Saab 9-3 van de veiling: krukaskeerring is aan de beurt

1993-2002
Efraim
Geregistreerd lid

Re: Saab 9-3 van de veiling: ongezien avontuur

Bericht door Efraim » di 22 dec, 2020 19:14

Leuk dat je zoiets aandurft. Zo te zien is er nog best iets heel moois van te maken, 9-3OG coupé is een prachtige verschijning. Denk dat SE skirts en spiegels in kleur al heel wat doen voor de looks.

monsieur P
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door monsieur P » di 22 dec, 2020 20:12

@gudmundje: ik denk het, afgaande op andere plaatjes. Ik kan de kleurcode wel eens opduikelen als het licht is.

@Efraim: wat betreft het aandurven: wat erg scheelt is dat ik niet afhankelijk ben van deze auto. De 900 classic die ik een paar maanden geleden heb gekocht bewijst zich tot nu toe als een solide en betrouwbare daily driver. En niet onbelangrijk: ik heb de 9-3 op de zaak gezet. De bijtelling is door de lage aanschafprijs vrijwel nihil, en alle kosten vallen op de zaak, dat scheelt toch. Ik kan me inderdaad voorstellen dat gespoten spiegels en shirts hem wat mooier maken. Maar daar ga ik pas mee aan de slag als hij technisch weer goed is.

teunis
Geregistreerd lid

Bericht door teunis » wo 23 dec, 2020 0:40

Ik ben voor dezelfde kleurencombinatie gevallen. Heb alleen stof van binnen, geen leer. Misschien komt dat nog.
Ik heb geen SE, maar een business edition. Die heeft in ieder geval ook zijskirts en een andere voorspoiler. Dezelfde als SE?
Veel plezier ermee. Bijgaand mijn chique combi.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

monsieur P
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door monsieur P » do 24 dec, 2020 18:41

Mooie auto Teunis, ziet er strak uit!

Vandaag kwam nog een pakketje leuks aan om een start te maken met de klus: Interieurdelen, een gereviseerd display, gasveren en alles om de auto een beurtje te geven, met dank aan Erik. Ook kwamen er twee frisse emblemen binnen (ook meteen een voor de 900) én een Haynes. We kunnen gaan starten!

Afbeelding

Afbeelding

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » do 24 dec, 2020 21:08

Fijne doosjes zijn dat toch om uit te pakken :-)

Rik H.
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Rik H. » do 24 dec, 2020 22:53

Wat betreft de haperende verstelling van de buitenspiegels, is dit draadje misschien wel handig.
Heb er met mijn ex-cabrio veel gemak van gehad.

Heel veel succes en plezier met het weer fris krijgen van de coupé!

monsieur P
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door monsieur P » vr 25 dec, 2020 0:38

Goeie tip Rik, dat ga ik eerst proberen. Thanks!

Rik H.
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Rik H. » vr 25 dec, 2020 1:55

Graag gedaan.
Klusje stelt niets voor, kun je tussen de garnalencocktail en de gevulde kalkoen nog doen.

beekemm
Geregistreerd lid

Bericht door beekemm » za 26 dec, 2020 11:07

de wat luiere manier vol spuiten met contact spray dagje wachten en proberen werkt zeer regelmatig

monsieur P
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door monsieur P » za 26 dec, 2020 15:17

De oplossing bleek nóg luier dan dat: een aantal keer het selectieknopje voor links/recht heen en weer rammelen was genoeg om leven in de bediening te krijgen :P

Verder heb ik deze ochtend een paar kleine klusjes gedaan. De Sid2 is vervangen. Ik heb dus weer beeld. Ook het console deel met het netje vervangen, de rechter stoelkap vervangen en een nieuw embleem op de motorkap gezet. Ook de gasveren van motorkap en achterklep omgeruild voor een paar goede. Makkelijke klusjes met veel resultaat.
Foto's volgen (daar denk ik dus nooit aan als ik bezig ben...)

Nu eerst iets met kerst...

Bungy123
Geregistreerd lid

Bericht door Bungy123 » za 26 dec, 2020 15:38

Kleine klusjes geven wel vaak een voldaan gevoel, want: direct resultaat.
Spiegelschakelaar moet vaak wakker gemaakt worden, zeker als ze al een lange tijd niet meer gebruikt zijn.
Veel plezier verder!

monsieur P
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: weigerachtige centrale deurvregrendeling

Bericht door monsieur P » zo 27 dec, 2020 16:04

Vandaag aan de klus gegaan met de 9-3.

De CV doet nog niet helemaal wat ik graag zou willen. De situatie:
  • de CV doet het goed via de afstandbediening. Maar: dan gaat het alarm loeien na verloop van tijd. Ik heb nog niet uitgezocht wat dat is (ik verdenk de nood-accu). Het alarm moet nog een keer uitgezet worden met een Tech2 (iemand in de omgeving Ede die dat voor me zou willen doen?)
  • de CV doet het goed via het slot aan de passagierskant
  • de CV reageert niet op het slot aan de bestuurderskant. Ik verdacht het microschakelaartje op de slotcilinder. Uitgebouwd, maar doormeten levert op dat hij het beide kanten op doet.
Is het logisch te veronderstellen dat het probleem ergens in de centrale aansturing van de CV zit? Ik lees verhalen over doorgebrande relais in de Kiekert. Past dat bij dit beeld? Vooral omdat hij het wel doet vanaf de passagierskant. Hulp is welkom, dank alvast!

monsieur P
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Saab 9-3 van de veiling: weigerende centrale vergrendeling

Bericht door monsieur P » ma 28 dec, 2020 15:41

Uiteindelijk na veel "gepruts" heb ik de centrale vergrendeling weer werkend.

Ik snap eerlijk gezegd niet precies hoe, maar goed. Het viel mij op dat ik het bestuurdersportier helemaal niet met de sleutel kon openen. Portiergreep uitgebouwd en daar constateerde ik dat ik met de sleutel de cilinder niet door de extra "weerstand" heen gedrukt kreeg die nodig is om het portier te openen. Nadat ik alles helemaal uit elkaar had gehaald en schoongemaakt heb ik als weer in elkaar gezet, met uitzondering van het piepkleine blokje met het veertje dat voor de extra weerstand zorgt. Nu werkt het slot feilloos, en gek genoeg de CV ook weer.

Wat helaas niet opgelost blijkt is dat het portier niet (altijd) open wil met de deurklink aan de binnenzijde. Daar kwam ik pas achter nadat alles weer in elkaar zat (inclusief het terugkitten van de binnen-liner in de deur). Dat mag wachten op een andere keer, ik ga het niet weer uit elkaar halen nu de kit nog nat is, dat wordt me een te grote smeerboel.

Edit: wat bizar dat dit forum bepaalde woorden automatisch herschrijft. Ik schrijf in mijn post g e h a n n e s (even met spaties, anders is het weer weg) en het forum maakt hier zelf "gepruts" van....

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » ma 28 dec, 2020 15:54

Komt het contactslot tussen de voorstoelen weer goed omhoog als je de sleutel eruit haalt? Als dat niet gebeurt, werkt je cv ook niet. Is een bekend euvel dat die cilinder door slijtage en vervuiling niet meer goed omhoog komt.

davidd
Donateur
Donateur

Bericht door davidd » ma 28 dec, 2020 16:24

monsieur P schreef:
ma 28 dec, 2020 15:41
Edit: wat bizar dat dit forum bepaalde woorden automatisch herschrijft. Ik schrijf in mijn post g e h a n n e s (even met spaties, anders is het weer weg) en het forum maakt hier zelf "gepruts" van....
Omdat forummer "Hannes" anders steeds een melding krijgt als zijn gebruikersnaam gebruikt wordt? Geen idee, bij serieuze scheldwoorden kan ik me het me wel voorstellen dat het overschreven wordt...

Plaats reactie