De na-aankoop-aankoopkeuring van een 9-3 Aero Cabrio Hirsch uit 2001

1993-2002
Sneepie
Geregistreerd lid

Re: De na-aankoop-aankoopkeuring van een 93 Aero Cabrio Hirsch uit 2001

Bericht door Sneepie » ma 14 aug, 2023 12:05

Leren stoelen behandeld.

Let met loshalen van de stoel op om de auto ZONDER STOEL NIET te starten. Dan verschijnt een Airbagmelding (die na verloop van tijd vanzelf weggaat).

Resultaat is fraai geworden. Materiaal was beetje aan de prijs, maar gegeven de hoeveelheid werk de moeite waard. Flink stappenplan (reinigen, reinigen, smeren vullen poetsen poetsen vullen etc etc).
Leer netjes dichtgekregen met naald en (vis)draad.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sneepie
Geregistreerd lid

Re: De na-aankoop-aankoopkeuring van een 9-3 Aero Cabrio Hirsch uit 2001

Bericht door Sneepie » vr 18 jul, 2025 16:23

De auto staat sinds 6 december 2024 gestald en heeft niet meer gereden/is niet gestart.

De benzinetank zit (meen ik) voor wat minder dan de helft vol. Tank altijd Esso 98.
Accu zit er ook nog in (losgekoppeld weliswaar) dus de eerste keer starten wordt weer even spannend.

Vraag: ik overweeg om een reiniger in de tank te kieperen om de evt oude Super een beetje op te frissen.
wel of niet doen? tips welkom.

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » vr 18 jul, 2025 16:53

Man, man, wat een tijd, geld en moeite heb jij in die auto gestoken. Meer aan gesleuteld dan in gereden?

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Bericht door Blackboxer07 » vr 18 jul, 2025 17:09

Kan gewoon starten en rijden. E5 /98 levert geen probleem op is mijn ervaring.

Sneepie
Geregistreerd lid

Bericht door Sneepie » vr 18 jul, 2025 17:14

Haha, gelukkig heb ik er een boel lol aan... behalve de keer dat nog geen 500 km na een tune de prima TD04turbo aan gort was daar baal ik tot de dag van vandaag nog wel van.
Maar goed is jaren terug en de ritjes open naar Frankrijk en Spanje minimaal 1 x per jaar --- dat is dermate leuk, kan ik iedereen aanbevelen.
Zit er weer een aan te komen, zodoende het paardje maar weer eens van stal halen. Maar goed, het blijft wel een beetje sleutelen met dat ding.

Las overigens in mijn verhaal terug dat in 2019 de eerste stuurbekrachtigingsoliesporen te zien waren.
Dat moet nu eerst gefixed, en de APK die verloopt midden in onze vakantie, en en moet dus nog snel ervoor, en en en ... haha.
Maar zoals gezegd, dak eraf in de bergen, zoeven van restaurant naar restaurant, veel mooier wordt het niet ;)

Sneepie
Geregistreerd lid

Bericht door Sneepie » vr 18 jul, 2025 17:18

Blackboxer07 schreef:
vr 18 jul, 2025 17:09
Kan gewoon starten en rijden. E5 /98 levert geen probleem op is mijn ervaring.
Tnx. Ik ga hem eerdaags een zwieper geven. Accukabels mee, starten en fingers crossed. Ging tot dusver altijd probleemloos en met een maand of 8 stilstand is het benzinetechnisch vast ook wel te overzien.

Sneepie
Geregistreerd lid

Bericht door Sneepie » vr 25 jul, 2025 14:53

That-was-easy. na 8 maanden: starten-lopen. Probleemloos, gaf geen krimp.

Accu-klem vastgemaakt (accu zat er nog in) en gaaaaan. Auto ongepoetst en onvoorbereid weggezet, 8 maanden stil en allemaal probleemloos. En direct naar de APK-keuring-zonder-afspraak, net als vorig jaar zonder adviespunten/bevindingen door de APK. (moest ook wel met zo weinig kilometers :wink: )

(kan de auto weer bijna terug de schorsing in, ivm maand vakantie... daarna gaan er de nodige Roadtrips gemaakt worden).

En wat rijdt het (met dat vermogen -- het valt weg tegen de EV, maar de kick is vele malen groter) toch enorm leuk.

Plaats reactie