Mijn 9-5 aero 2003 heeft een Hirsch tuning met oa Hirsch cobra.
Nu heeft de turbo wat speling en deze moet dus vervangen worden.
Ik heb een gloednieuwe shortnose TD04 met King cobra op de plank liggen.
Kan ik deze zo omwisselen, of zou de software dan ook aangepast moeten worden?
King cobra vs Hirsch software
-
daniel 9-3
- Donateur

Re: King cobra vs Hirsch software
Ik heb geen idee maar volg dit wel.
Mijn Saab is ook van 2004 en heb hier ook nog 2006 Aero spul op de plank liggen.
Ik denk dat Dion of evo hier vast meer over kunnen vertellen
Mijn Saab is ook van 2004 en heb hier ook nog 2006 Aero spul op de plank liggen.
Ik denk dat Dion of evo hier vast meer over kunnen vertellen
-
evo
- Donateur (2x)

De king flowed iets meer dan de Hirsch. Na 06 was de Hirsch dus ook geen upgrade meer voor de Aero.
Nu is het verschil echter niet zo groot als van gewone cobra naar king, maar wel weer een verbetering.
Bottom line. Het flowed gewoon allemaal wat makkelijker. En zonder software aanpassing heb je het potentieel op wat overboost, vooral bij het op het gas gaan. Gevolg hiervan kan zijn dat je een negatieve boost adaptie opbouwt, waardoor je SAAB juist trager gaat aanvoelen.
Beste is om gewoon even langs te komen.
Nu is het verschil echter niet zo groot als van gewone cobra naar king, maar wel weer een verbetering.
Bottom line. Het flowed gewoon allemaal wat makkelijker. En zonder software aanpassing heb je het potentieel op wat overboost, vooral bij het op het gas gaan. Gevolg hiervan kan zijn dat je een negatieve boost adaptie opbouwt, waardoor je SAAB juist trager gaat aanvoelen.
Beste is om gewoon even langs te komen.
-
daniel 9-3
- Donateur

Voorlopig ben ik tevreden/moet ik het doen met mijn 3inch dp met ferrita en aangepaste software.
Het lijkt me leuk om in de toekomst de Saab misschien iets verder uit te bouwen. Het blok heeft al 350k gelopen maar doet het prima.
Los van een klein lekje in de catch can/ het zwarte bakje achterop het blok waar olie sputters uitkomen? Waar ik op kortere termijn toch wat aan wil doen. Loopt ie prima en geniet ik er van dat ie ongeveer 280pk heeft en lekker soepel oppakt.
Onderstaand lijkt me ooit wel erg leuk. Maar niet als daily driver voor het hele gezin. Hier zit een spaghetti spruitstuk op met een g30-660 dus zal ergens rond de 450pk uitkomen?

Het lijkt me leuk om in de toekomst de Saab misschien iets verder uit te bouwen. Het blok heeft al 350k gelopen maar doet het prima.
Los van een klein lekje in de catch can/ het zwarte bakje achterop het blok waar olie sputters uitkomen? Waar ik op kortere termijn toch wat aan wil doen. Loopt ie prima en geniet ik er van dat ie ongeveer 280pk heeft en lekker soepel oppakt.
Onderstaand lijkt me ooit wel erg leuk. Maar niet als daily driver voor het hele gezin. Hier zit een spaghetti spruitstuk op met een g30-660 dus zal ergens rond de 450pk uitkomen?

-
J.vandermeulen
- Donateur

Lijkt op de snuit van een 9-3 ss maar met b235 motor?
-
J.vandermeulen
- Donateur

Sorry. Ik ben gebrainwashed met alleen maar 9-3's. Het wordt tijd voor een 9-5.