Na ooit een 900 classic gereden te hebben, heb ik een aantal weken geleden een 9-3 2.0 turbo uit 2001 gekocht.
Rijdt, schakelt, remt, veert erg goed, lijkt goed onderhouden te zijn en ziet er nog netjes uit. Stuurt wel wat minder strak dan ik gewend ben in modernere auto's, maar dat is normaal geloof ik?
Erg blij met de auto. Heerlijk comfortabel voor lange ritten. Behoorlijk snel als je even wilt gas geven, al cruise ik er voornamelijk in.
Geluid uit de speakers ook helemaal prima en bijna alles functioneert top!
Wel een paar kleine dingetjes..
- Rechterachterdeur gaat meestal niet van het slot bij centrale vergrendeling. Soms doet ie het wel. Op slot doen gaat meestal wel.
Je hoort ook een soort ratelend geluidje. Waarschijnlijk een versleten tandwiel ofzo? Is dat makkelijk zelf te doen, of beter gewoon later maken bij de garage?
- Sid 2 pixels doen het niet allemaal altijd. Vaak na even rijden doen ze het wel allemaal. Ribbon vervangen, las ik al. Ga ik waarschijnlijk binnenkort doen, of laten doen als het niet duur is.
- Lampje op dashboard van parkeerlicht brandt altijd, of de verlichting nou aan, uit of op parkeerlicht staat.
- Wat steenslag op de voorzijde, kleine plekjes in de lak. Heb er lakstiften bij gekregen. Iemand tips hoe dit te doen?
Ook wat kleine bruine vastzittende vlekjes op de motorkap. Met wat poetsen met shampoo en spons kreeg ik ze niet of nauwelijks weg. Iemand een goede tip voor dit soort vuil?
- Elektrisch schuifdak werkt goed en lekt niet, maar de (rubber?) rand rondom is wel wat verweerd, dus zou m wel graag vervangen om toekomstige lekkage te voorkomen. Is dat simpel en goedkoop?
Is het overigens bij dit type mogelijk het dak te sluiten met de afstandsbediening? Of alleen bij latere types?
En is het normaal dat het alarm af gaat na een paar minuten als je de auto op slot hebt met het schuifdak open?
- Horen de koplampruitenwissers en sproeiers samen met de voorruitenwissers en sproeiers te werken? Er is geen aparte bediening voor toch?
Bij voorbaat dank voor eventuele reacties!