Schoonmaken achterrem
-
busy
- Donateur (4x)

Re: Schoonmaken achterrem
In antwoord op je vraag. De schijven zou ik ook vervangen, die kosten van ATE 46 euro per stuk en van Vaico 22 euro per stuk bv.
-
Dominique montfort
- Geregistreerd lid
Oké dank voor jullie reacties en het delen van de diktes. Dat zal wel goed komen maar ging mij om de roestvorming, putjes en inloopkasten van de oude blokjes op de schijf. Maar dat is van een foto lastig natuurlijk.
-
Dominique montfort
- Geregistreerd lid
Vandaag de remmetjes afgemaakt. Nieuwe schijven en blokken. Ook de stiftjes en rubbers vernieuwd.

Op naar de volgende klus.... Radio perikelen. Antenne lijkt kapot. Komt niet omhoog en ratelt maar wat. Ook nog radio code zien te krijgen. En dan de kap van de cabrio.... In het begin deed hij nog iets maar inmiddels geen actie meer. Wel met handbediening aan gezeten dus dat wordt een tech 2 moment waarschijnlijk....

Op naar de volgende klus.... Radio perikelen. Antenne lijkt kapot. Komt niet omhoog en ratelt maar wat. Ook nog radio code zien te krijgen. En dan de kap van de cabrio.... In het begin deed hij nog iets maar inmiddels geen actie meer. Wel met handbediening aan gezeten dus dat wordt een tech 2 moment waarschijnlijk....
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Goed bezig geweest
Ik heb afgelopen weekend de klauwen ook gedaan. Wat wel een leuk detail is, is dat de zuigers in de klauw niet vlak zijn aan de zijde van de remblokken! Een sectie ligt lager waardoor de remblokken makkelijker lossen. Een soort hefboom principe.
Ik heb afgelopen weekend de klauwen ook gedaan. Wat wel een leuk detail is, is dat de zuigers in de klauw niet vlak zijn aan de zijde van de remblokken! Een sectie ligt lager waardoor de remblokken makkelijker lossen. Een soort hefboom principe.
-
Dominique montfort
- Geregistreerd lid
Ja klopt! Was me ook opgevallen. Heb nog gezocht of die opening nog op een specifieke plaats moesten komen. Waren jouw klauwen nog netjes verder wat ringen en rubbers betrof?
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Achter was alles goed, maar toch alles vernieuwd. Ook de remslangen en de leidingen.
Vóór was bij 1 remklauw het rubber kapot en dus ook de zuiger… maar ook dat is nu weer spik en span!
Vóór was bij 1 remklauw het rubber kapot en dus ook de zuiger… maar ook dat is nu weer spik en span!