven is: mijn twee vragen komen daaruit voort.
Het liefst laat ik het originele systeem erin, maar het heeft upgrades nodig.
1.Saabaux: De BT-modules voor Denso zijn al een tijdje "out of stock" bij de Zweedse verkoper. Mailtje gestuurd, geen sjoege. Marktplaats en Ebay bieden evenmin soelaas. Kan iemand me hieraan helpen? Of heb je tips over waar het wellicht te krijgen is?
2. Navigatie. De kaarten zijn verouderd en volgens mij nooit voorzien van een update. Ik stuit op deze verkoper. Heeft iemand op het forum hier ervaring mee?
https://www.bestnavmaps.com/dvd-saab-95 ... -248-p.asp
Dank voor meedenken alvast!
Denso - bluetooth en nav-update
-
Descendent
- Donateur (2x)

Re: Denso - bluetooth en nav-update
weet je zeker dat er een Denso inzit?
In 2004 model zit vaak een kenwood unit weet ik uit ervaring. (ze lijken namelijk van buitenaf erg op elkaar,)
In 2004 model zit vaak een kenwood unit weet ik uit ervaring. (ze lijken namelijk van buitenaf erg op elkaar,)
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Knoppen onder scherm = Kenwood
Knoppen naast scherm = Denso
Ik zou er een moderne radio in knutselen
Knoppen naast scherm = Denso
Ik zou er een moderne radio in knutselen
-
Bartlecoq
- Geregistreerd lid
Volgens mij is het een Denso. Zie foto
Iets nieuws inbouwen is zeker ook een optie. Heb je tips?
Moet zeggen dat ik zo'n klassiek ding ook wel wat vind hebben. Lekker oldskool en er kwam wel goed geluid uit. Een navigatiekaart uit 2018 vind ik prima en als ik muziek kan streamen vanaf mijn foon, ben ik tevreden. Heb ook nog een parrot ck3100 liggen die ik erin kan knutselen en dan ben ik volgens mij voor een euro of 250 klaar. Ik weet niet of dat lukt met een nieuwe autoradio. Maar goed, dan moet het spul wel voorhanden zijn en werken natuurlijk....

Iets nieuws inbouwen is zeker ook een optie. Heb je tips?
Moet zeggen dat ik zo'n klassiek ding ook wel wat vind hebben. Lekker oldskool en er kwam wel goed geluid uit. Een navigatiekaart uit 2018 vind ik prima en als ik muziek kan streamen vanaf mijn foon, ben ik tevreden. Heb ook nog een parrot ck3100 liggen die ik erin kan knutselen en dan ben ik volgens mij voor een euro of 250 klaar. Ik weet niet of dat lukt met een nieuwe autoradio. Maar goed, dan moet het spul wel voorhanden zijn en werken natuurlijk....

-
Tubbe
- Donateur (2x)

postma hier op het forum heeft wel een versie 2017/2018 voor je, voor nog iets minder. Werkt bij mij prima, al gebruik ik m steeds minder
met dit soort setjes knutsel je er zo een andere headunit in https://incartec.co.uk/product/Saab-9-5 ... O-FK-310-2
met dit soort setjes knutsel je er zo een andere headunit in https://incartec.co.uk/product/Saab-9-5 ... O-FK-310-2
-
Bartlecoq
- Geregistreerd lid
Super. Ik heb postma een pb gestuurd en dat setje ziet er wel werkbaar uit. Dank voor de tips!