Motor hapert en stottert bij laag toerental

1993-2002
evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Motor hapert en stottert bij laag toerental

Bericht door evo » di 15 feb, 2022 13:52

Om het nog ingewikkelder te maken.... doe ik graag.... onder snorkel versta ik het gedeelte van de inlaat dat naar het luchtfilter leidt.... :-P+ maakt niet uit of het een terreinwagen is....

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » di 15 feb, 2022 14:48

beekemm
Geregistreerd lid

Bericht door beekemm » wo 16 feb, 2022 13:07

je je hebt ze ook met een bikini er aan vast

Gert.On
Geregistreerd lid

Bericht door Gert.On » vr 25 feb, 2022 17:42

Dank voor de suggesties (ook voor de tips hoe ik het morele kompas zou moeten richten). Na een stilte en storing zoeken en zoeken en zoeken (door mezelf, Peter en jullie hulp) is het probleem nog niet helemaal uit de wereld. Alle tips van Werli zijn gecheckt.
Peter heeft het gasklephuis helemaal gereinigd en het probleem is minder aanwezig, maar nog niet helemaal weg. Met vochtig weer is het probleem erger. Kijk het aan, of het probleem zich bij regen na de reiniging nog steeds in mindere mate zich voordoet. Vreemde is dat het niet continu merkbaar is. Soms bij uitrollen valt het toerental weg. Het probleem doet zich meer voor als je actief en harder remt, in combinatie met vochtig weer een tandje meer.

Zal ik de uitkomt (en tussenstappen) blijven delen, of is het geen zinvolle zoektocht?

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » vr 25 feb, 2022 18:11

Is de SAAB al eens goed uitgelezen? Niet alleen op foutcodes maar bijv ook op adapties? Dus met een Tech2?

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 25 feb, 2022 23:07

Gert.On schreef:
vr 25 feb, 2022 17:42
Peter heeft het gasklephuis helemaal gereinigd en het probleem is minder aanwezig, maar nog niet helemaal weg. Met vochtig weer is het probleem erger. Kijk het aan, of het probleem zich bij regen na de reiniging nog steeds in mindere mate zich voordoet. Vreemde is dat het niet continu merkbaar is. Soms bij uitrollen valt het toerental weg. Het probleem doet zich meer voor als je actief en harder remt, in combinatie met vochtig weer een tandje meer.
Ik zet mijn geld op een defect gasklephuis, maar het blijft speculeren natuurlijk zonder gedegen diagnose.
Gert.On schreef:
vr 25 feb, 2022 17:42
Zal ik de uitkomt (en tussenstappen) blijven delen, of is het geen zinvolle zoektocht?
Delen mag natuurlijk altijd.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 26 feb, 2022 8:41

de lastigste kwalen zijn natuurlijk die die niet voortdurend zich tonen. en zo n half defect gkh of bdp kan ook nog eens andere
kwalen verbergen.
Ga bij evo langs zou ik zeggen (en misschien heeft ie nog een gkh liggen), de garage heeft er alles aan gedaan en die kunnen echt wel wat.
Meneer Nieuwkerk zou ik niet volgen idd.

beekemm
Geregistreerd lid

Bericht door beekemm » za 26 feb, 2022 11:30

als vocht een rol speelt is het meestal iets elektrisch

Gert.On
Geregistreerd lid

Bericht door Gert.On » za 05 mar, 2022 12:42

Is het echt zo simpel? Ik zag dit filmpje op YouTube: https://youtu.be/6tmSB2xA5bA

Nee, zo simpel is het dus niet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » za 05 mar, 2022 14:25

Als je lekkage van intake naar gkh hebt zie je dat vaak aan olie rondom de overgang tussen die twee. Soms is de o-ring zo plat gedrukt en de inlaat niet goed aangedraaid. O-ring hoort er natuurlijk wel te zitten.

Ik heb je topic / posts niet helemaal gevolgd, maar als je onderdelen als o-ringen mist. Kortom er is bezuinigd op onderdelen welke werkelijk enkele centen kosten... dan zou ik em eens goed laten nakijken. Van a tot z. Door iemand met verstand van zaken. 8)

Gert.On
Geregistreerd lid

Bericht door Gert.On » ma 11 apr, 2022 13:06

Alle dank aan Lennard Schaap, waarvoor mijn dank.

Het bleek dus inderdaad iets met een slangetje te zijn: losse slang carterventilatie gevonden (en defecte terugslagklep).

Ik rijd weer zonder wegvallende motor, en dus zonder samengeknepen billen. :O:

Groet, Gerton

Plaats reactie