Motor hapert en stottert bij laag toerental
-
evo
- Donateur (2x)

Re: Motor hapert en stottert bij laag toerental
Om het nog ingewikkelder te maken.... doe ik graag.... onder snorkel versta ik het gedeelte van de inlaat dat naar het luchtfilter leidt....
maakt niet uit of het een terreinwagen is....
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Dan had je ook nog de snorkels https://nl.wikipedia.org/wiki/Snorkels_(animatieserie) 
-
beekemm
- Geregistreerd lid
je je hebt ze ook met een bikini er aan vast
-
Gert.On
- Geregistreerd lid
Dank voor de suggesties (ook voor de tips hoe ik het morele kompas zou moeten richten). Na een stilte en storing zoeken en zoeken en zoeken (door mezelf, Peter en jullie hulp) is het probleem nog niet helemaal uit de wereld. Alle tips van Werli zijn gecheckt.
Peter heeft het gasklephuis helemaal gereinigd en het probleem is minder aanwezig, maar nog niet helemaal weg. Met vochtig weer is het probleem erger. Kijk het aan, of het probleem zich bij regen na de reiniging nog steeds in mindere mate zich voordoet. Vreemde is dat het niet continu merkbaar is. Soms bij uitrollen valt het toerental weg. Het probleem doet zich meer voor als je actief en harder remt, in combinatie met vochtig weer een tandje meer.
Zal ik de uitkomt (en tussenstappen) blijven delen, of is het geen zinvolle zoektocht?
Peter heeft het gasklephuis helemaal gereinigd en het probleem is minder aanwezig, maar nog niet helemaal weg. Met vochtig weer is het probleem erger. Kijk het aan, of het probleem zich bij regen na de reiniging nog steeds in mindere mate zich voordoet. Vreemde is dat het niet continu merkbaar is. Soms bij uitrollen valt het toerental weg. Het probleem doet zich meer voor als je actief en harder remt, in combinatie met vochtig weer een tandje meer.
Zal ik de uitkomt (en tussenstappen) blijven delen, of is het geen zinvolle zoektocht?
-
evo
- Donateur (2x)

Is de SAAB al eens goed uitgelezen? Niet alleen op foutcodes maar bijv ook op adapties? Dus met een Tech2?
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ik zet mijn geld op een defect gasklephuis, maar het blijft speculeren natuurlijk zonder gedegen diagnose.Gert.On schreef: ↑vr 25 feb, 2022 17:42Peter heeft het gasklephuis helemaal gereinigd en het probleem is minder aanwezig, maar nog niet helemaal weg. Met vochtig weer is het probleem erger. Kijk het aan, of het probleem zich bij regen na de reiniging nog steeds in mindere mate zich voordoet. Vreemde is dat het niet continu merkbaar is. Soms bij uitrollen valt het toerental weg. Het probleem doet zich meer voor als je actief en harder remt, in combinatie met vochtig weer een tandje meer.
Delen mag natuurlijk altijd.Gert.On schreef: ↑vr 25 feb, 2022 17:42Zal ik de uitkomt (en tussenstappen) blijven delen, of is het geen zinvolle zoektocht?
-
ReinO
- Donateur (2x)

de lastigste kwalen zijn natuurlijk die die niet voortdurend zich tonen. en zo n half defect gkh of bdp kan ook nog eens andere
kwalen verbergen.
Ga bij evo langs zou ik zeggen (en misschien heeft ie nog een gkh liggen), de garage heeft er alles aan gedaan en die kunnen echt wel wat.
Meneer Nieuwkerk zou ik niet volgen idd.
kwalen verbergen.
Ga bij evo langs zou ik zeggen (en misschien heeft ie nog een gkh liggen), de garage heeft er alles aan gedaan en die kunnen echt wel wat.
Meneer Nieuwkerk zou ik niet volgen idd.
-
beekemm
- Geregistreerd lid
als vocht een rol speelt is het meestal iets elektrisch
-
Gert.On
- Geregistreerd lid
Is het echt zo simpel? Ik zag dit filmpje op YouTube: https://youtu.be/6tmSB2xA5bA
Nee, zo simpel is het dus niet.
Nee, zo simpel is het dus niet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
evo
- Donateur (2x)

Als je lekkage van intake naar gkh hebt zie je dat vaak aan olie rondom de overgang tussen die twee. Soms is de o-ring zo plat gedrukt en de inlaat niet goed aangedraaid. O-ring hoort er natuurlijk wel te zitten.
Ik heb je topic / posts niet helemaal gevolgd, maar als je onderdelen als o-ringen mist. Kortom er is bezuinigd op onderdelen welke werkelijk enkele centen kosten... dan zou ik em eens goed laten nakijken. Van a tot z. Door iemand met verstand van zaken.
Ik heb je topic / posts niet helemaal gevolgd, maar als je onderdelen als o-ringen mist. Kortom er is bezuinigd op onderdelen welke werkelijk enkele centen kosten... dan zou ik em eens goed laten nakijken. Van a tot z. Door iemand met verstand van zaken.
-
Gert.On
- Geregistreerd lid
Alle dank aan Lennard Schaap, waarvoor mijn dank.
Het bleek dus inderdaad iets met een slangetje te zijn: losse slang carterventilatie gevonden (en defecte terugslagklep).
Ik rijd weer zonder wegvallende motor, en dus zonder samengeknepen billen.
Groet, Gerton
Het bleek dus inderdaad iets met een slangetje te zijn: losse slang carterventilatie gevonden (en defecte terugslagklep).
Ik rijd weer zonder wegvallende motor, en dus zonder samengeknepen billen.
Groet, Gerton