900 coupe

1993-2002
coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: 900 coupe

Bericht door coppe218 » wo 28 okt, 2020 22:45

Zelfstellende kabel is besteld. Nu maar vanuit gaan dat we hem goed kunnen monteren en we er langere tijd plezier van hebben. Tevens een embleem voor de motorkap besteld en de sierstrip van de achterbumper. Het enige wat we dan nog missen is een nieuw embleem voor op de reflectorplaat. Helaas is die niet meer leverbaar.
De auto is dan voorlopig klaar en weer netjes.

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » do 29 okt, 2020 18:45

coppe218 schreef:
wo 28 okt, 2020 22:21
Gaat inderdaad vrij zwaar. Mogelijk dat dat ook een rol speelt. Is daar zonder de koppeling te vervangen nog iets aan te doen?
Ik heb me laten vertellen dat de as waarop het druklager beweegt nog wel eens vuil kan worden waardoor je druklager minder makkelijk heen- en weer te bewegen is. (Als iemand het beter kan verwoorden: graag!) Om dat schoon te maken moeten motor en versnellingsbak natuurlijk wel gescheiden worden.

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door coppe218 » wo 04 nov, 2020 20:50

Vervangen van de kabel is gelukt en zorgt ervoor dat we weer rijden. Ook meteen het logo voor vervangen door een verse en achter de chromen strip in de bumper gezet de oude was verdwenen.AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door coppe218 » za 27 feb, 2021 17:49

De auto bevalt erg goed. Vandaag een volgend 900NG project op de kop getikt. Een Willow Green cabrio. 2.0 turbo. Heeft 5 jaar stilgestaan, dus eerst eens beginnen met de remmen en druk opbouwen met olie om de motor te starten. Eerste indruk is positief. Wel een kapotte motor voor het dak, maar het dak zelf is lekvrij en netjes.AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door coppe218 » vr 02 apr, 2021 17:58

Na 8 maanden gebruikt te zijn is ons andere project weer klaar voor de weg en zal deze in de verkoop gaan. Volgende week komt de eerste kijker voor de auto als het goed is.

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » vr 02 apr, 2021 18:08

coppe218 schreef:
zo 19 jul, 2020 19:46
Al met al een zeer nette auto met een lage km stand waar mijn zoon nog lang plezier van kan hebben.
Dat is niet helemaal gelukt dan. ;) Al kan ik me dat ook wel voorstellen als er een cabrio staat.

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door coppe218 » vr 02 apr, 2021 18:11

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door coppe218 » za 10 apr, 2021 19:52

De auto is vandaag verkocht aan een leuke jongeman als eerste auto. Aangestoken door het saabvirus door de omgeving en niet door de ouders. Ik hoop oprecht dat hij veel plezier gaat beleven aan deze auto en hem nog beter gaat maken.

Connie9-3
Geregistreerd lid

Bericht door Connie9-3 » wo 03 nov, 2021 21:29

Berichtje van de huidig eigenaar.

Het leek mij leuk om weer eens een foto op het forum te plaatsen van mijn 900. Dit doe ik hierbij in het oude topic over de auto, op deze manier blijft het topic ook een beetje up-to date.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na 24 jaar nog steeds een schitterende auto om te zien.

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door coppe218 » wo 03 nov, 2021 21:35

Leuk de auto weer te zien. En hij ziet er idd nog schitterend uit. Ik zie dat je nu gespoten spiegels hebt gemonteerd.
En het embleem achter vernieuwd?

Rik H.
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Rik H. » wo 03 nov, 2021 21:36

Mooi om te zien dat de 900NG ook steeds vaker vertroeteld wordt, het zijn erg fijne en mooie wagens.
Wilde de mijne een paar maand geleden inruilen voor een 900 Classic. Die Classic is er gekomen, maar nu wil ik eigenlijk niet van mijn cayenne rode Talladega af omdat het zo’n fijne auto is. Ook met de wat aparte Sensonic versnellingsbak.

Connie9-3
Geregistreerd lid

Bericht door Connie9-3 » wo 03 nov, 2021 21:59

coppe218 schreef:
wo 03 nov, 2021 21:35
Leuk de auto weer te zien. En hij ziet er idd nog schitterend uit. Ik zie dat je nu gespoten spiegels hebt gemonteerd.
En het embleem achter vernieuwd?
Klopt! ik heb een flinke slag geslagen bij de venyard.
buiten wat kleiner spul heb ik geupgrade aan het uitelijk:
-logo achter
-spiegels
-stukje dakrails rechtsachter
-knipperlichten zijkant (doorzichtig)
-houten dashboard
-Sid 2
-chromen deurhendels
-stoffen deel a-stijl
-speakers achter

Ook heb ik super aero velgen bemachtigd, deze moeten helaas nog wel wat opgeknapt worden.

Connie9-3
Geregistreerd lid

Bericht door Connie9-3 » wo 03 nov, 2021 22:23

Rik H. schreef:
wo 03 nov, 2021 21:36
Mooi om te zien dat de 900NG ook steeds vaker vertroeteld wordt, het zijn erg fijne en mooie wagens.
Wilde de mijne een paar maand geleden inruilen voor een 900 Classic. Die Classic is er gekomen, maar nu wil ik eigenlijk niet van mijn cayenne rode Talladega af omdat het zo’n fijne auto is. Ook met de wat aparte Sensonic versnellingsbak.
Ze verdienen het zeker om vertroeteld te worden :D . Een turbo sensonic in het rood vind je al helemaal niet (veel) meer ik snap dus volledig dat je hem gehouden hebt.

De Roest
Geregistreerd lid

Bericht door De Roest » di 09 nov, 2021 22:01

Een mooi exemplaar! Ziet er erg goed uit, en ze worden helaas steeds schaarser. Zorg er goed voor!

Plaats reactie