Hopelijk kunnen jullie me verder helpen. Vanochtend starte mijn Saab 900SE cabrio uit 1996 (automaat) niet meer. De reden is mijn Tex alarm AV2155 NL waarbij start onderbreking & centrale vergrendeling kuren had.
Normaal gesproken moet ik de auto met afstandsbediening openen,waarbij centrale vergrendeling werkt (deuren gaan vh slot af) en ook gelijk alarm / start onderbreking gedeactiveerd wordt. Nu werkte dit niet. Nieuwe batterijen in afstandsbediening maakte niks uit. Op miraculeuze wijze na wel 20x proberen, werkte het wel weer en kon ik de auto starten. Gelijk nog een keer geprobeerd en tot nu toe werkt het, maar vraag is voor hoe lang. Ik durf er niet meer mee te gaan rijden, want wil niet ergens stranden…
Kortom ik wil Tex alarm eruit hebben. Ook omdat ik idee heb dat het alarm mijn accu leeg doet lopen en hier al langer problemen mee heb. Vraag is hoe doe ik dat?
Ik heb schema vh Tex alarm online gevonden en wat foto’s bijgevoegd van de bedrading van en naar Tex alarm toe.
Is het alleen een kwestie van start onderbreking en motor onderbreking doorknippen en doorverbinden? Of moet ik nog meer doorverbinden om hele werking vh alarm te deactiveren? Zo ja, wat precies?
Het valt mij ook op dat de kleurcodes vd tekening niet overeenkomen met de gebruikte kleur draden in mijn auto (niet echt handig…)
Kortom:
1. zwart stekker blok A1 doorverbinden met A2 (start onderbreking)
2. Zwart stekker blok A3 doorverbinden met A5 (motor onderbreking)
In mijn geval dus als volgt:
1. zwart stekker blok A1 (volgens schema ingang groen/wit (in mijn auto zwart) en A2 (volgens schema uitgang groen/groen, in mijn auto zwart) doorknippen en aan elkaar solderen?
2. Zwart stekker blok A3 (volgens schema bruin/wit (in mijn auto zwart) en A5 (volgens schema bruin/bruin (in mijn auto zwart) doorknippen en aan elkaar solderen?
Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen? Dit lijkt me prima zelf te doen ipv door een garage die hier weer honderden euro’s voor vraagt, maar moet wel precies weten wat er nodig is, want ik ben niet een expert op het gebied van electronica e.d… Alvast bedankt voor jullie hulp en advies!
Gr. Rutger