Mijn conclusie die ik uit reacties tot nu toe kan halen:
- Uitlijningen, zeker die laatste is theoretisch gezien (de waarden) goed gedaan. Echter staat hiermee nogsteeds het stuur compleet scheef naar links en trekt het naar rechts.
- Camber had het ook al voordat het naar-rechtstrekken-probleem ontstond (kan ik me nog herinneren, voordat het probleem er was). Ik verwacht daarom niet dat dit het probleem veroorzaakt.
- Probleem is ergens ontstaan nadat begin dit jaar 2 nieuwe complete veerpoten zijn geplaatst. Daarna vanalles hieraan moeten gebeuren (vanwege kraak-knoep problemen) maar eindigt het ermee dat telkens na verschillende keren uitlijnen het stuur naar links (of naar rechts) staat en het erg naar rechts trekt.
- Subframe is eraf geweest in die tussentijd, ik begrijp dat dit wel een probleem kan geven bij uitlijnen maar niet dat dit het probleem van stuur niet recht krijgen en naar rechtstrekken kan veroorzaken.
Om het probleem te verduidelijken: als ik rechtdoor wegrijd in m'n wijk a 15km/h, over klinkerkopjes, dan staat mijn stuur een beetje ( / ) en voel beetje kracht aan stuur dat het recht wil staan. Laat ik het stuur los, dan binnen seconden staat stuur ( -- ) of zelfs beetje naar ( \ ) en rijdt de auto flink naar rechts. Met andere snelheden / wegen ook.
Vraagje: als bijvoorbeeld de linker veerpoot iets te ver naar voren zou staan. Dan zal de auto naar rechts gaan rijden. Maar is dat dan niet te zien in zo'n gelaserde 3D meting, dat 1 poot niet recht staat tov de ander?
Eigenlijk moet ik eerst kunnen uitsluiten of 1 van die 2 nieuwe complete veerpoten het probleem veroorzaakt. Dit lijkt me namelijk het meest voordehandliggend.
Misschien dus eerst als test proberen iemand te vinden die 2 oude complete veerpoten heeft, en deze erin laten zetten. Het probleem is direct te merken. Trekt het nogsteeds naar rechts, dan ligt het niet aan de veerpoten?